Toon posts:

[maxtor 5y120mo] Warmte

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn hardeschijf een Maxtor 6y120mo heeft een warmte van gemiddeld 48-51 graden en tijdens gamen wel 54 graden. Is dit te hoog ?

Ik merk wel tijdens het gamen dat textures laden langer duurt en ook andere handelingen duurt het 1 tot 2 seconden voordat er wat verschijnt

Gr
Raymond

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 13:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is wel wat aan de warme kant ja, maar op zich nog acceptabel kwa temperatuur. Is die hdd gekoeld of niet? zo niet zou ik er even een fannetje tegenaan laten blazen. Een beetje airflow is voldoende om het ding af e koelen.

Verwijderd

Dat is aan de hoge kant maar niet direct gevaarlijk. Wel zou ik eens rond gaan kijken naar mogelijkheden om wat airflow rond die schijf te creeëren. Het is niet zo dat de performance van schijven lineair naar beneden gaat als de temperatuur oploopt (misschien boven een bepaalde kritische waarde, maar dan lijkt het me dat je schijf het geen maanden uithoudt). Er is een heel simpele oplossing, plaats even een fannetje voor die schijf, speel het spel in kwestie en observeer.

Verwijderd

Topicstarter
Welke ventilatoren zijn hiervoor geschikt en kan ik die zo aansluiten op de voedingskabels die bijvoorbeeld ook naar de HDD en CDROM lopen ??

Ben een leek wat dat betreft.

Grt
Raymond

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe warm mag mijn harddisk worden?

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum (en in de datasheet van jouw harddisk) beschreven :)

Zoekertje/FAQ-gevalletje dicht dus. Hier op GoT wordt wel iets meer inzet van jouw kant verwacht namelijk. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

Wat betreft de koeling, raadpleeg de FAQ van Tweaking & Cooling Algemeen.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 01-02-2006 12:38 ]

Dit topic is gesloten.