Planet internet verliest ADSL aanvraag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb bij Planet internet online adsl easy besteld voor een kennis van mij
Ik kreeg vorige week het doe het zelf pakket binnen aangesloten maar als ik verder dan kpn willen surfen komt er een scherm in beeld van planet dat de gebruikers naam een wachtwoord niet kloppen..

Ik heb planet gebeld met de gegevens die ik van internet kreeg van ze bij de aanvraag.
Geen verdere informatie gehad van ze

Na 3uur lang in de wacht en doorverbonden te zijn kom ik weer bij de zelfde persoon uit.
Zij hebben geen adsl gegevens of aanvraag ontvangen is de melding en kunnen mij daarom niet helpen….

Ik heb daarna kpn gebeld en die zeggen dat er wel degelijk adsl van planet op staat!!
Maar dat kunnen zijn niet op zeggen want doet moet de ISP doen. planet dus.
En die kunnen en willen dat niet omdat zij geen gegevens hebben…
Ze willen niet eens zelf contact met kpn opnemen
Erg ongeorganiseerde en onbeschofte organisatie vind ik het

Ik heb ze vervolgens een mailtje gestuurd en kreeg dit als antwoord terug

Geachte heer/mevrouw klantprive,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wij hebben op het adres privestraat 1992 Velserbroek géén aanvraag lopen voor een ADSL order. Tevens zijn er geen gegevens te vinden op de gebruikersnaam of op het e-maiadres. Er is bij ons dus een aanvraag gedaan voor ADSL Easy en daarom zijn er ook geen klantgegevens te vinden in onze systemen.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Nu kan ik geen andere provider nemen en kpn kan mij niet helpen medewerkers daar hebben dit nog nooit meegemaakt vertelde zij mij en dat ze echt niks zonder planet kunnen doen
Ze hebben wel call aangemaakt zijden ze maar nog niks van vernomen ….

Weet iemand wat ik nog kan doen ik heb nu 5uur met ze aan de telefoon gehangen en kom niet verder…

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kan Planet op het telefoonnummer ook niks vinden? (kan heel goed zijn dat het adres gewoon fout staat bij Planet). Vraag eens of ze in het systeem ATS (neem aan dat ze dat nog gebruiken tenminste) willen kijken op telefoonnummer? Dit kan een Tapper (Technische Aanspreek Punt, paar mensen die daar rondlopen) voor ze doen op een aparte computer. Ze kunnen hierin precies zien op welk telefoonnummer er ADSL zit en ze kunnen zien of dit van Planet is, of van iets anders. Kan er ook niks gevonden worden op het klantnummer dat je van Planet hebt gehad?

Gebruikersnaam moet trouwens zijn: stukjevanachternaamxxx (xxx zijn getallen) en dan @adsl-planet . Staat dat wel goed in t modem? Probeer s in t loggen op webmail van Planet ( http://webmail.planet.nl ) met de gebruikersnaam (zonder @adsl-planet) en het wachtwoord, werkt dat wel? Wat staat er precies op de foutpagina die je krijgt? Staat er ergens code '2015'? Of alleen gezeur over gebruikersnaam?

[ Voor 79% gewijzigd door woekele op 31-01-2006 18:36 ]

• Slux
  • Niet online
Ze hebben op telefoon nummer gezocht zijden ze maar ook op naam, postcode, geboorte datum, bank,plaats

nergens foutmeldingen alleen maar pwd en usr name niet goed
ook geprobeerd via webmail service center enz ik heb alleen die aanvraag bevestiging van internet, geen schrijven ontvangen verder van ze
die bevestiging staat naam als inlog en mail die we zelf konden kiezen, geen nummers
ook alle mogelijke instellingen in modem geprobeerd samen met planet en kpn niks werkt alleen het test account van kpn en alleen voor hun domein

ook nog een AA nummer van kpn gehad maar daar kan planet ook niks mee

AA 0006002139 01

[ Voor 88% gewijzigd door Slux op 31-01-2006 18:51 ]

