Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Ik heb onlangs bij een kennis van me een Linksys WRT54GC router geplaatst zodat ze ook met een notebook draadloos kunnen internetten. Helaas is op de plaats waar het notebook gebruikt gaat worden het bereik dermate slecht dat de verbinding continu wegvalt/hapert.
Een poging om dit te verbeteren door op de WRT54GC een externe antenne aan te sluiten had geen effect tenzij ik de antenne midden in de deuropening zette (50cm van de plaats waar de antenne wel kan komen maar dus geen nut heeft).
De muur waar de WRT54GC achter ligt is vrij dik (zal een 50cm zijn en waarschijnlijk zit er nog een laag ijzer/staal in verwerkt).
Nu heb ik met de helpdesk van Linksys gebeld en zij vertelden me dat ik dan gebruik moest gaan maken van een WRE54G v2. Ik heb diverse winkels gebeld/gemaild maar nergens kunnen ze me de v2 leveren maar wel de v1. Helaas is die v1 niet geschikt voor de WRT54GC aangezien dit nog een vrij nieuw model is.

Nu las ik in routing/bridging/repeating wrt54gc -> wrt54g dat het dus wel werkt dmv een repeater te gebruiken maar de persoon van dat topic is al sinds half oktober niet meer actief (in elk geval niet onder die naam).

Vraag is nu dus: Wie heeft er ervaring met die WRT54GC icm een repeater/whatever om het bereik te vergroten? Of wie heeft er nog ideeën om het bereik te vergroten?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Accespoint? Of kan dat niet omdat je dan een kabel moet trekken...?

lama, je komt niet zo gauw door die 50cm staal+beton muur heen...

[ Voor 37% gewijzigd door webfreakz.nl op 31-01-2006 14:58 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
leg een externe antenne om de hoek, of boor een gat in de muur en leg het draadje erdoorheen
of zeg ik nu iets geks

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
webfreakz.nl schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:57:
Accespoint? Of kan dat niet omdat je dan een kabel moet trekken...?

lama, je komt niet zo gauw door die 50cm staal+beton muur heen...
Een extra accesspoint dacht ik ook aan maar het probleem is, werkt dat ook wel met die WRT54GC?? Die heeft namelijk geen WDS functie of de mogelijkheid om in te stellen op repeater/bridge.
In Linksys WRT54G WDS ondersteuning staat eigenlijk dezelfde vraag maar die is nog onbeantwoord gebleven.
Murcielago schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:02:
leg een externe antenne om de hoek, of boor een gat in de muur en leg het draadje erdoorheen
of zeg ik nu iets geks
Het is inderdaad geen gek antwoord, maar beide oplossingen gaan helaas niet.
Een gat boren wil diegene niet en het wordt ook vrij moeilijk aangezien die muur aan de andere kant tegen een trap uitkomt. Een antenna om de hoek plaatsen gaat dus ook niet vanwege die trap (het is trouwens een dichte trap, dus onder de 1e trede plaatsen gaat ook niet).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:00
Ik heb een WRT54GC en een WAP54G als repeater staan en het werkt (na enkele dagen frustratie) al een jaar lang goed. Ik heb beneden de GC staan (zonder antenne) en 1 verdieping daarboven de WAP en het bereik is zeker groter geworden want eerst was het niet mogelijk om achterin het huis op de 1e verdieping te internetten, en nu is er vol bereik.

Ik heb aan de WAP54G helemaal geen netwerkkabels of dergelijke aangesloten. Alleen ingesteld als repeater met het MAC adres van de GC.

GoT a clue? Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
007BigHarry schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:57:
Ik heb een WRT54GC en een WAP54G als repeater staan en het werkt (na enkele dagen frustratie) al een jaar lang goed. Ik heb beneden de GC staan (zonder antenne) en 1 verdieping daarboven de WAP en het bereik is zeker groter geworden want eerst was het niet mogelijk om achterin het huis op de 1e verdieping te internetten, en nu is er vol bereik.

Ik heb aan de WAP54G helemaal geen netwerkkabels of dergelijke aangesloten. Alleen ingesteld als repeater met het MAC adres van de GC.
OK.. Dit wou ik dus eigenlijk weten.. Volgens die malloten bij Linksys zou zo'n constructie niet gaan werken (wat me al vrij stug leek).
Ook kreeg ik van hun te horen dat de WRE54G v1 (range expander) niet zou werken met de WRT54GC, maar de WRE54G v2 zou wel werken. Dit is dus ook onzin aangezien de v1 ook werkt met een Asus accesspoint alleen de autoconfig optie werkt dan niet maar dat interesseert me ook niet echt.

