[2003] error bij openen van teamspeak via RDP

Pagina: 1
Acties:

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:55
hoi allemaal,

Sinds kort heb ik Teamspeak op mijn server geïnstalleerd. Dit omdat ik Teamspeak en het geleuid van mijn PC gescheiden kan houden.

Als ik Teamspeak aanzet via mijn server (dus toetsenbord, muis en beeldscherm aan de server vast) werkt het als een zonnetje met mijn headset.

Als ik echter mijn via RDP op mijn server inlog en mijn teamspeak aanzet krijg ik de volgende error

<error>

TDSoundOut.Open(DirectSoundCreate):the request failed because resources, such as priority level, are already in use by an other caller

<error>

Ik heb al geprobeerd om in te loggen via RDP met de mogelijkheden die RDP bied voor geluidshandling (lokaal / op server of geeen geluid) alle drie de mogelijkheden hielpen niet.

Ook heb ik op internet gezocht en gezien dat het euvel veel wordt opgelost door te wisselen tussen WAV en direct sound. Ook dit heeft niet gewerkt.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die oplossingne hebben.

Ps ik draai RC2 (versie van teamspeak :P)

greetz

blood

[ Voor 3% gewijzigd door bloodrush op 31-01-2006 13:52 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sowieso is RDP in combinatie met geluid geen handige oplossing. Ik zou je adviseren om hier een andere tool voor te gebruiken zoals VNC die toch iets netter omgaan met geluid.

Maar, RC2??

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 22:17
Als je inlogt via rdp pakt hij een andere geluidskaart, deze error zal je dus houden.
Zet het vinkje aan dat hij moet reconnecten na een disconnect, dan start ie zelf op na een uitval van de server.

*edit*
Maak eventueel een snelkoppeling aan die gestart word tijdens het booten van de server:

code:
1
teamspeak.exe teamspeak://[ADDY:PORT]/nickname=[DisplayedNamePeopleSee]?loginname=?password=[ServerPassword]?channel=[Channel Exactly as it is in TS]

vraagtekens horen erin te staan.

[ Voor 66% gewijzigd door mhoogendam op 31-01-2006 14:29 ]

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:55
Heb nu VNC gefixt en dat werkt wel goed op dit gebied

bedankt voor jullie aandacht :)

niet de oplossing gevonden maar wel voor de tip om VNC te gaan gebruiken :)

gr

Blood