Is dit een goede set?

Pagina: 1
Acties:

• Greenthumb1982
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Ok, ik heb zojuist een aantal koelers uitgezocht om mijn pc stiller te krijgen.

Fancontroller: Cooler Master Aerogate 2 (Zilver)
Casefans 5 x: Zalman Casefan ZM-F1 (80 mm)
CPU koeling voor op AMD Athlon 64 3200+: Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket 478/754/939/940)
Voeding: Zalman Silent Power Supply 300W
Heatpipe voor op ATI 9800 Pro: Zalman ZM80D-HP (passief) Videokaartkoeler
Fan voor op de heatpipe (volgens Zalman was dit nodig bij mijn videokaart):Zalman ZM-OP1

Ik wil de fans aansluiten op de fancontroller, maar is dit ook mogelijk voor de CPU koeling en de fan op de heatpipe?
De overige fans zullen parallel op de overblijvende poorten van de fancontroller worden aangesloten, mits dit niet te zwaar wordt.
Wat vinden jullie van deze setup met oog op stilte?
En tevens wil ik gaan overclocken, is deze set daar ook geschikt voor?
Hebben jullie nog tips of aanvullingen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 1% gewijzigd door Greenthumb1982 op 31-01-2006 16:11 . Reden: Spellingfouten ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:11
Greenthumb schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:06:
Ok, ik heb zojuist een aantal koelers uitgezocht om mijn pc stiller te krijgen.

Fancontroller: Cooler Master Aerogate 2 (Zilver)
Casefans 5 x: Zalman Casefan ZM-F1 (80 mm)
CPU koeling voor op AMD Athlon 64 3200+: Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket 478/754/939/940)
Voeding: Zalman Silent Power Supply 300W
Heatpipe voor op ATI 9800 Pro: Zalman ZM80D-HP (passief) Videokaartkoeler
Fan voor op de heatpipe (volgens Zalman was dit nodig bij mijn videokaart):Zalman ZM-OP1

Ik wil de fans aansluiten op de fancontroller, maar is dit ook mogelijk voor de CPU koeling en de fan op de heatpipe?
De overige fans zullen parallel op de overblijvende poorten van de fancontroller worden aangesloten, mits dit niet te zwaar wordt.
Wat vinden jullie van deze setup met oog op stilte?
En tevens wil ik gaan overclocken, is deze set daar ook geschikt voor?
Hebben jullie nog tips of aanvullingen?

Alvast bedabkt voor jullie hulp.
Ziet er goed uit, maar ik denk dat je nog steeds wel wat geluidproductie zult krijgen hoor ... (5x 80mm fan :X) Mag eigenlijk niet zeuren, heb zelf ook 4x 80mm en 2x 120mm (casefans dan) maar toch :P. Heb 1 80mm fan van Coolermaster, maakt best een pokke herrie. De Coolermaster 120mm fans zijn vrijwel geruisloos. Met zalman fans heb ik geen ervaring, (alleen met de 7700Cu maar dat is geen casefan...)

En die fancontroller, daar zit al een heel klein 40mm fannetje ingebouwd, en die kun je A op je fancontroller aansluiten, of B op je Mobo ... Plus de Aerogate 2 heeft maar plek voor 4 Fans, ik weet niet hoe jij dat wou gaan doen met die 8 fans van je ...

[ Voor 7% gewijzigd door EyeWitness op 31-01-2006 16:14 ]

• Greenthumb1982
Wat geluidsproductie mag wel, zolang het maar niet hinderlijk is.
En mocht het toch te luid zijn, haal ik er wel een paar casefans uit.
Voor het aansluiten van de fans wil ik proberen om 2 of 3 fans op 1 poort aan te sluiten op de fancontroller.
Ik heb rondgekeken hier op de forums, en als ik het goed begrijp moet dit lukken als je het parallel schakelt.
Dat is dan ook wel iets wat mijn vader mag nakijken, aangezien die elektro-monteur is, en ik zelf de ballen verstand van elektronika heb.

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 19:56
Greenthumb schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:17:
Wat geluidsproductie mag wel, zolang het maar niet hinderlijk is.
En mocht het toch te luid zijn, haal ik er wel een paar casefans uit.
Voor het aansluiten van de fans wil ik proberen om 2 of 3 fans op 1 poort aan te sluiten op de fancontroller.
Ik heb rondgekeken hier op de forums, en als ik het goed begrijp moet dit lukken als je het parallel schakelt.
Dat is dan ook wel iets wat mijn vader mag nakijken, aangezien die elektro-monteur is, en ik zelf de ballen verstand van elektronika heb.
offtopic:
Doe mij ook zo'n vader

Verwijderd

Zalman CNPS7000B-AlCu ==> Arctic Freezer 64 Pro
Zalman ZM80D-HP+Zalman ZM-OP1==> Zalman VF700 AlCu
120mm fans zijn stiller dan 80 mm fans.

