Internet verbinding delen

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik gebruik windows 2003 SP1.

Bij netwerkverbindingen zie ik netjes 2 verbindingen. 1 voor het LAN en 1 voor het WAN.
Nu wil ik gebruik maken van internet verbinding delen. Echter zie ik bij geen van de twee verbindingen ( als ik kijk bij eigenschappen - geavanceerd ) het bekende internet verbinding delen. Zie ook plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.z0r.nl/~mdv/v.jpg

Hoe krijg ik dit weer tevoorschijn?

• Dirk Diggler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-03 13:34

Verwijderd

En hopla ;) je geeft een link naar een beschrijving over XP.. de topicstarter gebruikt WIN 2003..

Ik weet niet hoe het in 2003 zit maar het zou kunnen dat het alleen kan met Routing an Remote Access. Dat was in elk geval in WIN 2000 server wel de oplossing..

• MDVej
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:20:
[...]

En hopla ;) je geeft een link naar een beschrijving over XP.. de topicstarter gebruikt WIN 2003..

Ik weet niet hoe het in 2003 zit maar het zou kunnen dat het alleen kan met Routing an Remote Access. Dat was in elk geval in WIN 2000 server wel de oplossing..
Dat klopt, ik wil ook RRAS gaan gebruiken, maar daarvoor moet ik eerst Internet Verbinding delen (ICS) uitschakelen (die had ik voorheen wel aangezet), maar die staat er nu dus niet meer bij.

Bij het installeren van RRAS krijg ik dus ook een foutmelding: To configure RRAS, please disable ICS and try again.

Alleen naar mijn weten staat dit helemaal niet aan....

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:28

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Staat ie ook niet onder Services? Eventueel daar even uitschakelen. Ik weet niet of de service standaard aan of uit staat. Op mijn 2k3 stond de service iig uit.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• MDVej
sh4d0wman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:55:
Staat ie ook niet onder Services? Eventueel daar even uitschakelen. Ik weet niet of de service standaard aan of uit staat. Op mijn 2k3 stond de service iig uit.
Heb ik idd uit gezet. Dus gestopt + disabled.

Vervolgens krijg ik bij het installeren van RRAS nog steeds de melding: Internet-verbinding delen is momenteel ingeschakeld op <SERVER>. Schakel deze voorziening uit en probeer het opnieuw als u routering en RAS wilt configureren.

Iemand enig idee...?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan is het waarschijnlijk een domaincontroller:
http://support.microsoft.com/kb/897616

[ Voor 41% gewijzigd door sanfranjake op 31-01-2006 17:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters