HELP Hardeschijf zwaar overhoop na overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Oke oke tot nu to ging alles goed met mijn dual 433@566 maar nu heb ik toch wel ff een probleempje.

Ik heb wel eens gehoord dat de ene hardeschijf beter is voor overklokken dan de andere, maar dit begreep ik eigenlijk niet, want het kan toch ook zijn dat je een bepaalde hardeschijf standaard koopt in een sneller systeem met een hogere FSB, maar goed nu is mijn harde schijf dus fucked up!

het gaat om een seagate 3.4gig (mijn ibm 13.5 heb ik geen last mee)

die 3.4 ligt nu dus zwaar overhoop, directories hebben vage namen en ik kan er onder windows niet meer in komen, onder dos kan het nog wel, maar nu weet ik niet alles ascii codes van die rare tekens, kan iemand mij vertellen wat het ascii teken is voor een driehoekje naar rechts (niet groter dan > maar echt een gevuld driehoekje)

Als iemand me hier mee kan helpen dan zou dit heeeeel fijn zijn want al mijn school rotzooi staat op deze schijf en dan ben ik ALLES kwijt als het niet meer lukt dus please help me,....BEDANKT ALVAST

Yoda

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Werkt scandisk niet? het is probably een fucked up FAT-tabel of zow...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• maratropa
  • Niet online
ik had een seagate 3.4 gig. Ik had mn bus op 83 mhz. toen liep de pci op 42 of 44 ofzo.
en dat trok ie niet. Krak. kan er wel opkomen zo af en toe, maarvalt steeds uit enzo. corrupte data. dat soort ongein. Weet niet of het te fixen is.

specs

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
mijn pci bus loopt dus ook op 44 mhz ja.

ik draai liever nog ff geen scandisk ik wil eerst ff proberen in die dir's te komen onder dos zodat ik het kan moven naar mijn ibm 13.5 gig hd zodat ik die data in ieder geval niet kwijt ben, en als ik scandisk draai dan wordt het misschien alleen maar erger dus als iemand die ascii code ff voor me weet,.....

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Nope kan je weinig aan doen sorry
de hd is gewoon niet geschikt om op die snelheid te werken spijt me voor je.
EN of je alle data er fatsoenlijk vanaf krijgt is ook nog maar de vraag !

.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is:

NORTON UTILITIES 2000 TOTALLY RULEZ!!!!!!

wat een beter programma zeg,...ik heb gewoon zo goed als al mijn data terug,.....PFEW,....dat was wel even enge zeg,...

nu snel een backupje maken!!!

Maar dan snap ik het nog niet want ik had die hd toch ook in een athlon 750 systeem op 133 mhz kunnen doen bv,....zou die hd het dan gewoon niet doen?!?!?

Verwijderd

Tja. Da's bekend.

- Vaak een Image maken (Norton Image).
- Vaak defraggen (Norton Speed Disk).
- Vaak Norton Disk Doctor doen.

Allemaal van Norton dus (Duh ..)

• Slashdotter
  • Niet online
Ook een handige tip: upload jouw belangrijke data naar een ftp site op het Internet. Dan is jouw data altijd veilig.

• Slashdotter
  • Niet online
En natuurlijk kan je het ook ff comprimeren en encrypten.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 20:04
behalve als ze op die computer waar die FTP-server op draait ff gaan opschonen of dat hun computer crasht.

Dan ben je dus alles kwijt!!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yoda: Om de PCI-bus keurig op 33 MHz te laten lopen gebruikt de chipset een divider: bij 66 MHz FSB is die 1/2 (1/2 van 66 MHz = 33...), bij 100 MHz is die 1/3 en bij 133 MHz FSB 1/4

Op een PC met 133 MHz FSB staat de divider ingesteld op 1/4, zodat de PCI (en dus ook de HD's) keurig op 33 MHz draaien

Op sommige moederborden kun je de divider zelf instellen, meestal gaat dat echter automatisch. En nu hebben die moederborden de vervelende eigenschap pas bij de volgende "standaard" stap een lagere divider te kiezen. Dus: tussen 66 en 99 MHz is de divider 1/2, pas bij 100 schakelt hij over naar 1/3
Bij 83 MHz FSB draait de PCI/IDE meuk op 41,5 MHz, en voor sommige (oudere) HD's is dat net te veel. Soms kom je weg met een foutmelding, soms is de hele FAT verklooid.
Maxtors waren berucht om de intolerantie ten opzichte van hogere PCI-snelheden (37,5 MHz was al te veel soms, met de nieuwe modellen is het al beter), Seagates kunnen er meestal wel goed tegen.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Dat is natuurlijk niet bij ieder MB, ikzelf heb een Abit BH6 en die heeft verschillende dividers bij FSB's. BV bij 90FSB 1/3 dus 30 mhz pci. en dan kan je zelf kiezen waarop je je agp zet

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
ik heb dus een bp6,...ik kan wel de agp divider instellen maar niet de pci dus,.....jammers,...

Daniel Kegel: ok dan snap ik het nu,..

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Seagate Medalist?
De mijne ging al over z'n nek op 75 FSB. Er is een simpele oplossing waardoor het iig op 75 FSB goed gaat, 83 kan ik niet beloven.
Je moet naar je BIOS-setup gaan en UDMA/33-mode op Disabled zetten ipv Auto.
Nu werkt 't wel zonder dat 'ie in de achtergrond z'n data staat te verzieken.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

P.S. De code voor 'n gevuld driehoekje is 16. Of 17, de ene is naar links en de ander naar rechts.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
die code had ik ook al gevonden maar ik heb het nu al opgelost met norton maar nu heb ik dus ook weer ff 433@433 :(

maar ik zal het eens proberen
Pagina: 1