[Skype] Gesprekken vallen na ongv. 3:40 min weg

Pagina: 1
Acties:

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 15:43
Ik heb hier thuis een klein netwerkje dat er als volgt uitziet:

ADSL modem (alcatel 510) in bridged mode -> SMCWBR14T-G (wireless router) -> 1 pc vaste lijn, 1 pc wireless en 1 laptop wireless.

Nu is mijn probleem het volgende; met Skype worden mijn gesprekken telkens na ongeveer 3 minuten en 40 seconden beëindigd. Hiermee bedoel ik dat het geluid dan heel onduidelijk wordt en de verbinding dan meestal binnen 5 seconden wegvalt (of ik hang zelf eerder op).
Ik skype alleen maar vanaf mijn laptop met de draadloze verbinding, met de vaste lijn heb ik het nog niet geprobeerd maar daar kunnen we er eigenlijk wel van uitgaan dat de verbinding dan behouden blijft (toch?).
Ik krijg verder wel weer direct verbinding, zodra ik de persoon 1 seconde na het wegvallen weer bel en afgezien van het bovenstaande doet skype het echt perfect.
Ik heb de port 430 in de SMCWBR14T-G router geopend voor m'n laptop en moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe ik verder nog andere dingen kan configureren hiervoor.

Ik ga vanavond sowieso even op de pc met de vaste lijn skype proberen en ook nog even op de laptop zonder norton antivirus enzo. Natuurlijk zijn dit dingen die ik sowieso wat eerder had moeten proberen maargoed, ik hoopte dat iezmand hier misschien hetzelfde is tegengekomen een oplossing weet :)

• Boomx
Ik kon mn klok er gisteren trouwens echt op gelijk zetten, de verbinding werd na 3:40 matrixed en na 10 sec hing ie automatisch op. (of nouja... 9,5 van de 10 keer)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:19
Er zit altijd een delay na x aantal minuten/seconde in wireless verbindingen.. Erg last gehad in games met paar seconden lag en daarna ging het weer prima.. Ik ben daarom dus weer overgeschakeld op kabel ipv wireless omdat het gewoon niet te doen was. En verder kan ik er niks over zeggen dat je inderdaad even moet controleren of je het probleem ook op de vaste lijn hebt, zo niet, tja, dan weet je waar het probleem ligt :P

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik kom hetzelfde tegen. Alleen is het niet per se 3:40, soms houdt ie het een half uur vol, en andere keren 5 minuten ofzo. Maar wegvallen doet ie. De PC waarop dat gebeurt draait op Windows 2000, heeft AVG en (ik geloof) ZoneAlarm en is al op leeftijd. Daarvoor was er een snellere XP machine zonder die software, waarbij de verbinding NOOIT wegviel (en beter klonk trouwens).
Maar waar het nu aan ligt?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Cyphax schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:41:
Ik kom hetzelfde tegen. Alleen is het niet per se 3:40, soms houdt ie het een half uur vol, en andere keren 5 minuten ofzo. Maar wegvallen doet ie. De PC waarop dat gebeurt draait op Windows 2000, heeft AVG en (ik geloof) ZoneAlarm en is al op leeftijd. Daarvoor was er een snellere XP machine zonder die software, waarbij de verbinding NOOIT wegviel (en beter klonk trouwens).
Maar waar het nu aan ligt?
Ook wireless?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
Nee, aan beide kanten niet wireless.
Als we tegen hetzelfde aanhikken zal dat ook wel niet de oorzaak zijn gok ik.
Overigens reconnect ie niet altijd meteen goed bij mij (ik krijg een eventjes de melding "Problem with remote sound device") maar na even (minuut?) doet ie het wel weer. Hij moet ook wel een verbinding opzetten naar de andere kant van de planeet, dus dat zal de reden wel zijn dat het wat langer duurt dan bij jou.

Saved by the buoyancy of citrus

• Boomx
Nouja ik heb uiteindelijk geen tijd gehad om het bij die andere pc ff te checken want ik ben pas net thuis. Wat ik wel ff snel heb gedaan is skype runnen zonder norton maar ook dat werkt nog steeds niet goed...

• Boomx
http://forum.skype.com/viewtopic.php?t=44730

de half open connections stonden op mn laptop met xp sp2 idd op 10!
ik heb het ff met de patch in de link naar 50 gezet, er is nu echter niemand meer onlien waarmee ik het kan testen dus dat doe ik morgen en dan laat ik het jullie weten.
Pagina: 1