[XP] Uitzetten met code

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb hier mijn lieve pc staan. Ik heb het probleem dat ik mijn pc altijd in afgesloten staat terug vind( vervelende familie leden die mij afsluiten) Terwijl ik met dingen nog gewoon bezig ben. Ik baal hier zo van . Ik kan dit niet met mijn familie overleggen want ze vinden het onzin dat zodra ik er niet achter zit nog wel ergens mee bezig kan zijn.

Is er een manier dat zodra je mijn account afsluit je nog iets extra's moet toevoegen als een toetstencombinatie of een wachtwoord. Zijn er uberhaupt zulk soort programma's of instellingen. Ik vond het logisch dat je voor het opstarten een wachtwoord hebt en voor de screensaver hebt maar niet voor het afsluiten.

Je mag over de lompheid of onhandigheid overleggen. Dat mag maar doe dat alsjeblieft niet hier in dit topic

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Kun je met een policy niet afsluiten/opnieuw opstarten verwijderen? Dan kun je zelf via task manager de pc nog herstarten / afsluiten

[ Voor 33% gewijzigd door Nvidiot op 31-01-2006 16:31 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik weet niet of dit zou kunnen, maar trekken ze dan niet gewoon de stroomkabel eruit, oid?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik wil het alleen voor mijn accoutn hebben. Ze trekken de stekker er niet uit. Ze sluiten hem af, ze starten hem opnieuw op, ze melden mij af. Het enige knopje wat ze niet kennen is de andere gebruiker knop. ( onze pc wordt daarvan retelangzaam dus dit is geen optie)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Start -> uitvoeren -> gpedit.msc
En dan voortaan zelf met start -> uitvoeren -> shutdown je pc uitgooien.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:35:
Start -> uitvoeren -> gpedit.msc
En dan voortaan zelf met start -> uitvoeren -> shutdown je pc uitgooien.
Is deze verandering alleen voor mijn account of heeft dit ook invloed op de rest van de computer

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Makkelijkste optie is een wachtwoord op je screensaver zetten en zorgen dat deze is ingeschakeld zodra je weg bent. Enige nadeel is dat niemand in de tussentijd de computer kan gebruiken en het nog steeds mogelijk is om gewoon de computer uit te zetten.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

sh4d0wman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:36:
Makkelijkste optie is een wachtwoord op je screensaver zetten en zorgen dat deze is ingeschakeld zodra je weg bent. Enige nadeel is dat niemand in de tussentijd de computer kan gebruiken en het nog steeds mogelijk is om gewoon de computer uit te zetten.
Je kan bij poweroptions ook ingeven wat Windows moet doen zodra de powerknop ingedrukt wordt.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
sh4d0wman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:36:
Deze optie heb ik al geprobeerd. Je krijgt dan alsnog een melding van er zijn meerdere gebruikers op deze pc aanwezig wilt u deze afsluiten

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DeMoN schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:38:
[...]

Je kan bij poweroptions ook ingeven wat Windows moet doen zodra de powerknop ingedrukt wordt.
Klopt er is alleen 1 probleem aan. Hij heeft invloed op de hele pc. Dit wil ik niet want mijn vader snapt er dan helemaal niks meer van en dan mag ik voortaan niet meer achter de familie computer

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-03 21:35

CoolGamer

What is it? Dragons?

Staat de functie snel van gebruikers wisselen aan in Windows? Zo niet, druk gewoon op Ctrl+Alt+Delete en kies voor computer vergrendelen. Dit werkt allleen niet als je vader ook een administrator is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

TheCoolGamer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:00:
Staat de functie snel van gebruikers wisselen aan in Windows? Zo niet, druk gewoon op Ctrl+Alt+Delete en kies voor computer vergrendelen. Dit werkt allleen niet als je vader ook een administrator is.
Korter is: WIN+L
:)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15
TheCoolGamer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:00:
Uhu, daar zal zijn vader wel blij mee zijn inderdaad :)

TS, als iemand aan op familie computer wil dan kan je dat toch niet tegenhouden. Je zegt zelf al dat er geen gebruik gemaakt gaat worden van de optie om met meerdere gebruiker tegelijk gaat worden. Dit gaat gewoon niet werken :) 'k Denk dat je er (nogmaals) over moet proberen te praten.

Situatie:
Jij wilt de computer aan laten staan -> familie zet het uit. (okay dat is vervelend)

Situatie 2:
Jij wilt de computer aan laten staan -> familie wil ook op de computer en zet het daarna uit.

Door deze 2 verschillende situaties kan je niet met de oplossing komen om de computer te vergrendelen of op een andere manier te beveiligen :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1