Maxtor 200 GB Diamond Max 9, mijn computer laat niets zien

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb een 200 gig s-ata overgekocht van een friend, en dit is me eerste s-ata, ik wou hem als 2e hd voor opslag van data gebruiken ,mn master is een 120 gb maxtor ATA schijf, ik prik hem er dus in, bios vind hem, windows ook, apparaatbeheer zegt apparaat werkt correct, maar tot mijn verbazing zie ik in mijn computer alleen C:/ (mijn 120 gig ATA schijf), iemand die dit probleem herkent en weet wat ik moet doen? mobo is een MSI 865PE/FISR Neo 2, specs in sig

[ Voor 5% gewijzigd door Tiduz op 31-01-2006 19:09 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:34

ThaHandy

Discovery Channel

configuratie scherm -> systeembeheer-> computer beheer -> schijfbeheer

staat i daar bij?
FAQ al bekeken?
Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?

[ Voor 56% gewijzigd door ThaHandy op 31-01-2006 19:16 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
misschien eerst indelen en daarna formateren?

in dos : fdisk (voor win98/me

in xp/2k config scherm --> classic view (als hij daar al niet op staat) administrative tools --> computer management --> disk management.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
ThaHandy schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:12:

staat i daar bij?
FAQ al bekeken?
Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?
Zo niet... drivers van de "sata-chip" geinstalleerd? Valt bij apparaten beheer vaak onder Raid controllers.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Verwijderd

ThaHandy schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:12:
't Klinkt inderdaad alsof er geen partitie is of dat geen driveletter aan gekoppeld is. Zie quote voor plek waar je dit kunt regelen.

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Countess schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:13:
misschien eerst indelen en daarna formateren?

in dos : fdisk (voor win98/me

in xp/2k config scherm --> classic view (als hij daar al niet op staat) administrative tools --> computer management --> disk management.
thx ik zie hem hire staan, er staat bij niet toegewezen, ik kan nieuwe partitie klikken en kiezen uit:

primaire of uitgebreide partitie

ik wil hem als data opslag gebruiken, dus niet dat deze gaat booten,
ik heb uitgebreide partitie gekozen, toen logisch station, is dit goed? zit nu te formatteren en F als schijfletter op gegeven

[ Voor 13% gewijzigd door Tiduz op 31-01-2006 19:27 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tiduz schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:25:
[...]

thx ik zie hem hire staan, er staat bij niet toegewezen, ik kan nieuwe partitie klikken en kiezen uit:

primaire of uitgebreide partitie

ik wil hem als data opslag gebruiken, dus niet dat deze gaat booten,
ik heb uitgebreide partitie gekozen, toen logisch station, is dit goed? zit nu te formatteren en F als schijfletter op gegeven
Je had hem ook primair kunnen doen en vervolgens kiezen voor snel formateren, dan was je sneller klaar geweest.

Ik doe tegenwoordig mijn partities allemaal dynamisch zodat je wat leuke kunt doen als uitbreiden of in een array zetten etc. Eigenlijk gebruikt men die normale parities alleen nog maar om ondersteuning te bieden voor oudere OS'en.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1