[XP] Windows loopt vast bij afsluiten Java-applet

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025
Probleem:
Ik ga naar een site met een java-applet en gebruikt de applet zoals het hoort. Geen op- of aanmerkingen. Ik sluit de browser af en alles freezed (geen BSOD dus). Ik kan nog wel heel eventjes de muis bewegen, maar kort daarna zit die ook muurvast.
Hetzelfde doet zich voor als ik de controlpanel van java wil openen, resulteert dit in een vastlopend systeem.

Geprobeerd:
• Meerdere versies van Sun Java (ook de laatste 'JRE 5.0 Update 6')
• Eventlog geeft geen gebeurtenissen omtrent java of andere foutmeldingen.
• Zowel Firefox als Internet Explorer als Maxthon (met IE-core) hebben dit probleem.
• Suggestie op de site van Sun Java:
You could be running advertisement blocking software or software that protects your PC from unauthorized access from the Internet. Running this software could prevent you from accessing the Java Plug-in icon within the control Panel.
In veilige modus kan ik dan inderdaad bij het Java control panel, maar in de 'normale modus' gaat het net zo hard weer fout en het hele probleem is niet opgelost.
• Door de virusscanner uit te schakelen kan ik wel in het controlpanel (in 'normale modus') komen. Kort daarna loopt windows alsnog vast.
• Virus en adware-vrij volgens Kaspersky en Ad-aware. Beiden laatste versies en up-to-date.

Systeem:
Windows XP Pro met SP2 en alle patches t/m vandaag

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dan Maxthon al eens verwijderd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• _the_crow_
sanfranjake schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:14:
Heb je dan Maxthon al eens verwijderd?
Ja, ik heb Maxthon (incl. alle bijbehorende files en instellingen) verwijderd en weer geinstalleerd. Dat mocht helaas niet baten. Ook zonder Maxthon resulteerde het jammergenoeg in hetzelfde.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• _the_crow_
Java logging en tracing aanzetten in veilige modus en dan tijdens het afsluiten van een applet kijken wat er gebeurd in de console, levert eveneens niets op. Het console-venster ziet dermate gaar uit dat er vrij weinig te lezen valt. Ook zijn eventuele logfiles niet in de log-dir. te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 06-02-2006 09:48 ]

• _the_crow_
Format en nieuwe Windows installatie heeft geholpen. Mysteriously solved dus.

• _the_crow_
Nou, weer een nieuwe episode sinds deze week. Ik moet er nu ook aan geloven met Maple (en ook weer java). Alleen het kale venster komt in beeld inclusief de titelbalk en knoppen (minimize, maximize, exit), maar de rest van de knoppen, textboxen en andere visuele programma-onderdelen verschijnen niet. Java eraf gehaald en nog steeds heeft Maple kuren. Ik kan me niet bedenken wat ik heb geïnstalleerd in de tussentijd, wat een vastloper zou kunnen veroorzaken. Maple en java gebruik ik niet dagelijks, dus dat is niet makkelijk te achterhalen wat mijn systeem nu laat bevriezen. :/

Update: Ik heb eens een tijdje gewacht en na 15-20minuten kreeg ik een BSOD dat de Nvidia-display-drivers (83.40 WHQL) in een oneindige loop terecht waren gekomen. Installatie van andere drivers (83.91WHQL) heeft het probleem tot nu toe verholpen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door _the_crow_ op 14-03-2006 11:04 ]

Pagina: 1