Toon posts:

[Geluid] 5.1 springt constant naar Stereo.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem, het geluid van mijn Onboard geluidskaart (SoundMAX Digital ADI AD1980 @ ASUS K8V Deluxe) springt namelijk constant over op Stereo geluid, ik begin hier echt gek van te worden want ik heb van alles geprobeert om dit probleem op te lossen.

Ik heb de nieuwste drivers al van de ASUS site. Ik heb twee speakersets op mijn pc aangesloten een 2.1 setje (Harman Kardon HK395) en een 5.1 setje (Logitech Z-640)....dus het is nu eigenlijk een 5.2 setje :P De reden hiervan is omdat van het 5.1 setje de rechter voor speaker het niet doet, de linker wel. De geluiden van voor komen dus van het 2.1 setje en de geluiden van achter komen dus uit het 5.1 setje.

Als ik bij het controlpanel van SoundMAX Digital kijk dan staat er dat hij nog gewoon op 5.1 staat. Ik heb geprobeert deze naar Stereo te zetten en dan weer naar 5.1 zonder resultaat. Het gebeurt ook op onwillekeurige tijdstippen, de ene keer springt hij later over op Stereo en zonet sprong hij tijdens het luisteren (Mediaplayer 10) opeens naar Stereo. Ik ben het serieus zat met dit idiote gedoe want ik moet steeds herstarten zodat het Surround geluid het weer doet. Ik werk gewoonlijk met een User restricted profiel. Maar ook op het Administrator profiel gebeurt dit.

Ik zou het dan ook Suuuuperfijn vinden als er een oplossing voor dit vreemde probleem is, het is het raarste wat ik ooit heb meegemaakt, te gek voor woorden dat dit zonder reden gebeurt.

Alvast hartelijk dank!

Verwijderd

detecteert je geluidskaart niet automatisch wat voor geluidsset je hebt? mijn programma detecteerd namelijk automatisch wat voor ding ik in mijn onboard geluidskaart prop. als het een 2.0 set is, dan gaat hij automatisch naar de instellingen daarvoor. het kan namelijk zijn dat het programma voor je geluidskaartje opeens de 2.1 set detecteert en daarom overshakelt op 2.1 geluid, stereo dus.
de oplossing is het automatisch detecteren hiervan uitzetten. kijk maar even of het werkt....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat hij dit kan detecteren, alleen klopt het niet want beiden speakersets zijn tegelijk aangesloten en beiden staan ze ook aan. Het moederbord heeft 3 poorten om geluid in te steken en allen zijn ze bezet (de Sub/center = blauw, Front = groen, en de Rear = rose) want het rca jack van mijn 2.1 setje zit op de groene, en die van het 5.1 setje zijn de Oranje en zwarte aangesloten (Sub/center en de Rears)