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook eens gehad. Probeer eens bij je modem-instellingen bij Connections. ( http://10.0.0.138/dial.htm )

code:
1
2
User: <username>
Pass: *******

te vervangen in:
code:
1
2
User: <username>@adsl-advanced
Pass: *******

(of welk abbo je ook hebt...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 18:47 ]

Verwijderd

Je krijgt als het goed is een vangpagina met een foutcode dat OF je username niet klopt Of je ww niet.
resp 2000 voor username en 2015 voor pass.
Welke van die 2 krijg je?

En @Remco56 tegenwoordig mag het ook zijn @adsl-planet ongeacht welk abo je hebt behalve met ADSL-Time word nog aangeraden om @adslt-time te gebruiken

@TS, als het goed is heb je van planet een welkomstbrief ontvangen.. welke username staat daarin?
Als je die niet hebt ontvangen kan het goed zijn dat je adres dus niet bij planet bekend is, ook al heb je wel info van KPN ontvangen ivm ADSL.
ZIjn aparte systemen namelijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 19:35 ]

• Slux
  • Niet online
Ik kom alleen op de kpn portal als ik verder ga dan krijg ik een explorer scherm van planet internet met een lang verhaal dat gebruikers naam om pwd niet goed zijn en dat ik via gratis nummer kan aanvragen wat niet werkt want zij hebben mij geen klant nummer gegeven.
ik heb adsl easy op de website van planet internet aangevraagd

dit is van internet
Afbeeldingslocatie: http://www.thetreasury.nl/1.jpg
En dit zat bij de modem aan die referentie kunnen ze ook niks vinden
Afbeeldingslocatie: http://www.thetreasury.nl/2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Slux op 31-01-2006 20:34 ]

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

@aarsbudsor en The_DarkAngel: ik zeg maar 1 ding: adsl easy, nieuw systeem...

@ts: je klant nummer is 60021390 denk ik, voer dat in als er om je klantnr gevraagd wordt. daarnaast kun je ervan uit gaan dat vanaf de datum van aanvraag het 3 weken duurt voordat t werkt, en je kunt daarvoor idd een foutmelding krijgen mbt user + pass.

zoals darkangel al zegt (:w collega), je moet achter de username @adsl-planet invullen, dat werkt wel, maar pas na 3 weken. Tot die tijd kun je iig kijken of de verbinding werkt door in te vullen:
code:
1
2
user: kpn@adsltest
pass: kpn

dat is het kpn testaccount, kun je kijken of de lijn al opgeleverd is. op het moment dat dat werkt, duurt het nog +/-10 dagen (geen werkdagen) voor je verbinding via planet moet werken.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat AA nr vertelt het hele verhaal. Je klantnr zal met 60 beginnen. Als je dat dan intypt als klantnr bij het bellen kom je op een afdeling uit die je wel kan helpen. Weet je het klantnr niet, zeg dan maar eens dat je een klantnr hebt dat met 60 begint. Dan weet de 1e lijn wel wat ze moeten doen.

BTW: Als je een melding krijgt dat user en/of pass fout is, dan zit je zeker nog in het adsl installatie programmaatje? Of krijg je echt een internetsite waar dat op staat.

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2006 20:33 . Reden: spuit11 ]

• Slux
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:27:
BTW: Als je een melding krijgt dat user en/of pass fout is, dan zit je zeker nog in het adsl installatie programmaatje? Of krijg je echt een internetsite waar dat op staat.
Ik krijg echt een internet site waar dat op staat. installatie ging goed kom ook op kpn site test acount werkt ook van kpn

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:24:
@aarsbudsor en The_DarkAngel: ik zeg maar 1 ding: adsl easy, maranello, nieuw systeem...

