Toon posts:

[Logitec Z-640] 4 kapotte channels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleempje, een van mijn boxen deed het al een tijd niet meer, maar nu zijn ook mijn rear speakers uitgevallen alleen mijn center en linker box doen het nu nog. Het ligt niet aan de boxen zelf want als ik ze stuk voor stuk om mijn left front plug aansluit werken ze wel.

Er komt nog wel een beetje geluid uit de "kapotte channels" maar dat is te verwaarlosen

Dus dacht dat me Soundkaart gewoon kapot was, maar de onboard soundcard vertoont dezelfde mankementen als mijn SB live 5.1,

Dus conclusie is dat mijn versterker / subwoofer kapot is.

Maar heeft iemand een idee of dit makkelijk te fixen is, of weet iemand of dit een bekend probleem is bij versterkers/subs die bijna dood zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 18:23 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 20:58
Zit er nog garantie op ? Zoja, terug naar de winkel dan :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee die is denk ik al verlopen helaas

Verwijderd

zie ik dit nou ff toevallig,

ik heb ook de z-640 en sinds een paar week doet mijn rechtsachter het niet meer, exact hetzelfde als jou als ik deze speaker test op een ander kanaal doet deze het wel gewoon, en er komt een klein beetje geluid uit,

dit is dus hetzelfde probleem en ik mag dus niet gaan hopen dat ik nog 3 channels kan gaan op offeren op de 1 of andere manier,

zo ff kijke of ik nog garantie heb, weet iemand mischien wat hiervan het probleem is ?

mijn geluidskaart is een creative audigy 2 zs platinum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 18:27 ]

Verwijderd

ja, en ik heb dus een Z-5300, waarvan als de matrix uitstaat de beide achterspeakers én de center niet meer werken.. ook een audigy 2 ZS aanwezig, en mn versterker + software staan allemaal ingestled op 5.1 geluid.. erg irritant dus.. nog wel garantie, maar als ik wil terugsturen (van gouda naar amsterdam) moet ik voor die 20 kilo en het gigavolume zo veel betalen, dat ik nogal twijfel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:50:
ja, en ik heb dus een Z-5300, waarvan als de matrix uitstaat de beide achterspeakers én de center niet meer werken.. ook een audigy 2 ZS aanwezig, en mn versterker + software staan allemaal ingestled op 5.1 geluid.. erg irritant dus.. nog wel garantie, maar als ik wil terugsturen (van gouda naar amsterdam) moet ik voor die 20 kilo en het gigavolume zo veel betalen, dat ik nogal twijfel...
als mijn matrix aanstaan staat mn center aan, zet ik deze uit dan gaat mn center uit.
dit verhelpt niet dat mijn achterluidspreker aangaat, zou het aan de geluidskaart kunnen liggen alhoewel ik dit zelf errruhg betwijfel?

Verwijderd

ik denk dat je me half begrijpt:

als matrix UIT is: alleen links-voor, rechts-voor en subwoofer werken
als matrix AAN is: alleen links-voor, rechts-voor, center en subwoofer werken

achter werkt dus nooit.. en center werkt alleen MET matrix..

irritant dus.. en als ik ze op een andere geluidskaart zet, zelfde probleem

Verwijderd

als jou achterluidsprekers niet werken heb je toch iets mis, of vind je dat niet erg ofzo?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:50:
hihi jij bent gek :D
ff logitech bellen :)
Zeggen dat je er met je dealer niet uitkomt omdat je de bon o.i.d kwijt bent dan regelen hun het voor je.
Service is super hoor bij logitech nooit problemen mee gehad..

Hier heb je het nummer : 010-2438898

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 23:20
Smurff schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Zeggen dat je er met je dealer niet uitkomt omdat je de bon o.i.d kwijt bent dan regelen hun het voor je.

Van mijn defecte cordless desktop hoefde ik alleen de pluggen af te knippen en op te sturen .. Op hun kosten werd er een nieuwe set bezorgd! Misschien werkt dat ook wel zo bij speakers :) (mijn z-560 doet het gelukkig nog :p)

Verwijderd

Smurff schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:13:
[...]

maar ze komen je spullen dan toch niet ophalen? (lijkt me) want dáár gaat t nou net om.. de bon ben ik idd kwijt, maar dat is geen probleem --> mn dealer vroeg om t nummer uit mn garantie bewijs, en dat kwam overeen met een nummer + aankoop datum in zijn systeem, dus dat was geen probleem..

@ Amotheorus:

tuurlijk vind ik t zwaar kut dat ze niet werken.. maar ik ga geen 50 euro verzendkosten betalen bij tnt...

• PhoeniX-
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:34:
maar ze komen je spullen dan toch niet ophalen? (lijkt me) want dáár gaat t nou net om..
Lees mijn vorige post eens :)

Verwijderd

hmmm jah.. nou dan neem ik maar eens contact met ze op maandag :)

thnx

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dat vroegen ze bij mij ook dat ik dat ging afknippen en terug sturen..
Maar dat was ik dus "vergeten" en toen had ik dus nog een setje Z-680's over :)

Verwijderd

Topicstarter
mja mijn boxen zijn al 2 jaar oud ofzo en die winkel is failiet dus weinig kans op garantie denk ik zo.

• PhoeniX-
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:46:
mja mijn boxen zijn al 2 jaar oud ofzo en die winkel is failiet dus weinig kans op garantie denk ik zo.
Misschien heb je wel 2 of 3 jaar garantie bij logitech? :)
Pagina: 1