Probleem:
Ik ga naar een site met een java-applet en gebruikt de applet zoals het hoort. Geen op- of aanmerkingen. Ik sluit de browser af en alles freezed (geen BSOD dus). Ik kan nog wel heel eventjes de muis bewegen, maar kort daarna zit die ook muurvast.
Hetzelfde doet zich voor als ik de controlpanel van java wil openen, resulteert dit in een vastlopend systeem.
Geprobeerd:
• Meerdere versies van Sun Java (ook de laatste 'JRE 5.0 Update 6')
• Eventlog geeft geen gebeurtenissen omtrent java of andere foutmeldingen.
• Zowel Firefox als Internet Explorer als Maxthon (met IE-core) hebben dit probleem.
• Suggestie op de site van Sun Java:
• Door de virusscanner uit te schakelen kan ik wel in het controlpanel (in 'normale modus') komen. Kort daarna loopt windows alsnog vast.
• Virus en adware-vrij volgens Kaspersky en Ad-aware. Beiden laatste versies en up-to-date.
Systeem:
Windows XP Pro met SP2 en alle patches t/m vandaag
Ik ga naar een site met een java-applet en gebruikt de applet zoals het hoort. Geen op- of aanmerkingen. Ik sluit de browser af en alles freezed (geen BSOD dus). Ik kan nog wel heel eventjes de muis bewegen, maar kort daarna zit die ook muurvast.
Hetzelfde doet zich voor als ik de controlpanel van java wil openen, resulteert dit in een vastlopend systeem.
Geprobeerd:
• Meerdere versies van Sun Java (ook de laatste 'JRE 5.0 Update 6')
• Eventlog geeft geen gebeurtenissen omtrent java of andere foutmeldingen.
• Zowel Firefox als Internet Explorer als Maxthon (met IE-core) hebben dit probleem.
• Suggestie op de site van Sun Java:
In veilige modus kan ik dan inderdaad bij het Java control panel, maar in de 'normale modus' gaat het net zo hard weer fout en het hele probleem is niet opgelost.You could be running advertisement blocking software or software that protects your PC from unauthorized access from the Internet. Running this software could prevent you from accessing the Java Plug-in icon within the control Panel.
• Door de virusscanner uit te schakelen kan ik wel in het controlpanel (in 'normale modus') komen. Kort daarna loopt windows alsnog vast.
• Virus en adware-vrij volgens Kaspersky en Ad-aware. Beiden laatste versies en up-to-date.
Systeem:
Windows XP Pro met SP2 en alle patches t/m vandaag
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.