@ts: je klant nummer is 60021390 denk ik, voer dat in als er om je klantnr gevraagd wordt. daarnaast kun je ervan uit gaan dat vanaf de datum van aanvraag het 3 weken duurt voordat t werkt, en je kunt daarvoor idd een foutmelding krijgen mbt user + pass.

zoals darkangel al zegt (:w collega), je moet achter de username @adsl-planet invullen, dat werkt wel, maar pas na 3 weken. Tot die tijd kun je iig kijken of de verbinding werkt door in te vullen:
code:
1
2
user: kpn@adsltest
pass: kpn

dat is het kpn testaccount, kun je kijken of de lijn al opgeleverd is. op het moment dat dat werkt, duurt het nog +/-10 dagen (geen werkdagen) voor je verbinding via planet moet werken.
Ik zat inderdaad ook aan maranello te denken... alleen dan niet te begrijpen dat niet op de helpdesk op dat idee komen :/
zucht....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
markmg schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:38:
[...]

Ik krijg echt een internet site waar dat op staat. installatie ging goed kom ook op kpn site test acount werkt ook van kpn
Doe eens wat al eerder gezegd is, probeer eens op de site van planet bij 'mijn gegevens' of webmail in te loggen.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De vraag is natuurlijk of j er dan wel of niet inkomt ;)?
Ok, dan is er toch echt een fout in je gebruikersnaam of in je wachtwoord. Bel nog eens de servicelijn, bij voorkeur om acht uur 's morgens, en geef maar aan wat in dit topic staat, dat je een klantnr hebt dat met 60 begint en dat je doorgeschakeld moet worden naar de juiste afdeling daarvoor....

Voor het toverwoord, zie het berichtje van Mystikal. Nadat je doorgeschakeld bent, kunnen ze je verder helpen. Vraag dan gelijk je klantnr, kun je de volgende keren gewoon verder.

Succes!

[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2006 21:04 ]

• Slux
  • Niet online
8)7 Sorry.. nee ik kom nergens in :Z

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maar je weet de gebruikersnaam ook niet. (toch?) Die moet je eerst hebben :) Die is namelijk niet gelijk aan het e-mailadres.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Aarsbuds0r schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:54:
Maar je weet de gebruikersnaam ook niet. (toch?) Die moet je eerst hebben :) Die is namelijk niet gelijk aan het e-mailadres.
Username geef je als nieuwe klant van Easy zelf op. Zie ook de ingescande brief :).

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Oh ok, ben er niet zo mee bekend, werk er al tijdje niet meer :) En kun je wel gewoon een nieuw ww aanvragen via het bekende nummer, of herkent die je klantnummer ook niet? Nou ja, als het allemaal niet werkt, is het toch weer bellen geblazen en de juiste afdeling te pakken krijgen, door je klantnummer te noemen en eventueel het woord maranello als de helpdesker met het klantnummer het niet gelijk al doorheeft.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Aarsbuds0r schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:14:
Oh ok, ben er niet zo mee bekend, werk er al tijdje niet meer :) En kun je wel gewoon een nieuw ww aanvragen via het bekende nummer, of herkent die je klantnummer ook niet? Nou ja, als het allemaal niet werkt, is het toch weer bellen geblazen en de juiste afdeling te pakken krijgen, door je klantnummer te noemen en eventueel het woord maranello als de helpdesker met het klantnummer het niet gelijk al doorheeft.
als je je klantnummer intoetst spreek je de normale helpdesk niet eens :P

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

-laatmaar-

[ Voor 87% gewijzigd door woekele op 01-02-2006 17:50 ]

• Slux
  • Niet online
Bedankt voor jullie info.

ik heb ze weer gebeld met jullie info en ze wisten gelijk waar het over ging bericht hier was ook bekend bij ze. Blijf het raar vinden dat ze dat van de week niet hebben gedaan...

ik kreeg trouwens van de helpdesk het klantnummer wat ik hier opgaf en bij maranello
kreeg ik een ander… :? vaag....

