Alternatief bootmagic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.800 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Ik heb hier al gezocht en ook gegoogled maar ik kon er direct niets over vinden. Ik zoek een alternatief voor Bootmagic. Dan met name de mogelijkheid om de partities onzichtbaar te maken en de bootloader.(ik wil windows 2000 en windows XP installeren en allebei op C:\

[ Voor 19% gewijzigd door CR35 op 31-01-2006 09:16 ]

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 12:53
LILO?

Je hebt dan ook een minimale Linux-installatie nodig, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Behalve dan wanneer je LILO wilt aanpassen.

• CR35
Ja dat leek me ook een optie. Maar hoopte eigenlijk ff een progje op een floppy te kunnen zetten.

Verwijderd

Dan zet je lilo (of grub) toch op een floppy om mee te booten. De windowzes gewoon op de c-schijf.
Kan gewoon... Hoe? Weet ik niet meer.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Smart boot manager (http://btmgr.webframe.org/) kan dit volgens mij ook. En een oude bekende (ik geloof dat die al enkele jaren niet meer wordt ontwikkeld): xosl. Xosl (http://www.ranish.com/part/xosl.htm) is een bootmanager die veel kan en er ook nog eens goed uitziet. Met hulp van smart boot manager kan xosl je ook van cdrom laten booten...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd dan? Dit heeft volgens mij niks met Windows te maken, maar meer met je pre-Windowsboot. Daarom verplaats ik je topic even van Windows Operating Systems naar Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CR35
Zelf werkte ik eerder altijd met bootmagic. Maar zoek nu een alternatief hiervoor.
Edit: ik ga nu xosl proberen. En ik wou hem eig in software algemeen plaatsen maar zaqt te twijfelen :)

[ Voor 40% gewijzigd door CR35 op 31-01-2006 10:05 ]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:36
Ik geloof trouwens dat je bij Windows 2000/XP een partitie wat lastiger onzichtbaar maakt. Als je m volgens de standaard manier verbergt, herkent Windows m nog steeds.
Als je 2000 en XP ieder hun eigen partitie als C: wil laten herkennen, heb je geen andere boot manager nodig, dat kan Windows met zijn eigen NTLDR ook wel. Je moet ervoor zorgen dat tijdens de installatie de partitie waar je windows op installeert primair en actief is. Wat na de installatie actief is maakt dan niet meer uit. De driveletter van de installatie-partitie wijzigt niet meer (zolang Windows op kan blijven starten).

Dus volgens mij kun je gewoon 2 primaire partitities maken (part0, part1). Je installeert dan bijvoorbeeld eerst Windows 2000 op part0. Vervolgens maak je part1 actief (met een of andere partition manager, ik raad ranish partition manager als freeware aan) dan installeer je Windows XP op part1. Als je dan niet Windows 2000 kan kiezen vanuit de standaard bootmanager van windows, kun je even de boot.ini bestanden bekijken en de regel van de 2000-boot.ini toevoegen aan de xp-boot.ini.

• CR35
Bedankt. Ik heb het nu al op een andere manier hier opgelost maar jouw manier kan ik goed bij een ander geval gebruiken

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 09:45

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

En mogen we de oplossing weten? Kwestie dat dit topic een zinnig einde heeft.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• YeroonL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 22:13
Ik heb verschillende bootmanagers geprobeerd:

- XOSL
- Bootmagic
- Windows XP en Windows Vista bootmanager
- System Commander

persoonlijk vind ik System Commander de beste keuze; deze heeft geen aparte partitie nodig (zoals bootmagic en XOSL) en kan wel partities 'hiden' iets dat ik erg belangrijk vind en daarom vallen de bootmanagers van Windows XP en Vista voor mij sowieso al af.

Toch vind ik system commander qua bediening ook wel voor verbetering vatbaar. Ik zoek dus nog steeds naar de ultieme bootmanager.
Pagina: 1