19"inch TFT + zwenk-arm

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
WIj willen een TFT scherm gaan aanschaffen die boven de stoel van mijn vader kan komen hangen.
Hij wil graag een 19" TFT scherm, die zijn er genoeg in verschillende prijsklassen natuurlijk.

Maar nu is het probleem dat zijn stoel +/- een meter van de muur afstaat, nu zoek ik daar een zwenk-arm voor die er dus voor zorgt dat als je het scherm niet nodig hebt dat het scherm ook niet in de weg zit (eventueel als scherm bij de pc gebruikt kan worden), maar als ie wel nodig is dat je dan gewoon d.m.v. de zwenk-arm het scherm boven de stoel kunt plaatsen.

Hieronder een kleine schets van de omgeving:
Afbeeldingslocatie: http://endlessnl.com/got/zwenkarm.jpg
De zwenkarm kan ook aan de muur recht naast de stoel natuurlijk.

Het blauwe moet dus de plaats voor de zwenkarm worden denk ik.

Bestaan er zulke lange zwenkarmen, en zoja, waar?

Iemand nog een ander idee om een scherm boven de stoel van mijn vader te krijgen?

Ik heb al verschillende zwenkarmen gezocht maar deze zijn allemaal te kort. Het midden van de stoel is 90cm van de muur vandaan.

Vragen over het waarom etc. hoef je niet te vragen, die zijn in dit geval niet belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door endless op 31-01-2006 11:41 ]

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Heb je zelf al gezocht/wat gevonden?
Om welke maten gaat het precies?

Is dit niet gelijk al de oplossing: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=540105?

Verwijderd

een ander id kan ook aan t plafond hangen boven je pa's stoel moet er ook een toetsenbord voor je vaders stoel komen en een muis ? ;P zo ja zou ik logitech draadloos nemen :)

En een beamer naar de muur toe ? ook id ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 11:14 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39

Klippy

Still Game

Je hebt ook van die lampen op een zwenkarm, misschien kan je daar wat mee knutselen als je een beetje handig bent. Moet je wel een beetje stevig model uitzoeken, want een beetjescherm zal toch wel rond de 2 kilo wegen.
Het hoeft in principe dus alleen omhoog en omlaag te kunnen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• endless
  • Niet online
Pommi schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:13:
Heb je zelf al gezocht/wat gevonden?
Om welke maten gaat het precies?

Is dit niet gelijk al de oplossing: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=540105?
Zoiets is het dus ja, ik had er ook al enkele zelf gevonden. Alleen zijn ze allemaal te kort, zo ook deze.
60 cm is helaas niet lang genoeg.

Het midden van de stoel is 90 cm van de muur vandaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:14:
een ander id kan ook aan t plafond hangen boven je pa's stoel moet er ook een toetsenbord voor je vaders stoel komen en een muis ? ;P zo ja zou ik logitech draadloos nemen :)

En een beamer naar de muur toe ? ook id ?
Het plafond in onze woonkamer is erg hoog en dan zouden daar ook de kabels langs moeten lopen, lijkt geen makelijk idee. Toetsenbord er muis is geen probleem.

Beamer zou een optie zijn als de muur recht voor hem dichtbij, wit en leeg zou zijn. Wat dus alledrie helaas niet zo is.
Klippy schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:15:
Je hebt ook van die lampen op een zwenkarm, misschien kan je daar wat mee knutselen als je een beetje handig bent. Moet je wel een beetje stevig model uitzoeken, want een beetjescherm zal toch wel rond de 2 kilo wegen.
Het hoeft in principe dus alleen omhoog en omlaag te kunnen?
De eerste 19"inch TFT die ik aanklik is 5.6 Kg. Dat houdt zo'n lampen zwenkarm niet denk ik zo.

[ Voor 58% gewijzigd door endless op 31-01-2006 11:39 ]

• endless
  • Niet online
/nachtelijk subtiel kickje

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39

Klippy

Still Game

endless schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:31:
[..]

De eerste 19"inch TFT die ik aanklik is 5.6 Kg. Dat houdt zo'n lampen zwenkarm niet denk ik zo.
Die 5.6 kg is met voet, en die zijn natuurlijk verzwaard om de boel niet om te laten vallen :)

En zonder maten kunnen wij ook niks trouwens, dus zou handig zijn als je zou weten over welke afstand we praten.
edit:
ah staat al in de edit

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 02-02-2006 01:06 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• endless
  • Niet online
Ja ok, toch blijft het een stuk zwaarder dan een lamp. :)

Op dit moment heb ik een 66 cm lange Newstar TFT arm besteld.

Incl. scherm (van 42 cm breed, dus 21 cm per helft.) komen we dan op 87 cm uit wat redelijk goed te doen is. Hoop dat het hiermee opgelost is.
Pagina: 1