Planet heeft excuses aangeboden, verhaal over nieuw systeem en ze zullen mijn telefoon kosten vergoeden.. nog even afwachten maar ik denk dat het wel goed komt..

Verwijderd

Hebben jullie ook last van uitvallende verbinding bij Planet Adsl Lite?
Ik heb 3 modems geprobeerd van linksys en ze doen allemaal het zelfde..
Ik woon ongeveer 1.1 km van de centrale af.

Linksys al aan de telefoon gehad en ze vonden het heeel vreemd!
Ze gaven als een oplossing om te pingen met DNS server van planet maar dat blijkt ook niet te werken. (planet heeft DNS ping uitgezet) een andere server xs4all geprobeerd en inderdaad om de 6 uur valt de verbinding gewoon weg.

Modem van de stroom afhalen en weer aansluiten en hij werkt weer.

Maar dit hoort niet zo te zijn. Dit is eigenlijk begonnen na de laatste upgrade ik heb verder nooit problemen gehad.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:01

Reptile209

- gers -

Is de bekabeling tussen je splitter en de IS/RA in orde? 100%? Sluit je modem eens direct op de buitenlijn aan, en kijk eens of het probleem aanhoudt. Zo ja: lijnprobleem. Zo nee: kabel of splitterprobleem.
offtopic:
En mag jij wel topics kapen van je ouders? ;)

Zo scherp als een voetbal!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat betreft het pingen naar de DNS dat werkt niet omdat de DNS servers er niet op reageren i.v.m. mogelijk D-dos aanvallen

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 08:00:
Hebben jullie ook last van uitvallende verbinding bij Planet Adsl Lite?
Ik heb 3 modems geprobeerd van linksys en ze doen allemaal het zelfde..
Ik woon ongeveer 1.1 km van de centrale af.

Linksys al aan de telefoon gehad en ze vonden het heeel vreemd!
Ze gaven als een oplossing om te pingen met DNS server van planet maar dat blijkt ook niet te werken. (planet heeft DNS ping uitgezet) een andere server xs4all geprobeerd en inderdaad om de 6 uur valt de verbinding gewoon weg.

Modem van de stroom afhalen en weer aansluiten en hij werkt weer.

Maar dit hoort niet zo te zijn. Dit is eigenlijk begonnen na de laatste upgrade ik heb verder nooit problemen gehad.
Dit heeft vrij weinig met het probleem van de topicstarter te maken en hoort hier dus ook niet thuis. Back on topic maar weer.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Hier net zoiets...

Verbinding is verhuisd, zou na 31 maart moeten werken.

Alles functioneert (bekabeling, PC, modem), maar geen werkende verbinding. Zodra de verkeerde gebruikersnaam wordt ingevoerd krijg ik de KPN-vangpagina, als het verkeerde wachtwoord wordt ingevoerd krijg ik de Planet-site (maar geen andere sites), zodra alles goed is ingevuld: geen verbinding / geen informatie.
Het modem krijgt gewoon een IP-adres; handmatig invoeren van de DNS-servers op de PC heeft geen invloed.

Ik vermoed dus dat er bij Planet nog een probleem is, maar zij zeggen dat de verhuizing klaar is en de aansluiting op de juiste wijkcentrale ook.

Ik ga nu maar binnenkort een ander modem proberen (het is een getweakt Alcatel Speedtouch Home modem, maar dat heeft altijd gewerkt, en dergelijke modems blijken overigens in sommige situaties nog steeds beter te werken dan bijv. de Speedtouch 510 (die kreeg ergens waar ik m aansluitte niet genoeg signaal, de Home wel).

