Toon posts:

"Mijn docs" op netwerkschijf maar na storing weer op c?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal netwerkschijven aangemaakt op een server. Deze maak ik bij aanloggen van Windows aan op de clients. Dit gaat goed. Alleen als het netwerk eruit ligt krijg ik een foutmelding maar de volgende keer worden ze weer gewoon aangemaakt. Tot zover geen probleem. Echter heb ik de directory/map "Mijn documenten" van het bureaublad ook verplaatst naar bv "h:\mijn documenten" dus op de netwerkschijf. Op het moment dat het netwerk eruit ligt en ik een volgende keer de pc opstart dan staat de map (op het bureaublad) met "mijn documenten" weer gewoon op de lokale schijf. Kan ik dit zo maken dat altijd de netwerkschijf wordt gebruikt en niet terug wordt gegaan naar de lokale omgeving?

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Je zou een reg-bestandje kunnen maken, dat bij elke opstart tekenreekswaarde "Personal" vult met iets als H:\Mijn documenten in sleutel "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders"
Sowieso wordt dan voor elke gebruiker dezelfde map Mijn Documenten gebruikt, of dat uberhaubt werkt en/of wenselijk is weet ik niet.
-edit-
Of misschien als je "Personal" van sleutel "KEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" vult met iets van H:\LocalService\Mijn Documenten, maar dat heb ik nooit getest.

[ Voor 53% gewijzigd door Vaan Banaan op 31-01-2006 17:52 ]

500 "The server made a boo boo"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is dit in een domeinomgeving? En doe je dit via een policy? Welke OS'en worden er op client en server gebruikt? Dan zet ik dat os ook nog even in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters