Toen in Rotterdam in de 2e wereldoorlog de boel was gebombardeerd waren veel mensen hun huis kwijt. Rotterdam begon na de oorlog direct aan het bouwen van tijdelijke simpele woonwijken om het probleem tijdelijk op te lossen. Het zuidplein waar nu een groot winkelcentum is gebouwd was vroeger zo'n wijk. Ook de wielewaal was een tijdelijke wijk die na 10-20 jaar al gesloopt moest worden. Maar toen de gemeente in de jaren 60 de wijk wouden slopen kwamen de bewoners in opstand. Zij vonden dat ze er best woonden en het was niet duur. Nu in 2006 is er nog steeds strijd over de wijk en de gemeente ziet er liever mooie dure appartementen staan, maar zolang de bewoners niet wegwillen......
Hier een impressie van de wijk, Ik heb de foto's een ouderwetse sfeer gegeven omdat de wijk zwaar verouderd is maar ik heb juist de kleur wat versterkt omdat de mensen die er wonen gelukkig zijn en voor geen geld wegwillen. Er is daar een dubbel gevoel, een gevoel van verloedering en een gevoel van dorpsheid. Het is mijn eerste journalistieke case en ik zie graag opbouwende kritiek.
Ik kreeg de opmerking dat er geen mensen in staan, daar ga ik morgen wat aan doen en dan geef ik een update. De foto's zijn genomen met een Canon Eos 300D met 50 mm 1.8 lens. In photosop is vignettering toegevoegd.
1. Dit is een van de weinige gebouwen in de wielewaal met een tweede verdieping.

2. De bewoners hebben genoeg te doen in de buurt, zoals achterin op deze foto een sporthal.

3. Voordeel in deze wijk is dat er veel parkeer gelegenheid is en je je auto altijd voor de deur hebt.

4.

5. Tussen Wiel en Waal, het buurthuis.

6.

7.

8.
Hier een impressie van de wijk, Ik heb de foto's een ouderwetse sfeer gegeven omdat de wijk zwaar verouderd is maar ik heb juist de kleur wat versterkt omdat de mensen die er wonen gelukkig zijn en voor geen geld wegwillen. Er is daar een dubbel gevoel, een gevoel van verloedering en een gevoel van dorpsheid. Het is mijn eerste journalistieke case en ik zie graag opbouwende kritiek.
Ik kreeg de opmerking dat er geen mensen in staan, daar ga ik morgen wat aan doen en dan geef ik een update. De foto's zijn genomen met een Canon Eos 300D met 50 mm 1.8 lens. In photosop is vignettering toegevoegd.
1. Dit is een van de weinige gebouwen in de wielewaal met een tweede verdieping.

2. De bewoners hebben genoeg te doen in de buurt, zoals achterin op deze foto een sporthal.

3. Voordeel in deze wijk is dat er veel parkeer gelegenheid is en je je auto altijd voor de deur hebt.

4.

5. Tussen Wiel en Waal, het buurthuis.

6.

7.

8.

[ Voor 30% gewijzigd door krijnvanleeuwen op 31-01-2006 22:53 ]