Toon posts:

Nieuwsbrief HTML overal goed ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een tijd een PHP script voor het versturen van nieuwsbrieven.
Dit werkt op zich goed. Nu net een nieuwsbrief verstuurd die in Hotmail niet helemaal goed overkwam.
Dit kwam o.a. door een plaatje als achtergrond te gebruiken waar Hotmail duidelijk problemen mee heeft.

Ik denk dat het PHP script gewoon goed is. Maar hoe kom ik erachter welke HTML codes ik wel en inet kan gebruiken zodat de nieuwsbrief in alle browsers en mail progs goed te bekijken is?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarvoor is maar 1 manier. Een account nemen bij de veel gebruikte webmail diensten en de meest gebruikte mailclients instaleren op je computer. Stuur met je script een mail rond en bekijk deze in al deze mail (web)apps.

Helemaal goed krijgen overal zal je niet gaan lukken. Zorg er daarom voor dat je ook een non html versie meestuurt. In principe ben je daartoe ook 'verplicht' volgens de mail standaard.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

sowieso werken achtergronden niet, omdat vaak alleen de content van de body gebruikt wordt bij webmail.

Een tabel gebruiken met achtergrond werkt dan wel (ja je leest het goed, tabel, css is over het algemeen ook geen aanrader bij mailings)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:32:

Dit kwam o.a. door een plaatje als achtergrond te gebruiken waar Hotmail duidelijk problemen mee heeft.
als je externe links gebruikt voor zo'n plaatje, oftewel dus linkt naar een plaatje dat ergens op een eigen website staat, kan het zeer goed zijn dat die geblokkerd wordt .... dat zou anders namelijk een hele handige spam-checker zijn, om te controleren of mensen een spammail gezien hebben....

de enige optie zou dan zijn om een multipart-mime/mail te versturen waarbij de afbeeldingen inline ingesloten zijn

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MSalters
  • Laatst online: 09-04 22:08
Outlook blokkeert tegenwoordig alle externe plaatjes. En gezien de gemeenschappelijke factor kan ik me voorstellen dat dat ook voor HotMail geldt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Creepy
  • Laatst online: 12-04 22:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoiezo negeert hotmail standaard een inline style definitie in de head. Als je dit ook in de body neerzet dan blijft hotmail er wle vanaf. Daarnaast negeert hotmail alle background tags in stylesheets. Dit is op te lossen door gebruik te maken van het background attribute. Op deze manier
HTML:
1
<td background="blaat.jpg">

En verder inderdaad testen, testen, testen en testen. Hotmail, gmail en bijna alle webclients behandelen de zaken net weer ff anders. En ik wens je ook alvast succes met het testen op Lotes Notes want dat is helemaal een ramp.

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 01-02-2006 09:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08

pietje63

RTFM

externe css bestanden kunnen net als externen plaatjes wel worden geladen, maar staat standaard bij outlook, outlook express etc uit. Ook als je deze css in de head van je mail hebt staan wordt hij in principe (tenzij dus externe bestanden worden geblocked) geladen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 13:21
Creepy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:08:
Zoiezo negeert hotmail standaard een inline style definitie in de head. Als je dit ook in de body neerzet dan blijft hotmail er wle vanaf. Daarnaast negeert hotmail alle background tags in stylesheets. Dit is op te lossen door gebruik te maken van het background attribute. Op deze manier
HTML:
1
<td background="blaat.jpg">

En verder inderdaad testen, testen, testen en testen. Hotmail, gmail en bijna alle webclients behandelen de zaken net weer ff anders. En ik wens je ook alvast succes met het testen op Lotes Notes want dat is helemaal een ramp.
Wanneer je verwijst naar images zorg er dan voor dat deze images bijgevoegd zijn en onderdeel uitmaken van een multipart/related mime-part.

Daarnaast moet je de url's verwijzen naar een mime-part met een content-id, dus:
<td background="cid:blaaat">
Hieronder grofweg de mime structuur (er missen een aantal mime-headers!)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
--boundary
content-type: multipart/related; type=text/html; boundary="boundary2"

--boundary2
content-type: text/html

<td background="cid:blaaat">

--boundary2
content-type: image/jpeg
content-id: <blaaat>

image data
--boundary2--
--boundary--

[ Voor 5% gewijzigd door stekkel op 01-02-2006 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de achtergronden verwijderd en de <style> in de body gezet.
Nu ziet alles er een stuk beter uit.
Ga inderdaad maar wat meer accounts aanmaken om overal te kunnen testen.
Inline images meesturen is geen optie denk ik gezien de hoeveelheid mail die verstuurd wordt.
Het extern linken van plaatjes werkt overigens prima.

Bedankt voor de tips zover.
Pagina: 1