Ik heb hier een nieuwe server in gebruik genomen als domaincontroller/dns/file server
het vreemde probleem dat ik heb is dat de server ineens vast kan slaan. krijg geen melding of iets dergelijks het scherm slaat vast.
De server is bijna idle, proc gebruik is nog geen 1%. en de procs worden niet heet, hoogstens beetje warm. een overheating lijkt me dan ook niet het geval.
de server heeft de volgende specs
2x AMD opteron 246
Tyan Thuder K8SE
2x 1gb Kingston reg/ecc (de chips die de MB fabrikant aanbeveeld)
4x WD RE 250GB harddisk (raid-5)
1x Promise 4300SX icm Superswap 4100
Windows server 2003 std.
overige software:
mysql
wat hp printer drivers
De logboeken laten geen noemenswaardige dingen zien van het moment van de crash. Probleem is dat nieuwe server al draait (oude server was bijna gestorven) ik heb ook maar paar dagen kunnen testen (toen liep het stabiel). Ik kan dus niet al te vaak rebooten
Ik heb op dit moment geen enkel idee wat de hangups kan veroorzaken. Ik hoop dat iemand kan helpen
het vreemde probleem dat ik heb is dat de server ineens vast kan slaan. krijg geen melding of iets dergelijks het scherm slaat vast.
De server is bijna idle, proc gebruik is nog geen 1%. en de procs worden niet heet, hoogstens beetje warm. een overheating lijkt me dan ook niet het geval.
de server heeft de volgende specs
2x AMD opteron 246
Tyan Thuder K8SE
2x 1gb Kingston reg/ecc (de chips die de MB fabrikant aanbeveeld)
4x WD RE 250GB harddisk (raid-5)
1x Promise 4300SX icm Superswap 4100
Windows server 2003 std.
overige software:
mysql
wat hp printer drivers
De logboeken laten geen noemenswaardige dingen zien van het moment van de crash. Probleem is dat nieuwe server al draait (oude server was bijna gestorven) ik heb ook maar paar dagen kunnen testen (toen liep het stabiel). Ik kan dus niet al te vaak rebooten
Ik heb op dit moment geen enkel idee wat de hangups kan veroorzaken. Ik hoop dat iemand kan helpen
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...