Toon posts:

[Koerierdienst] computer versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag een desktop + scherm versturen met een koerierdienst (van Belgie naar Nederland). Weegt zo'n 25kg en heeft de gebruikelijke afmetingen. Helaas vind ik bij DHL, FedEx, UPS... geen informatie over hoe ik best een computer verstuur. De verpakkingen die ze aanbieden lijken met niet geschikt voor zo'n groot toestel? Of wel? Moet je dan zelf voor bescherming zorgen? Hoe? Welke? Gooien ze dan niet met die dozen? Want volgens mij kan je je desktop nooit zo goed inpakken als bijv. Dell en Apple ofzo doen als ze er een versturen?
Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?

Thanks!

(misschien hoort dit topic meer thuis op een ander forum... sry voor het misplaatsen)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:49
Ik zou je kast in z`n originele doos met piepschuim ed doen. Dan zit dat wel goed. Monitor ook. Dan het geheel in een hele grote doos doen. UPS boeit alleen gewicht geloof ik. Althans, zo heb ik destijds een pc verstuurt.

edit: als je die dozen niet meer hebt, kan je misschien bij de lokale pcboer wel die dozen + schuim halen. Die hebben er zat over ivm zelfbouw.

[ Voor 25% gewijzigd door -ErikE- op 31-01-2006 15:22 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:06

samo

yo/wassup

Je mag zelf voor verpakking zorgen, en het is raadzaam daar aandacht aan te besteden. Ik heb bij UPS gewerkt, in het callcentre, en heb gehoord dat dozen soms wel eens vallen. In geval van twijfel omschreven we het als "het moet uit de handen van de chauffeur kunnen vallen".
Maar Dell is natuurlijk een grote klant, dus die pakketten worden anders behandeld. En ze zijn erg goed ingepakt, ze kunnen zelf al veel hebben.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
in een grote doos en vast zetten met brokken piepschuim en proppen krantenpapier of doeken (ook onderaan!).

De meeste transortfirma's hebben maximale maten en gewichten. Sommigen hhben ook specifieke dozen en beschermingsmateriaal en een enkeling biedt zels inpakservice en bijhorende garantie. Eigelijk denk ik dat je best de telefoon neemt en je informeert ;)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik de originele dozen niet meer heb... :(

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:24:
...een enkeling biedt zels inpakservice en bijhorende garantie. Eigelijk denk ik dat je best de telefoon neemt en je informeert ;)
Heb je toevallig een idee wélke firma? Ik weet echt niet waar 'k moet zoeken... :s

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

samo-arne schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:24:

Ik heb bij UPS gewerkt, in het callcentre, en heb gehoord dat dozen soms wel eens vallen.
Als in: "ik zat in het callcentre en hoorde de doos in het magazijn vallen"? :o

Maar idd moet je er van uit gaan dat een doos kan vallen, en als er dan een computer in zit moet die goed vast zitten.
En zelfs als hij goed vast zit: een computer versturen met het koelblok gemonteerd zou ik niet doen, als hij valt dan heb je schade.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:30:
[...]

En zelfs als hij goed vast zit: een computer versturen met het koelblok gemonteerd zou ik niet doen, als hij valt dan heb je schade.
Kuch... 't is een Apple Macintosh Performa (link: http://www.everymac.com/s...ac_performa_5400_180.html) die ga ik niet demonteren hoor!

Verwijderd

stuur het met de post dan kost het nog geen 20€

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:48
Hahaha, het is onderhand goedkoper zo'n geval tweedehands in nederland te kopen dan 'm te verzenden uit belgie :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ze gooien gewoon met dozen. Zelfs als er dure computers inzitten. Mijn iMac doos hebben ze ook flink mee lopen gooien. Als het maar van een ander is, dan maakt het niet uit.

Verwijderd

Als die Apple vanuit de buurt van Torhout moet komen en in de buurt van Sassenheim moet zijn, wil ik dat ding wel meenemen. Ik rijd dit toch eigenlijk elke week bijna.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:41:
Als die Apple vanuit de buurt van Torhout moet komen en in de buurt van Sassenheim moet zijn, wil ik dat ding wel meenemen. Ik rijd dit toch eigenlijk elke week bijna.
Torhout is geen enkel probleem.
Hij moet naar Den Haag...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 15:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:45:
[...]

Torhout is geen enkel probleem.
Hij moet naar Den Haag...
Onderweg naar Sassenheim kom ik langs Den Haag, als jij in de buurt van Torhout woont dan kom ik die Apple wel ophalen en lever hem dan (op zondag waarschijnlijk) af in Den Haag. Scheelt denk ik flink in verzendkosten.

Verwijderd

Topicstarter
da's vriendelijk!
Mag ik je e-mailadres, dan kunnen we verder afspreken?

gr
(of je kan mij ook mailen op cyberkeeper10 at hotmail com)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:02:
da's vriendelijk!
Mag ik je e-mailadres, dan kunnen we verder afspreken?

gr
(of je kan mij ook mailen op cyberkeeper10 at hotmail com)
U have meel
Pagina: 1