Wireless netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Ik heb net een nieuw huis gekocht en nu zit mijn ISRA punt beneden in de meterkast.
Daar wil ik graag een Draytek 2800VG wireless router plaatsen. In de meterkast loopt er een cat5 utp kabel naar boven. Deze komt uit in de hoofdslaapkamer die zich aan de voorkant van het huis bevindt. Maar de computers staan in de studeerkamer die zich aan de achterkant van het huis bevindt. Ik wil geen gaten door de muren en de badkamer boren. En ook de kabel langs het plafond of de plinten laten lopen. Dus moet het draadloos.
Ik weet nog niet of het bereik van beneden daar boven goed genoeg is om het met 1 draadlose router/AP te doen. Is het mogelijk om bv een ASUS wl300g aan te sluiten op de cat5 kabel in de slaapkamer om het bereik van het draadloze netwerk te vergroten? Zo dat ik boven draadlooswerk op de ASUS en via de cat5 kabel en de draytek internet op kan. En als ik beneden zit met de laptop dat ik direct op de draytek werk?

ik heb tot nu toe namelijk alleen draadloze netwerken aangelegd met maar 1 router/ap en ben nog niet helemaal thuis om meerdere ap's te gebruiken vandaar mijn vraag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:53:
Ik weet nog niet of het bereik van beneden daar boven goed genoeg is om het met 1 draadlose router/AP te doen. Is het mogelijk om bv een ASUS wl300g aan te sluiten op de cat5 kabel in de slaapkamer om het bereik van het draadloze netwerk te vergroten?
Geef/maak eens een schatting van de afstanden anders, en ga eens na of er enorme dikke betonnen muren en dergelijke in je huis zitten. Je kan inderdaad een tweede accesspoint aansluiten om het bereik te vergroten, maar dit zou ik alleen doen nadat ik het getest had met één accesspoint. Vergeet ook niet dat accesspoint (wanneer mogelijk) te verplaatsen en zo de meest gunstige plaats op te zoeken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat kan allemaal wel hoor denk ik, zoals chz aangeeft hebben we toch heel wat meer info nodig. Heb je het bijvoorbeeld al eens geprobeerd? Geen enkele voorspelling is accurater dan een test ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
de afstand van beneden naar boven is denk ik een meter of 7 a 8. En van de slaapkamer naar de studeerkamer is een meter of 10. De vorige bewoners konden prima draadloos werken vanuit dewoonkamer. Maar hebben het niet geprobeerd vanuit de slaapkamer of studeer kamer.
Ik zit er een beetje mee wat ik precies moet doen.
Draytek kopen en draadloze netwerkkaarten en zo een netwerk bouwen.
Of draytek kopen en een AP boven aansluiten in de studeerkamer op bedraadnetwerk. zo hoef ik geen draadlose netwerkkaarten te kopen.
Of draytek kopen. En AP aansltuiten via cat5 in slaapkamer en wel draadloze netwerkkaarten kopen om een netwerk te maken.

Misschien moet ik idd eerst maar de draytek kopen en 1 draadloze netwerkkaart om te testen.
En dan kijken wat ik verder moet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 31-01-2006 10:31 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Waarom probeer je het inderdaad niet gewoon? Als het niet werkt kun je altijd nog uitbreiden.

Kijk, wij kunnen niet voorspellen hoe jouw bereik is. Dat hangt af van wat voor huis het is, hoe het opgebouwd is, hou oud het is en welke dingen je tegenkomt. Daarnaast is er best wel wat te vinden over het uitbreiden van een draadloos netwerk met een tweede zender/ontvanger.

Dit topic is gesloten.