Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
dos? bedoel je een dosbox in windows of alleen dos?
In het eerste geval bestands en printerdeling installeren (bij netwerk instellingen), en de gewenste drives sharen.
In het eerste geval bestands en printerdeling installeren (bij netwerk instellingen), en de gewenste drives sharen.
mjah, microsoft networking moet erbij staan, dan wat shares aan doen
(letop; je ziet niets als hij geen shares heeft)
(letop; je ziet niets als hij geen shares heeft)
Verwijderd
Hi!
Wat je ff zou kunnen proberen is om je netwerkkaart op een vaste snelheid te zetten dat hiel bij mij duzzzz..
grz,
Bas
Wat je ff zou kunnen proberen is om je netwerkkaart op een vaste snelheid te zetten dat hiel bij mij duzzzz..
grz,
Bas
Win'95 werkt (vaak) niet goed samen met meerdere netwerkapparaten, een netwerkkaart met ISDN-adapter gaat bv. al niet.
Win 95 heeft volgens mij ook een iets andere WINS dan 98, want wij hebben ook altijd moeite om vanaf een win'95 pc toegang op een win'98 pc te krijgen.
Overigens met netwerkdrive's aanmaken werkte het bij ons wel, dit is denk ik de makkelijkste oplossing.
(je kunt ook win'98 installeren
)
Win 95 heeft volgens mij ook een iets andere WINS dan 98, want wij hebben ook altijd moeite om vanaf een win'95 pc toegang op een win'98 pc te krijgen.
Overigens met netwerkdrive's aanmaken werkte het bij ons wel, dit is denk ik de makkelijkste oplossing.
(je kunt ook win'98 installeren
Ja, ik wil ook heel graag win98 installeren maar dat topie heeft geen cdrom of parralelle poort. Kut dus. Alles staa goed ingesteld, file & printer sharing , microsoft networkeing, etc.
pingen inderdaad onder "windows" dos.
Still not working grrrrr
pingen inderdaad onder "windows" dos.
Still not working grrrrr
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Verwijderd
mischien dat je het al gedaan hebt maar toch: heb je drive sharing wel aan staan, en ook iets gedeeld. zit je wel in de zelfde werkgoep. is je tcp/ip instelling wel goed (bijv pc 1: ip= 192.168.0.1 pc2= 192.168.0.2 voorbijde pc: subnet= 255.255.255.0)
als het allemaal goed gaat, kun je de files die in op je windows ceedee-tje staan (in de dir. :\win98) via het netwerk op je laptop zette daarna met een boot disk opstarten en windows 98 installeren
als het allemaal goed gaat, kun je de files die in op je windows ceedee-tje staan (in de dir. :\win98) via het netwerk op je laptop zette daarna met een boot disk opstarten en windows 98 installeren
Ja, naar mijn weten heb alles goed ingesteld.
Het probleem zit hem zeker in die laptop. Het is een p120 16mbram, 1,3 gig. Ik wil er graag win98lite op draaien, maar dat verdomde netwerk wil niet.
Bedoel je trouwens met "heb je sharing aan staan" of "File and printer sharing" aan staat? Nou deze staat ook aan, maar het lukt me niet om in de verkenner een map te sharen
Weet niemand toevallig een manier om onder msdos een verbindinkje te leggen?
heb nog hoop:?!
Het probleem zit hem zeker in die laptop. Het is een p120 16mbram, 1,3 gig. Ik wil er graag win98lite op draaien, maar dat verdomde netwerk wil niet.
Bedoel je trouwens met "heb je sharing aan staan" of "File and printer sharing" aan staat? Nou deze staat ook aan, maar het lukt me niet om in de verkenner een map te sharen
Weet niemand toevallig een manier om onder msdos een verbindinkje te leggen?
heb nog hoop:?!
Dan gebruik jij niet de Xircom Realport!Op maandag 22 januari 2001 11:08 schreef TheGhostInc het volgende:
Win'95 werkt (vaak) niet goed samen met meerdere netwerkapparaten, een netwerkkaart met ISDN-adapter gaat bv. al niet.
WINS op 95 of 98? Interessant probleem trouwens. Ik gebruik al tijden 98 en 95 door elkaar in een netwerk (en 2000 en NT4) zonder problemen.Win 95 heeft volgens mij ook een iets andere WINS dan 98, want wij hebben ook altijd moeite om vanaf een win'95 pc toegang op een win'98 pc te krijgen.
--
Heb je de netwerkinstellingen op andere computers in het netwerk nagekeken? Hou de netwerkinstellingen aan van een computer in het netwerk die het gewoon doet, dan kan er weinig misgaan.
Bloed, zweet & koffie
Pagina: 1