In de app die ik maak voor mijn werk maken we gebruik van een sql 2000 database. Via stored procedures lezen en updaten de data.
Nu heb ik een probleem gehad met de lengte van een nvarchar parameter. Op dit forum, op internet in de msdn kon ik niks vinden na een half uur zoeken, dus verblijd ik jullie met mij vraagje
Ik zal eens beginnen met de situatie uit te leggen. Dan is duidelijk waar het over gaat.
situatie: een stored procedure
als ik die aanroep met in de parameter een string langer dan 10, dan wordt deze afgekapt.
de aanroep:
het resultaat:
De parameters van de sp's zijn strong typed en hebben een lengte van 10.
ik wil eigenlijk dat ipv dat de string wordt afgekapt, er een exception optreedt. Anders kan je zomaar zonder dat je het weet dataverlies krijgen.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? of waar ik dat in kan stellen ?
alvast bedankt!
Nu heb ik een probleem gehad met de lengte van een nvarchar parameter. Op dit forum, op internet in de msdn kon ik niks vinden na een half uur zoeken, dus verblijd ik jullie met mij vraagje
Ik zal eens beginnen met de situatie uit te leggen. Dan is duidelijk waar het over gaat.
situatie: een stored procedure
code:
1
2
3
4
| create procedure testclip @Param AS NVARCHAR(10) AS select @Param |
als ik die aanroep met in de parameter een string langer dan 10, dan wordt deze afgekapt.
de aanroep:
code:
1
| testclip '123456789012345678901' |
het resultaat:
code:
1
| 1234567890 |
De parameters van de sp's zijn strong typed en hebben een lengte van 10.
ik wil eigenlijk dat ipv dat de string wordt afgekapt, er een exception optreedt. Anders kan je zomaar zonder dat je het weet dataverlies krijgen.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? of waar ik dat in kan stellen ?
alvast bedankt!