Toon posts:

[Dreamweaver] Titel website aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd terug heb ik in dreamweaver een website gemaakt met behulp van frames. Nu wil ik de titel van mijn website veranderen, zodat browsers deze titel overnemen en google mijn website vindt onder deze titel.

Dit aangezien de titel op dit moment niet effectief genoeg is. Het onderwerp van de schilderijen is voornamelijk olifanten en dat staat niet in de titel, maar wel in de tekst. Als je zoekt op 'schilderijen van olifanten', dan staat m'n site weliswaar op de tweede pagina, maar helaas alleen een frame en niet de gehele frameset (die benodigd is voor navigatie).

Daartoe heb ik de frames in de indexpagina een andere titel gegeven door in Dreamweaver MX 2004 via 'modify' > 'page properties' > 'Title/encoding', bij 'Title' een andere naam in te vullen (hetzelfde maar nu met het woord olifant en zebra erbij).

Ondanks dat ik de site opnieuw heb ge-upload (gisteren gedaan) geeft IE of Opera nog steeds de oude naam weer. Moet ik de titel ergens anders instellen of wat is de verklaring hiervoor? Helaas heb ik het antwoord zelf niet kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 12:24 ]

Verwijderd

Je moet de titel niet aan een individuele pagina geven, maar aan de pagina die de frameset bevat. Dit kan je doen door direct in html code van je frameset te kloppen, maar je kan ook gewoon op de rand van je frameset klikken in dreamweaver en dan via page properties de titel veranderen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als de website uit frames bestaat, verschijnt enkel de titel van de pagina in de 'top-frameset'...

als er in een bodyframe andere pagina's ingeladen worden, veranderd de titel niet mee, die blijft enkel de 'hoofdframe' weergeven ...
Dat is één van die gebruiksvriendelijkheids-nadelen van frames...

met javascript zou je dat kunnen oplossen, als alle pagina's binnen hetzelfde domein zijn, met een eenvoudig
code:
1
2
3
window.onload = new Function () {
   top.window.document.title = this.document.title
}

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Je moet de titel in de home van je frameset aangeven, hoogstwaarschijnlijk index.html.
edit:
spuit 11

Je kan trouwens ook javascriptjes gebruiken om er voor te zorgen dat als je een pagina laad die in een frame hoort, maar er niet in staat, hij de frameset aanroept.
Bijbehorende Google search

[ Voor 5% gewijzigd door Peedy op 31-01-2006 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost. Kheb rechtsonderin dreamweaver de 'frames' geopend, waar je de frameset en de frame-indeling ziet. Dan kun je door op de juiste randjes te klikken de gehele frameset (index.htm) selecteren en die titel was nog niet aangepast inderdaad!

Dat gedaan, nu is de wijziging wel doorgevoerd. Nog niet in google, maar dat is gewoon een kwestie van tijd neem ik aan?
pEeDy16 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:27:
Je kan trouwens ook javascriptjes gebruiken om er voor te zorgen dat als je een pagina laad die in een frame hoort, maar er niet in staat, hij de frameset aanroept.
Bijbehorende Google search
Als je een pagina laadt die in een frame hoort, maar er niet in staat? Dat begrijp ik niet helemaal.

Begrijp ik goed dat je een manier weet waarop hij ipv een gevonden frame (op google) alsnog de gehele frameset opent?

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:48:
Begrijp ik goed dat je een manier weet waarop hij ipv een gevonden frame (op google) alsnog de gehele frameset opent?
Ja, dat bedoelt hij daarmee. op het moment dat een pagina buiten de frameset wordt geladen zal het script de frameset oproepen met daarin de gevraagde pagina. Volgens mij bestaat er wel een dreamweaver extensie voor... heet iets van framebuster oid... (lang geleden dat ik met DW heb gewerkt.... )Momenteel, met de huidige technieken is het ook niet echt nodig om frames te gebruiken maar dat is een andere discussie.... ;)

Zie: http://www.pawluk.com/public/dw/dwfset.htm

[ Voor 49% gewijzigd door Folkert op 31-01-2006 13:04 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Folkert schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:54:
[...]

Ja, dat bedoelt hij daarmee. op het moment dat een pagina buiten de frameset wordt geladen zal het script de frameset oproepen met daarin de gevraagde pagina. Volgens mij bestaat er wel een dreamweaver extensie voor... heet iets van framebuster oid... (lang geleden dat ik met DW heb gewerkt.... )Momenteel, met de huidige technieken is het ook niet echt nodig om frames te gebruiken maar dat is een andere discussie.... ;)

Zie: http://www.pawluk.com/public/dw/dwfset.htm
Framebuster werkt exact andersom. Een pagina in een frameset die daar niet hoort (wanneer een met frames werkende site een link heeft naar een andere site zodat hij binnen het frame te zien komt, ipv een nieuwe pagina) breekt zich dan uit de frameset.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp :)

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 22:16
pEeDy16 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Framebuster werkt exact andersom. Een pagina in een frameset die daar niet hoort (wanneer een met frames werkende site een link heeft naar een andere site zodat hij binnen het frame te zien komt, ipv een nieuwe pagina).
Is al erg lang geleden, zoals ik al zei... maa rje hebt gelijkt, dit script is niet bedoeld voor wat de ts vraagt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:48:

Dat gedaan, nu is de wijziging wel doorgevoerd. Nog niet in google, maar dat is gewoon een kwestie van tijd neem ik aan?
Nadat ik de titel had aangepast was de titelwijziging binnen enkele dagen te zien in google.

Op de pc van m'n vader echter niet, ook niet nadat ik zijn temporale bestanden had geleegd (dacht dat het daarmee te maken had).
Buiten dit huis om nog even aan twee anderen gevraagd om te kijken. Bij de ene was de wijziging wel te zien, bij de ander niet.

Nu, een paar dagen later, zie ik op m'n eigen pc ook de oude titel weer verschijnen (terwijl het dus eerder al was aangepast).

Hoe kan dit alles? De FAQ van google schept geen duidelijkheid.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom neem je geen contact op met google :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1