Toevallig heb ik het met mijn buurman hier ook nog over gehad en hij kwam met nog een andere oplossing.. Die dLan apparaatjes van bijv. Devolo.

Nu ik weet dat het met een accesspoint met repeater mogelijkheid ook zou moeten werken ga ik eens verder zoeken welk accesspoint het meest geschikt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Vandaag die WAP54G opgehaald en wat aan het proberen geweest of ie ook als repeater kon werken met een Cisco Aeronet 1200 router.. Niet dus.. Of in elk geval, het is niet gelukt. Hopelijk gaat dit met die WRT54GC dus wel een stuk makkelijker.

@007BigHarry: Had je in de WAP54G alleen het mac-adres in hoeven te vullen en het werkte? Heb je niks van encryptie ingesteld/hoeven in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Ik heb op mijn WRT54gc deze externe antenne gezet.. helpt enorm
http://www.nowthatsit.nl/..._id=4269&categorie_id=152

maar ik weet niet of het jouw probleem gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb ook bereik problemen met een WRT54GC.

Draadloos g-netwerk ingesteld en alles werkt perfect op een paar meter afstand (huiskamer).
Echter, als ik naar de zolder ga met mijn laptop dan is dataverkeer niet meer mogelijk.

Als ik de connectie controleer dan zie ik "verbinding uitstekend". Het programma geeft een snelheid van 24, soms 12 Mbps aan.

Ik heb echter geen internet. Gedeelde mappen kan ik (soms) wel zien maar bestanden openen/kopieren lukt niet.

Zou een antenne aansluiten op de WRT54GC voor mij de oplossing zijn of heeft mijn probleem een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:23:
Hoi ik heb ook bereik problemen met een WRT54GC.

Draadloos g-netwerk ingesteld en alles werkt perfect op een paar meter afstand (huiskamer).
Echter, als ik naar de zolder ga met mijn laptop dan is dataverkeer niet meer mogelijk.

Als ik de connectie controleer dan zie ik "verbinding uitstekend". Het programma geeft een snelheid van 24, soms 12 Mbps aan.

Ik heb echter geen internet. Gedeelde mappen kan ik (soms) wel zien maar bestanden openen/kopieren lukt niet.

Zou een antenne aansluiten op de WRT54GC voor mij de oplossing zijn of heeft mijn probleem een andere oorzaak?
Ik denk dat je ook hetzelfde probleem hebt als ik had.. Op de plaats waar het notebook gebruikt moest gaan worden was wel nog verbinding maar internetten was niet meer mogelijk.
Of het bij jou met een antenne opgelost is durf ik niet te zeggen, als je de mogelijkheid hebt om een antenne te lenen en daarmee te testen doe dat dan eerst. Probeer sowieso ook om je WRT54GC op andere plaatsen te leggen (hoger/lager/iets verder weg van waar ie nu ligt/enz). Een stoorzender kan misschien een stuk minder storen als de router een klein stukje verplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/erwin.gijzen/wifiomni/patroon.gif
Straal gedrag van een antene, zorg er voor dat je antene de juist richting op straalt en goed geplaats is. Veder kan je kijken of je de zend vermogen kan verhogen van de router.

Ik woon op de bagande grond van een flat(ook erge dikke muren) waar het wel goed werkt met een asus 500g + een betere antene die iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties.

Antenne aansluiten ga ik nog proberen, dat experiment is mij wel 10 euro waard.

Oplossingen die niet helpen zijn:
- Router verplaatsen
- Ander kanaal kiezen
- MTU verlagen naar 1492

MAARRRR:
Als ik de router configureer als 802.11b dan heb ik boven wel een stabiele connectie!
Dit is voorlopig een goede tussen oplosing.

Jullie horen nog wel van me als ik een antenne heb geprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Is het geen idee om de firmware te wijzigen waardoor je het zendvermogen kunt aanpassen? Ik heb mijn firmware gewijzigd naar die van hyperwrt en heb het vermogen van 50% naar 83% opgeschroefd. Heb nu een superverbinding/vol ontvangst tot ver achter in de tuin (heb een tuin van zo'n 25 meter diep).

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
WooK schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:38:
Is het geen idee om de firmware te wijzigen waardoor je het zendvermogen kunt aanpassen? Ik heb mijn firmware gewijzigd naar die van hyperwrt en heb het vermogen van 50% naar 83% opgeschroefd. Heb nu een superverbinding/vol ontvangst tot ver achter in de tuin (heb een tuin van zo'n 25 meter diep).
de WRTG54GC werkt met Vxworks en niet linux dus de hyperwrt werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja! Ik zou nog even verslag uitbrengen...