• Greenthumb1982
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:40:
Zalman CNPS7000B-AlCu ==> Arctic Freezer 64 Pro
Zalman ZM80D-HP+Zalman ZM-OP1==> Zalman VF700 AlCu
120mm fans zijn stiller dan 80 mm fans.
Waarom raadt je deze veranderingen aan als ik vragen mag?
Niet om je tegen te spreken, wil alleen graag de motivatie weten :).
Tevens ben ik aan het twijfelen of 300 watt voeding niet te weinig is, misschien kan ik beter de 400 Watt pakken?

Edit:
120 mm fans kan ik niet kwijt in mijn huidige kast

[ Voor 6% gewijzigd door Greenthumb1982 op 31-01-2006 19:59 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Greenthumb schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Waarom raadt je deze veranderingen aan als ik vragen mag?
Niet om je tegen te spreken, wil alleen graag de motivatie weten :).
Tevens ben ik aan het twijfelen of 300 watt voeding niet te weinig is, misschien kan ik beter de 400 Watt pakken?
Artic Freezer Pro 64 koelt over het algemeen beter en is ook een stukje goedkoper. En de Zalman VF700 AlCu is een nieuwere VGA-koeler, welke gelijk inclusief fan is, terwijl je die bij de ZM80D-HP nog los erbij moet kopen. Dus dat scheelt ook weer geld :)

Ik zou inderdaad wel gaan voor de 400 Watt voeding, het geld dat je bespaart (door de Artic Freezer Pro 64 en de Zalman VF700 AlCu te nemen in plaats van wat je in gedachte had) kan je daar weer aan besteden :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 31-01-2006 20:01 ]

The devil is in the details.

• Greenthumb1982
Oke, ik zal eens daar naar gaan kijken.
Ook is mijn oog gevallen op de Spire RockeTeer III - 500 Watt Silent Power Supply.
Dit is ook een stille (max. 21 dB) voeding, en geeft gelijk 500 Watt.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb gekeken, maar kon hier weinig van vinden op GoT namelijk.

• Greenthumb1982
Oke, na nog wat reviews na te hebben gekeken heb ik de volgende aanpassingen gemaakt:

Voeding: 1 x Spire RockeTeer III - 500 Watt Silent Power Supply
Fancontroller: 1 x Cooler Master Aerogate 2 (Zilver)
Casefans: 5 x Zalman Casefan ZM-F1 (80 mm)
CPU koeling: 1 x Arctic Freezer 64 Pro(S754/S939/S940)
GPU koeling: 1 x Zalman VF700-Cu

Ik heb deze voeding gekozen omdat deze 500 Watt is met een maximale geluidsvorming van 21 Db voor 50 euro, voor een vergelijkbare Zalman voeding ben ik over de 100 euro kwijt.
Fancontroller is nog hetzelfde verhaal.
Casefans zijn ook hetzelfde gebleven, ik kan geen grotere plaatsen in mijn huidige kast, tenzij ik de hele kast ga modden, en hier heb ik geen tijd voor en niet genoeg kennis van om snel tussendoor te doen.
Als iemand eventueel nog een goedkope kast weet waar deze wel in zouden kunnen kan ik misschien nog van gedachte veranderen.
CPU koeling en GPU koeling heb ik na enkele reviews en vergelijkingen te hebben gelezen het advies van December opgevolgd.
Dus wat zeggen jullie van deze setup?

PS. Sorry als ik lastig ben met deze vragen, maar wil alles in 1 keer zo goed mogelijk hebben aangezien geld op het moment een zeer groot probleem is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Spire klinkt een beetje als een goedkoop merk, leuk natuurlijk dat ze zeggen dat ie maar 21 dB geluid produceert, maar heb je al gekeken naar ervaringen van andere mensen met deze voedingen? Want de echte hoeveelheid Watt die de voeding levert kan nog wel eens tegenvallen bij de wat goedkopere merken, vaak werkt een 350 Watt voeding van een goed merk beter dan een 500 Watt voeding van een slecht merk.

Zelf zou ik dus gewoon voor die Zalman 400 Watt voeding gaan, tenzij je goede reviews kan vinden over die Spire natuurlijk :)

The devil is in the details.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Greenthumb schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:05:
Oke, ik zal eens daar naar gaan kijken.
Ook is mijn oog gevallen op de Spire RockeTeer III - 500 Watt Silent Power Supply.
Dit is ook een stille (max. 21 dB) voeding, en geeft gelijk 500 Watt.
Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb gekeken, maar kon hier weinig van vinden op GoT namelijk.
Die max 21 dB kun je wel vergeten, mits je er geen goeie review van hebt inclusief goede metingen kun je dat wel vergeten (ik neem aan dat je die specs van de fabrikant hebt).
Op SilentPCReview is de stilste voeding die ze hebben ook wel <20dB - idle, op 50% van z'n vermogen kun je die 21 dB echt wel vergeten ben ik bang.

Verwijderd

Koop een Fortron/Aopen 400 watt, ongeveer zelfde als Zalman (Fortron levert voedingen aan Zalman, zalman zet er een andere fan in) ik heb dezelfde maar dan 300 watt, die hoor ik bijna niet. Heel duur zijn ze ook niet. deze dus
Pagina: 1