Ik heb hier een probleempje met mijn dual amd mp 2000 pc die draaien op een asus a7m266-d moederbord. Sinds een paar dagen stopt namelijk de cpu fan van een processor ermee, dit is vaak maar tijdelijk en na een tijdje gaat ie gewoon weer draaien. Is het dan gewoon tijd om de fan te vervangen wat ik zelf al dacht. Of heeft het met de cool en quiet instellingen te maken? Zou wel vreemd zijn aangezien ik die nog nooit heb aangeraakt, en hij heeft het tot nu toe altijd netjes gedaan. Ook blijft de andere cpu fan gewoon netjes draaien dus lijkt het me dat het niet met de cool en quiet instellingen niet te maken heeft. Cool en quiet is mijn pc zowiezo niet de temp is zo tussen de 55 en 75 graden en 2 cpu`s maken natuurlijk ook 2 keer zoveel lawaai. Ook had ik gedacht dat wanneer een fan kapot is deze gewoon helemaal niet meer draait is en niet af en toe haperd.
Ik heb overigens al een nieuwe fan gekocht voor de cpu alleen waren die niet meer los te verkrijgen dus keer ik er ook een heatsink en koelpasta bij, wat volgens mij even wat meer werk is om te vervangen dan een fan alleen, vandaar dat ik eerst nog even deze post post voordat ik me aan deze onderneming ga wagen.
alvast bedankt voor jullie inzichten in deze materie.
Ik heb overigens al een nieuwe fan gekocht voor de cpu alleen waren die niet meer los te verkrijgen dus keer ik er ook een heatsink en koelpasta bij, wat volgens mij even wat meer werk is om te vervangen dan een fan alleen, vandaar dat ik eerst nog even deze post post voordat ik me aan deze onderneming ga wagen.
alvast bedankt voor jullie inzichten in deze materie.