Een antenne was inderdaad de oplossing.
Ik heb voor 5 euri een klein antennetje gekocht en nu heb ik een prima g-verbinding op zolder.
24 Mbps is geen 54 maar nu is het tenminste wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb ook hetzelfde probleem met de WRT54GC router. Fijn, compact ding maar het bereik is niet heel erg groot. De router staat bij mij thuis op de begane grond en de laptop waar ik het internet op wil ontvangen staat meestal op zolder. Als ik beneden naast de router ga zitten heb ik perfect bereik. Het kanaal veranderen wil niet helpen en de router verplaatsen is geen optie. Nu wil ik een externe antenne gaan aanschaffen. Wat is in deze situatie het beste, omni-directional of directional? (Het gaat vooral om de zolder en de eerste verdieping)

Owja m3gA is die antenne van jou omni directional of directional?

[ Voor 6% gewijzigd door CoDe-ReD op 23-05-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
CoDe-ReD schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:56:
Ik heb ook hetzelfde probleem met de WRT54GC router. Fijn, compact ding maar het bereik is niet heel erg groot. De router staat bij mij thuis op de begane grond en de laptop waar ik het internet op wil ontvangen staat meestal op zolder. Als ik beneden naast de router ga zitten heb ik perfect bereik. Het kanaal veranderen wil niet helpen en de router verplaatsen is geen optie. Nu wil ik een externe antenne gaan aanschaffen. Wat is in deze situatie het beste, omni-directional of directional? (Het gaat vooral om de zolder en de eerste verdieping)

Owja m3gA is die antenne van jou omni directional of directional?
geen idee.. wat is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Dat Digitus ding is een omni-antenne die 'rondom' straalt en is basically de beste oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:45:
o ja! Ik zou nog even verslag uitbrengen...

Een antenne was inderdaad de oplossing.
Ik heb voor 5 euri een klein antennetje gekocht en nu heb ik een prima g-verbinding op zolder.
24 Mbps is geen 54 maar nu is het tenminste wel stabiel.
kijk ook eens of je buren misschien hetzelfde kanaal gebruiken.. ik heb daar ook last van gehad.. (zeker 8 draadloze netwerken in de buurt :{)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist, en verlaag de beacon interval naar 50 en de treshholds naar 2304

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Er zijn ook veel mensen die hun WRT54G getweakt hebben met een andere firmware en hem zo op een hoger vermogen draaien (0 - 251mW). Stel dat je de router instelt op 150mW of hoger, wat is dan de oorzaak dat de router minder lang, of helemaal niet meer meegaat? Wordt deze dan te warm?

Mijn vraag is dus of ik mijn Router op een hoog vermogen kan instellen en deze met heatsinks en een goede airflow levende kan houden. Of zijn er meer factoren die, of ze nou wel of niet goed gekoelt zijn niet over een te hoog vermogen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hogere power is ook een stuk meer ruis. In een huissituatie is ~70 toch wel de max tussen een goede ruis/signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:55:
juist, en verlaag de beacon interval naar 50 en de treshholds naar 2304

wil vaak al werken, en anders kijk eens op www.linksysdata.com/betafiles

username:linksys
PW: beta912
password verranderd om de maand
hier staan alle firmwares op die in beta stadium zijn
Waar haal je dan een actueel wachtwoord vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Yapser schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:10:
Hogere power is ook een stuk meer ruis. In een huissituatie is ~70 toch wel de max tussen een goede ruis/signaal.
Kun je de ruis niet onderdrukken door een beter antenne te gaan gebruiken, laten we zeggen 10dBi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Me_Again schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:12:
[...]
Kun je de ruis niet onderdrukken door een beter antenne te gaan gebruiken, laten we zeggen 10dBi?
Juist door de gain kan je je transmitter power wat lager zetten lijkt me. een antenne gooit er domweg "10dB" gain bij. Dan word je ruis ook versterkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 09:00
als we dan toch met die ouwe koeien bezig zijn :D

ftp://ftp.linksys.com/international/firmware

Hier heb ik mijn firmware vandaan, zat een beetje te spitten op die FTP en kwam het tegen. 1.04.5 Werkt al een tijdje zeer stabiel vergeleken met de 1.03 die op mijn WRT54GC zat.

Wel geinig dat op de website van Linksys 1.02.8 staat als laatste versie. De mannen zijn lekker bij...

GoT a clue? Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 15:25 ]

Pagina: 1