windows opnieuw installeren of niet?

Pagina: 1
Acties:

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Wat gebeurt er nou als ik mijn harddisk/processor/videokaart/geheugens van de ene Asus A8N mobo naar een NIEUWE Asus A8n mobo verhuis, moet ik dan: alleen de drivers installeren opnieuw? of beter geheel windows opnieuw installeren? of iets anders? ik zou het echt niet weten en dit kan ik ook zo snel niet vinden hier ergens op t forum

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Waarschijnlijk werkt dat wel gewoon, als de hardware ongeveer hetzelfde is.
En anders probeer je het gewoon, mocht ie niet stabiel lopen, dan installeer je 'm alsnog opnieuw?
Ik gok erop dat het geen problemen geeft.

Saved by the buoyancy of citrus

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is het exact hetzelfde bordje?? Dan moet het gewoon werken.

Verwijderd

Tenzij het een andere versie is van het mobo maar ik denk niet dat je der problemen van kan ondervinden.

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ok bedankt, ja t is exact tzelfde moederbord :P ik probeer t gewoon, zoiezo drivers opnieuw installen voor de zekerheid, en mijn overclock prestaties...moet ik dat opnieuw instellen? ik gok van wel omdat de bios op het moederbord is opgeslagen?of is dit onzin

• Noork
  • Niet online
Bios staat op het mobo ja :) Dus even opnieuw instellen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je precies dezelfde hardware gebruikt hof je windows uiteraard niet opnieuw te installeren. Windows kan niet ruiken of jij er een ander mobo in hebt hangen of niet.

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 16:22
windows onthouds ene of andere id van het moederbord en onthoud dit ergens diep in windows...... dacht ik (Correct me if i am wrong?)

dus als je een ander moederbord gebruikt moet je denk ik eerstsyspreppen (sysprep.exe)
voordat je verhuist naar het nieuwe moederbord.

sysprep haalt alle drivers enzo weg en ook dit id.

je moet maar ff googlen voor een handleiding over sysprep. maar moeilijk is het niet

• Noork
  • Niet online
Fat Baba schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:49:
windows onthouds ene of andere id van het moederbord en onthoud dit ergens diep in windows...... dacht ik (Correct me if i am wrong?)..........
Welnee joh. ging het maar zo makkelijk. Dan zou je windows nooit meer opnieuw moeten installeren. En er zijn echt tig topics over:
[rml][ xp] Nieuw moederbord --> Nu ook nieuwe Windows installatie?[/rml]
Mobo vervangen-windows installeren?
[rml][ XP] nieuwe hardware = foute boel?[/rml]
Morgen mobo + CPU vervangen, hoe WinXP voorbereiden ?

Maar in dit geval, geen probleem. Gewoon vervangen die hap en je bios opnieuw installeren zoals jij dat wilt.
Pagina: 1