3com officeconnect + vastloper bij veel connecties

Pagina: 1
Acties:

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:48
Heb een probleem met mijn pc.
Heb sinds kort een nieuwe wireless adapter (3com officeconnect 108mbps usb adpater)
Mijn pc loopt vast als ik download via newsgroups.
De 3com adapater is het probleem dat weet ik zeker.
Ook na een volledige format heb ik nog steeds het probleem.

Ik heb de nieuwste drivers van de 3com site.
Heb nforce4 chipset maar geen network drivers geinstalleed (alleen IDE en System Bus)
De 2 onboard netwerk kaarten zijn ook disabled in de BIOS (ook tijdens de installatie van windows)
Pc en internet doen het voor de rest gewoon prima alleen niet wanneer ik ga downloaden van newsgroups.

Heb verschillende programma's gebruikt (newsleecher, grabit etc,)
Heb het aantal connecties op 2 gezet
Heb het aantal connecties op 1 gezet

Gebruik windows XP met SP2 met alleen drivers en newsleecher (verder helemaal niks full format)

Persoonlijk denk ik dat hij de traffic niet aan kan (al die headers van newsgroups)

Pc loopt vast en reageerd nergens meer op en in de logs staat ook niks na reboot
Na een reboot moet ik de wlan adapter wel opnieuw in de usb port stoppen anders ziet windows hem niet (alleen als hij is vast gelopen)

En nu de 1 million dollar question....

Hoe is dit te fixen ?

specs:
AMD X2 4400+
A8n-32 SLI Deluxe
2x 512mb crosshair geheugen
Geforce 7800 GTX
Hitiachi deskstar 250gig SATA2

[ Voor 11% gewijzigd door bastv op 31-01-2006 11:38 ]

Verwijderd

Is het mogelijk dat je de pc ff met een echte netwerkkaart checkt?? (Jaja wireless is ook echt :P). Dus wired test

• bastv
jah dan doet hij het prima .. daarom weet ik ook zeker dat het aan de 3com wlan adapter ligt...
maar pc aansluiten via utp is niet mogelijk op mijn kamer moet met wlan vandaar dat ik er een oplossing voor zoekt...

Verwijderd

Ja dan vraag ik me af of dit topic zo zeer in NT thuis hoort. Maar goed, ik zou een gokje kunnen wagen: Je wireless adapter zit in een 1.1 USB bus. Die gaan tot 12 Mbps, dus boven een bepaalde snelheid (chello extreme) loopt er ergens een buffer over. Pc over zijn nek, reboot.

Hij zal vast in een USB 2.0 bus zitten. Maar aangezien dit een hardwareprobleem is, zou ik eerst het volgende doen: Zorg dat je pc niet overnieuw opstart bij een BSOD. Dat kan ergens bij deze computer--->eigenschappen--->geavanceerd--->opstarten.

• bastv
Het is een probleem net een wireless adapter dus hij zal wel in NT thuishoren.
Zit op een USB2 port en heb ADSL basic van XS4all maar dat zal het probleem niet zijn aangezien gewoon downloaden van internet wel goed gaat (enkele file met 600kbps via internet explorer)
Daarom denk ik ook dat het ligt aan de aantal connecties die gemaakt worden met het downloaden van newsgroups omdat 1 bestand uit heel veel kleiene files bestaat die later door newsleecher weer bij elkaar gevoegd worden tot 1 bestand

Verwijderd

Zet dus het overnieuw opstarten uit en vertel ons wat er op het BSOD staat.

• bastv
jah dat staat uit wat ik al in startpost heb gezecht hij reageerd nergens meer op, gewoon het windows scherm. en na een reboot moet ik mijn wlan adapter opnieuw inpluggen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je al eens oudere drivers geprobeerd?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• bastv
jah die van de bijgeleverde cd maar heeft niet geholpen

Verwijderd

bastv schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:21:
jah die van de bijgeleverde cd maar heeft niet geholpen
o hij freezed, sorry :P. Ja uuhhh, doet de adapter het wel goed op een andere PC?
Pagina: 1