Toon posts:

[WIN 2K] verwijderen outlook express 6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de searche gebruikt om een antwoord te vinden op de volgende vraag maar heb geen goed en bruikbaar antwoord kunnen vinden.

ik heb bij een klant 20 pc's staan met windows 2000 pro service pack 4 en IE 6.0
nu is het de bedoeling dat outlook express 6 er geheel af gaat.
ik heb al geprobeerd om onder software -> windows onderdelen outlook express te deïnstalleren, dit gedeelte geeft na verwijderen inderdaad aan dat outlook express er niet meer op staat, echter het programma is nog steeds aanwezig en actief op de pc.

wie kan mij vertellen hoe ik op de beste manier outlook express kan verwijderen ?, het is namelijk knap irritant wanneer er op een mail-link word geklikt dat outlook express geopend word en niet een ander geïnstalleerde mail-programma (ondanks dat er in de instellingen is aangegeven dat het andere programma standaard is (in programmatoegang en instellingen))

Wie heeft een oplossing voor mij (zonder over te stappen naar een andere os versie) ?

Verwijderd

Kijk even in het register naar [HKEY_CLASSES_ROOT\mailto]

Pas hier eventueel eea aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:04:
Kijk even in het register naar [HKEY_CLASSES_ROOT\mailto]

Pas hier eventueel eea aan.
ok daar kan ik wel iets mee, maar nog steeds blijft outlook express aanwezig en actief
is er niet nog een oplossing om outlook express (echt) compleet te verwijderen?

Verwijderd

Welke andere mail client gebruik je?

Ik gebruik Microsoft Outlook. Toen ik Outlook express verwijderde, functioneerde deze niet lekker meer.

Je kunt outlook express verwijderden bij Wizard Windows-onderdelen.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
:Z Sorry maar deze vraag is met één zoekactie te vinden. Google maar eens op "how to remove outlook express"

Je komt direct bij een Kb-artikel van Microsoft "How to manually remove and reinstall Outlook Express". Daarin alles haarfijn uitgelegd wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door jwpmzijl op 31-01-2006 10:19 ]

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:16:
Welke andere mail client gebruik je?

Ik gebruik Microsoft Outlook. Toen ik Outlook express verwijderde, functioneerde deze niet lekker meer.

Je kunt outlook express verwijderden bij Wizard Windows-onderdelen.
hmmzz, dus als ze in de toekomst gebruik willen gaan maken van bijvorbeeld outlook 2000 dan heeft die dus outlook express nodig ?

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Microsoft zegt in KB Q230076 dat Outlook Express noodzakelijk is voor Outlook 2000
http://support.microsoft.com/kb/230076/

Hans van Zijl

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:19:
[...]

hmmzz, dus als ze in de toekomst gebruik willen gaan maken van bijvorbeeld outlook 2000 dan heeft die dus outlook express nodig ?
Die ervaring heb ik wel ja.

Maar deze zitten elkaar niet in de weg bij een schone windows installatie hoor. Ze kunnen
elkaar wel dwars zitten met Windows 2000 Terminal Server.

Verwijderd

Topicstarter
dan is het probleem denk ik wel opgelost, ze gaan nu over op office 2000
thnx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 08:52 ]

Pagina: 1