[XP] Installeren op een sata-schijf wil niet lukken*

Pagina: 1
Acties:

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-01 14:39

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Dag heren (en eventuele dame uiteraard!)

Ik heb een aantal dagen geleden een Maxtor DiamondMax 10 200GB gekocht, om in mijn pctje te plaatsen. Nou blijkt het nogal lastig te zijn om WinXP deze schijf probleemloos te laten herkennen! Ik heb de rampcombo Asus A8N-E + Maxtor DM10 toch maar gekocht, omdat ik had gelezen dat er weinig problemen meer waren bij nieuwe schijven. Ik heb ook gelezen dat ik tijdens het booten van de WinXP cd ik op F6 moet drukken en dan de SATA drivers moet installeren.

Nu zijn er 2 complicaties:
1. ik heb geen idee waar ik ze vandaan moet halen; maxtor.com en asus.com leverden niets op; en
2. ik heb geen floppy station meer, dus ik kan mijn pc geen floppy voeren met daarop de drivers.

De instellingen in BIOS staan volgens mij wel goed; gewoon de SATA schijf eerste prioriteit geven. Ik heb BIOS 1008 trouwens, mocht het van belang zijn.

Any ideas to help me out?

Verwijderd

zat dat met die schijf niet dat jem hem ff moet firmwaren 8)7

en sata drivers vind je vaak op het support cd'tsje van je mobo en daarmee maak je een diskette, zou dus ff een ouwe pc opentrekken en er een diskettestation uithalen en die tijdelijk aan je pc hangen

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 18:06 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor de A8N-E heb je géén floppydrive of s-ata drivers nodig. Je hoeft dus niet op F6 te drukken.

Die schijf moet zo al herkend worden door Windows Setup. En dat gebeurt dus niet?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 18:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Prutz0r schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:05:
Voor de A8N-E heb je géén floppydrive of s-ata drivers nodig. Je hoeft dus niet op F6 te drukken.

Die schijf moet zo al herkend worden door Windows Setup. En dat gebeurt dus niet?
Sommige Moederborden kunnen IDE drives simuleren met de S-ATA drives, dit moet dan wel in het BIOS terug te vinden zijn volgens mij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Hmmm...hij wordt nu dus wel herkend! Gek, misschien stond er toch iets verkeerd ingesteld in BIOS de vorige keer.

Het lijkt me echter wel veel relaxter als ik het besturingssysteem dat ik nu op mijn PATA schijf heb staan, kan overzetten (windows xp dus). Dat zou me een hoop uurtjes updates en randsoftware installeren schelen. Is hier ook een nette mogelijkheid toe? Want simpelweg image branden en overzetten werkt dus niet, dan kan de schijf niet booten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoofdletters in de topictitel zijn natuurlijk nergens voor nodig. Met gewone letters kunnen we het ook wel lezen ;) Dus ik pas die even aan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:40

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

quelake schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:24:
Hmmm...hij wordt nu dus wel herkend! Gek, misschien stond er toch iets verkeerd ingesteld in BIOS de vorige keer.

Het lijkt me echter wel veel relaxter als ik het besturingssysteem dat ik nu op mijn PATA schijf heb staan, kan overzetten (windows xp dus). Dat zou me een hoop uurtjes updates en randsoftware installeren schelen. Is hier ook een nette mogelijkheid toe? Want simpelweg image branden en overzetten werkt dus niet, dan kan de schijf niet booten.
Met ghost of pqdi de drive kloonen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Tja, dat is dus exact wat ik heb gedaan; image gebrand van de C:\, vervolgens gekopieerd naar de SATA schijf...maar dan doet ie het niet. Hij geeft tijdens het booten een foutmelding, en blijft dan hangen.
Pagina: 1