Toon posts:

32" Panasonic CRT piept me gek.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 32" Panasonic tv (heb typenummer niet bij de hand, ben 'aan het werk') van ongeveer 1,5 jaar oud.
Hij was toen gekozen als beste crt tv door kieskeurig.nl en kwam als beste uit de bus bij ehh consumentenbond (oid).
Ik heb hem in de winkel gezien en voor die prijs toen (800 euro) was het zeker de beste tv.
Nu begint ie echter als ie koud is en ik hem net aan heb gezet, heel hoog te piepen. Dat doet ie 5 minuten en dan is het plots over.
Op Google heb ik gekeken en daar kennen ze het probleem van een Philips tv.
Ze hebben bij Philips het probleem verholpen door een spoeltje van 5 cent te vervangen door een spoeltje van 6 cent, weg eigenresonantie en weg piep.
Weet iemand toevallig of het met mijn Panasonic ook zo simpel verholpen kan zijn?

Alvast thnx voor de input.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, het is vrijwel altijd een spoeltje of condensator... Ik zou even contact opnemen met panasonic. Waarschijnlijk ben je niet de enige, en je hebt daar echt nog wel garantie op...

Verwijderd

Topicstarter
Garantie?
Hij is toch al meer dan een jaar oud?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar om te beginnen heb je op de meeste tv's al meer dan een jaar garantie (2/3/5 jaar)...

Daarnaast beschermt de wet je ook nog...

Verwijderd

Gewoon dat ene spoeltje inspuiten met haarlak, werkt ook perfect (ik spreek uit ervaring), moet je alleen weten welk spoeltje je moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Cool thnx.
Het klopt idd dat er meer dan 1 jaar garantie op spullen zit.
Als iets eerder kapot gaat dan normaal zou zijn, heb je europese garantie.
Heeft schijnbaar niks met die 1 jaar winkelgarantie te maken, en dat schijnt op alle duurzame spullen zo te zijn dus ook wasmachines e.d.
Ben het even gaan navragen bij een kennis ;)

Ik ga hem dus eerst terugbrengen naar de winkel voor ik hem ga inspuiten met haarlak want volgens mij fikt ie dan af. (Wel als ik zoiets probeer).

Thnx voor de hulp folks!

Verwijderd

Klassieker...spoelen van de beeldbuis (of het spoeltje in kwestie) inwrijven met nagellak, laten drogen en klaar.
Pagina: 1