OK, even rustig allemaal, komop, 't zijn maar foto's

(dat ik dit durf te zeggen in FG als FG mod

)
Anyway: Nee, 't is geen showcase, daarvoor is het idee niet goed genoeg uitgwerkt. Ik zal niet ook nog 's ingaan op wat er allemaal wel niet mis zou zijn, maar denk in ieder geval in het vervolg iets beter na voordat je iets tot "showcase" bestempelt, want als ik m'n 50/1.4 nu pak kan ik dit ook schieten.
Kortom: 't gaat verder als testcase, wees aub weer lief voor elkaar, want de sfeer is ver te zoeken hier
En nu ff inhoudelijk reageren:
OK, 't is duidelijk dat je blij bent met je 50/1.8 (?) objectief met z'n lekker kleine DOF, maar 't is wel veel van hetzelfde in deze testcase. Een of 2 foto's met kleine DOF hebben best wat, maar zorg er dan voor dat er geen paars/roze dingen op de achtergrond staan, want dat contrasteert wel heel sterk met de houtkleur van de schaakstukken. Beter had je een A3 vel papier kunnen gebruiken om een mooie egale witte (of andere kleur) achtergrond te creëren.
Bij foto 7 bijvoorbeeld is je DOF zo klein dat je 90% van het oppervlak van de foto in een waas hult, da's niet echt geweldig IMO. Bovendien is het deel wat scherp is niet erg interessant en is het onscherpe deel te druk als achtergrond.
Bij foto 8 vraag ik me af waarom je deze framing hebt gebruikt, want je hebt halve schaakstukken en een leeg bord op de foto staan. Rare compositie IMO, raar kan soms leuk zijn, anders dan anders en dus intrigerend, maar in dit geval is het gewoon... Euh... Raar
Ik denk dat ik foto 9 het beste vind, je krijgt daar een beetje het idee dat het de stilte voor de storm is: 2 grootmachten tegenover elkaar. Je kijkt vanuit "zwart" naar de vijand verderop op het strijdveld. De kleine DOF draagt hier bij aan de afstand tussen de legers. Ook de kleine "tilt" naar rechts draagt hier bij aan het bijzonder maken van de foto.
[
Voor 57% gewijzigd door
Grrrrrene op 01-02-2006 11:41
]