[Fax] command-line faxen

Pagina: 1
Acties:

• tdsm
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2025
Situatie:

- op een machine A draait specifieke software die tekstfiles produceert
- die files moeten af en toe gefaxt worden
- aparte machine B met daaraan faxmodem

Vraag: hoe kan ik command-line faxen? Ik zoek dus eenvoudige software in de zin van "fax.exe faxnummer tekstfile".

Reeds geprobeerd:
- in .Net consoleprogrammaatje geschreven die windows faxservice aanspreekt. Vanop A de fax service aanspreken van A = geen probleem. Idem voor B. Echter vanop A de faxservice van B aanspreken geeft errors.

Iemand een idee?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Faxen in een bestandje op een share van computer B zetten.
Een progje op computer B iedere 5 minuten in die share laten kijken, en die daaruit laten 'oppakken'

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Hoe spreek je de faxservice op B aan?
dmv het starten van het programma op PC A van het programma dat op de PC B staat? Dat is hetzelfde als het programma op A zetten en daar draaien.
Je moet dan de faxservice op B draaien die input via een netwerkpoort verwacht en A de bestanden daarheen versturen.

Dit kan grouwens ook met shares. Deel je de bestanden op A of je kopieert ze steeds naar B. Lijkt me het snelste en makkelijkste oplossing.
Hopelijk wordt dit dan niet misbruikt. Lijkt me niet gewenst om een hele lijst met rotzooi gefaxt krijgen. Wordt ook een duur grapje.
Moet die service ook in de avond draaien?

let the past be the past.

• tdsm
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2025
De oplossing van zerocool lijkt me wel wat.

SPee, zowat alles tussen A & B geprobeerd. Uiteindelijk gelezen dat een remote Windows Fax Service enkel kan aangesproken worden als deze draait op W2003 of Small Business Server.