Zo, hoop dat de topictitel de lading beetje dekt, en het topic in het goede subforum staat.
Ik heb:
- ADSL van xs4all
- Speedtouch 510 modem als router ingesteld
- Daarachter LAN en webserver
- Server: Dual P3, Gentoo Linux, Apache / MySQL / PHP etc.
Ik heb ook:
Domeinnaam 1: www.mijnnaam.nl - geregistreerd bij Argeweb.nl - DNS draai ik hier, met BIND, werkt perfect
Domeinnaam 2: www.muzieknaam.nl - geregistreerd bij keenondots - Daar is voor deze domeinnaam een DNS record naar mijn IP aangemaakt, dit werkt ook prima
Onder www.mijnnaam.nl heb ik diverse leuke dingetjes voor mezelf draaien: een foto-album, een webbased torrent-client, etc. en dat wil ik graag zo houden.
Ook draait op www.mijnnaam.nl/kapelweb een CMS, voor een website van het muziekgebeuren waar ik bij zit. Nu is het de bedoeling dat www.muzieknaam.nl hier naar toe gaat verwijzen.
Nu kan ik bij keenondots vast aangeven: redirect www.muzieknaam.nl naar www.mijnnaam.nl/kapelweb.
Dit wil ik echter niet. Ik wil met behulp van vhosts in apache geregeld krijgen dat alles wat in de documentroot (inclusief de subdirs) van de apache server staat, gewoon via www.mijnnaam.nl en www.mijnnaam.nl/subdir bereikbaar is, maar dat documentroot/kapelweb via www.muzieknaam.nl bereikbaar is.
En dat is mijn probleem: dit lukt me dus niet.
Hieronder mijn vhosts.conf:
Dit is ook wat de uitermate behulpzame supportmedewerker van Keenondots.com voorstelde.
www.mijnnaam.nl werkt prima zoals voorheen, maar www.muzieknaam.nl komt ook in de documentroot uit.
Wat zie ik over het hoofd? Wat doe ik verkeerd?
Wat ik zelf al gezocht heb:
- Apache documentatie: geeft vrijwel dezelfde voorstellen, wat dus niet werkt.
- GoT search: weinig vergelijkbare problemen, wel zelfde vhosts.conf bestanden.
Ik heb:
- ADSL van xs4all
- Speedtouch 510 modem als router ingesteld
- Daarachter LAN en webserver
- Server: Dual P3, Gentoo Linux, Apache / MySQL / PHP etc.
Ik heb ook:
Domeinnaam 1: www.mijnnaam.nl - geregistreerd bij Argeweb.nl - DNS draai ik hier, met BIND, werkt perfect
Domeinnaam 2: www.muzieknaam.nl - geregistreerd bij keenondots - Daar is voor deze domeinnaam een DNS record naar mijn IP aangemaakt, dit werkt ook prima
Onder www.mijnnaam.nl heb ik diverse leuke dingetjes voor mezelf draaien: een foto-album, een webbased torrent-client, etc. en dat wil ik graag zo houden.
Ook draait op www.mijnnaam.nl/kapelweb een CMS, voor een website van het muziekgebeuren waar ik bij zit. Nu is het de bedoeling dat www.muzieknaam.nl hier naar toe gaat verwijzen.
Nu kan ik bij keenondots vast aangeven: redirect www.muzieknaam.nl naar www.mijnnaam.nl/kapelweb.
Dit wil ik echter niet. Ik wil met behulp van vhosts in apache geregeld krijgen dat alles wat in de documentroot (inclusief de subdirs) van de apache server staat, gewoon via www.mijnnaam.nl en www.mijnnaam.nl/subdir bereikbaar is, maar dat documentroot/kapelweb via www.muzieknaam.nl bereikbaar is.
En dat is mijn probleem: dit lukt me dus niet.
Hieronder mijn vhosts.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| NameVirtualHost *:80 <VirtualHost *> ServerName www.mijnnaam.nl ServerAlias mijnnaam.nl *.mijnnaam.nl DocumentRoot /var/www/localhost/htdocs </VirtualHost> <VirtualHost *> ServerName www.muzieknaam.nl ServerAlias muzieknaam.nl *.muzieknaam.nl DocumentRoot /var/www/localhost/htdocs/kapelweb </VirtualHost> |
Dit is ook wat de uitermate behulpzame supportmedewerker van Keenondots.com voorstelde.
www.mijnnaam.nl werkt prima zoals voorheen, maar www.muzieknaam.nl komt ook in de documentroot uit.
Wat zie ik over het hoofd? Wat doe ik verkeerd?
Wat ik zelf al gezocht heb:
- Apache documentatie: geeft vrijwel dezelfde voorstellen, wat dus niet werkt.
- GoT search: weinig vergelijkbare problemen, wel zelfde vhosts.conf bestanden.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!