Beveiliging ASUS WL-500g

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn ASUS WL-500g up en running :)

Maar als ik draadloos ga instellen, wil ik zoveel mogelijk beveiliging erop, dus:
- MAC filtering
- WPA
- WEP

Die heb ik allemaal ingesteld, maar dan doet ie het niet (als ik mijn key intyp bij verbinden naar draadloos netwerk, dan zegt Windows van: "Waiting for the network" en dan komt ie weer gewoon in het lijstje terug, zonder verbinding. Zogauw ik WPA uit zet (en WEP en MAC filtering aan laat) doet ie het wel. En dan krijg ik ook een ander schermpje waar ik de key in moet vullen (bij die eerste moet ik een key invullen en die bevestigen, maar wanneer WPA uit staat moet ik alleen de key invullen).

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
WPA en WEP kan nooit tegelijk. Of WEP of WPA. Ik adviseer WPA. Dat is beter.

Kies gewoon key bijv. 1234567809 en stel je Windows Client in met WPA-PSK en TKIP en als key dus 1234567809.

Klaar :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-04 18:20

BHQ

Ik vond het idd. ook vrij jammer, je kan WEP nogsteeds aanzetten als WPA actief staat. eea. werkt dan dus niet helaas.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

996

Als je met WPA beveiliging werkt is dat voldoende veilig hoor. Daar voegt WEP niets aan toe (buiten dat kan het ook niet: allebei tegelijk). Volgens mij is WPA nog niet gekraakt, ik heb er tenminste op tweakers.net nog niet over gelezen.
Als kleine tip: je kunt het uitzenden van je SSID (=naam v.h. draadloze netwerk) ook nog uitzetten. Het is tenslotte nog iets moeilijker inbreken op een netwerk waarvan je de naam niet weet.

[ Voor 30% gewijzigd door 996 op 31-01-2006 22:25 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Alleen pakt elke wlansniffer verborgen SSIDs zo op