Heeft iemand nog een idee? Mocht dit in een nieuw topic horen dan open ik dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 11-04-2006 08:50 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

het lijkt me inderdaad verstandig hiervoor een nieuw topic geopend wordt, maar dat terzijde :P

wat voor IP krijgt je modem? je zult bijna altijd een ip krijgen, al is het maar van een vangpagina. Welk ip is echter wel interessant.

je adsl verbinding is idd gerealiseerd door kpn, en het lijkt erop ook door planet, maar er lijkt ergens toch iets vast te zitten.

FF een algemene tip, reset je modem, en zet alle gegevens er goed in. Maak verbinding, en doe daarna ff een traceroute vanaf je pc naar 195.121.244.196 (start -> run -> cmd -> tracert 195.121.244.196), en post t resultaat ff hier. Ik heb namelijk wel een vermoeden, maar alleen een tracert kan dat nu bevestigen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Resetten is al gebeurd; zelfde gedrag.
IP-adres: 8x.xxx.xxx.1 - dit is normaal volgens de helpdesk. Overigens krijg je bij providers bijna nooit een .1 adres (die zijn meestal gereserveerd, o.a. voor gateways) maar het zou natuurlijk kunnen.

Je schrijft: "Ik heb namelijk wel een vermoeden, maar alleen een tracert kan dat nu bevestigen." Welk vermoeden is dat? Ik kan nu geen tracert doen maar als ik weet welk vermoeden je hebt kan ik dat misschien vanavond testen.

(Volgens het helpdeskmeisje "probeerde het modem wel contact te maken" maar moest ik een paar "testjes" doen. Wie weet was waar ze zo geheimzinnig over deed wel een traceroute. Misschien moeten ze voortaan maar even vragen of de beller toevallig bekend is met IP-adressen, traces etc.)

Ik heb een nieuw topic geopend hier: [rml][ ADSL] verhuizing Planet Internet - toch geen verbinding[/rml].

[ Voor 77% gewijzigd door pinockio op 12-04-2006 08:10 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

markmg schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:27:
Ik heb bij Planet internet online adsl easy besteld voor een kennis van mij
Ik kreeg vorige week het doe het zelf pakket binnen aangesloten maar als ik verder dan kpn willen surfen komt er een scherm in beeld van planet dat de gebruikers naam een wachtwoord niet kloppen..

Ik heb planet gebeld met de gegevens die ik van internet kreeg van ze bij de aanvraag.
Geen verdere informatie gehad van ze

Na 3uur lang in de wacht en doorverbonden te zijn kom ik weer bij de zelfde persoon uit.
Zij hebben geen adsl gegevens of aanvraag ontvangen is de melding en kunnen mij daarom niet helpen….

Ik heb daarna kpn gebeld en die zeggen dat er wel degelijk adsl van planet op staat!!
Maar dat kunnen zijn niet op zeggen want doet moet de ISP doen. planet dus.
En die kunnen en willen dat niet omdat zij geen gegevens hebben…
Ze willen niet eens zelf contact met kpn opnemen
Erg ongeorganiseerde en onbeschofte organisatie vind ik het

Ik heb ze vervolgens een mailtje gestuurd en kreeg dit als antwoord terug

Geachte heer/mevrouw klantprive,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wij hebben op het adres privestraat 1992 Velserbroek géén aanvraag lopen voor een ADSL order. Tevens zijn er geen gegevens te vinden op de gebruikersnaam of op het e-maiadres. Er is bij ons dus een aanvraag gedaan voor ADSL Easy en daarom zijn er ook geen klantgegevens te vinden in onze systemen.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Nu kan ik geen andere provider nemen en kpn kan mij niet helpen medewerkers daar hebben dit nog nooit meegemaakt vertelde zij mij en dat ze echt niks zonder planet kunnen doen
Ze hebben wel call aangemaakt zijden ze maar nog niks van vernomen ….

Weet iemand wat ik nog kan doen ik heb nu 5uur met ze aan de telefoon gehangen en kom niet verder…
Het is een grote bende bij planet heb ik zelf ook meegemaakt gewoon incasso stopzetten. boefje
Pagina: 1