Dvd brander voor laptop - Waar te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik ging net op mijn nieuwe laptop een dvd'tje bakken, wat blijkt bij dell zijn ze erin geslaagd om in m'n inspirion 9300 geen dvd fikker in te steken. (ga naar dell.be en probeer eens een inspirion 9300 zonder dvd brander te bestellen :Y)....)

Nu ja ik zit er wel mee, maar waar kan ik nu een niewe dvd brander kopen voor in m'n laptop, dell hanteert woekerprijzen van 199 $.

Nuja heb al op google aan het zoeken geweest maar weet eigenlijk niet waarop ik moet zoeken.

Nuja waar zou ik zo iets vinden? vroeger hadden we de laptopper maar dat bestaat niet meer blijkbaar...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

Klippy

Still Game

Kijk eens op je factuur dan?
Als jij zegt dat bij die laptop een DVD schrijver hoort te zitten heb je daar toch gewoon recht op?
Snap het niet zo :P

Mocht het zo zijn dat je die blijkbaar toch vergeten bent te bestellen kan je misschien altijd met DELL contact opnemen en vragen of ze die drive nog kunnen leveren tegen de normale meerprijs. Dus de prijs die ook zou gelden als je de drive bij een laptop zou bestellen. Eventueel met verzendkosten erbij ook nog. Lijkt me toch wel dat ze dat doen als jij ervan uit ging dat hij erbij zat.

Want zover ik weet zijn die DELL spullen niet makkelijk los te krijgen, maar vaak worden die stations door meerdere fabrikanten geleverd dus dan moet je ff wat typenummers zien te achterhalen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ja op mijn factuur staat ook wel een cd brander + dvd branders.

Maar op de site van dell is het momenteel echt wel onmogellijk om dvd lezer + cd/rw te kopen.

Ik ga straks contact met hen opnemen, maar het is dus echt onmogellijk om een nieuwe erin te steken die ik elders koop.

Dell vraagt juist $ 200 voor een nieuwe interne brander en dat vind ik er persoonllijk zwaar overdrven.

Even ter zijde:

Een nieuwe dvd brander kopen zal waarschijnllijk op 10 minuten geregeld zijn, ik heb al 2 uur aan de lijn gehangen voor een toetsenbord in RMA te sturen, maar ze doen er moeillijk over, het zou geen dell tobo zijn..

Nuja ik loop dus niet echt hoog op met dell...

• Klippy
  • Laatst online: 21:51

Klippy

Still Game

Als op je factuur staat dat je een DVD brander hebt moet je die ook gewoon krijgen, dus moet je bellen, lijkt me gewoon een fout van DELL. (Ik ga er van uit dat je zelf slim genoeg bent om te zien dat je echt geen DVD brander hebt.)

Je hebt er voor betaald dus moeten ze die ook leveren. Dat is zo simpel als maar gaat, dat ze hem maar na sturen dan, maar dan zal jij waarschijnlijk eerst je CD brander moeten opsturen dus zal je even zonder zitten.

(En een niet DELL toetsenbord RMA sturen naar DELL is ook raar hoor :+)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: NEC ND-6650 8x (Slimline, Zwart)
Kijk gewoon in de pricewatch... makkelijker kan het niet, toch?

Maar goed, als Dell zegt dat er een DVDrw inzit en die zit er niet in dan moet je gewoon Dell bellen en eisen dat je alsnog dat ding krijgt. Mijn gok is alleen dat je een DVD / CDRW combodrive hebt (DVD speler met CDfikker erin).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb een Inspiron 4150 (3 jaar oud) hierin heb ik een DVD combo drive (DVD speler CD brander) zitten en zou ook wel graag die naar hierboven verwezen DVD brander in willen bouwen. Ik heb er alleen geen idee van of het ook daadwerkelijk gaat passen. Overigens is tegenwoordig het volgens mij standaard bij Dell een DVD combo drive, dus alleen CD brander en DVD-ROM speler.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dell maakt in de Inspiron gevallen gebruik van een standaard slimline speler. Dat betekent dat je die bovengenoemde fikker er makkelijk in kunt zetten.
Mocht je twijfelen, haal die drive er eens uit en maak een foto van de achterkant, daarmee is het wel te achterhalen of het standaard is of niet.

Ik heb in de Inspiron 2600 van mijn vader een sony DVD/CDRW gezet ipv de DVD speler die erin zat en dat werkt prima.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terw_Dan schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:46:
Dell maakt in de Inspiron gevallen gebruik van een standaard slimline speler. Dat betekent dat je die bovengenoemde fikker er makkelijk in kunt zetten.
Mocht je twijfelen, haal die drive er eens uit en maak een foto van de achterkant, daarmee is het wel te achterhalen of het standaard is of niet.

Ik heb in de Inspiron 2600 van mijn vader een sony DVD/CDRW gezet ipv de DVD speler die erin zat en dat werkt prima.
De Inspiron 2600 en 4150 hebben beide een iets ander design. De 2600 heeft inderdaad een standaard slimline drive. De 4150 heeft dit ook wel alleen zit er een kompleet anders gevormd front op.

Front: http://www.cstmall.net/im...uct2267/product2267_2.jpg

Back: http://www.cstmall.net/im...uct2267/product2267_3.jpg

Zoals uit de tekst van de foto's mag blijken heb ik ze niet zelf gemaakt. :) Ik vraag mij dus af of die frontjes er gewoon afgeklikt kunnen worden, zover ik kan zien wel, past het dan eventueel weer op een NEC65xx?

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 13-02-2006 13:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou eens kijken of dat ding achterop (de connector dus) geen losse converter is. Dat kom je vaak zat tegen bij onder andere hdds in Dell machines. Op basis van de fotos die je daar hebt gaat het in ieder geval NIET werken (de aansluiting op jouw Dell lijkt veel groter dan de standaard slimdrive).

• wezep
  • Laatst online: 22:30
_Dune_ schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:32:
[...]

De Inspiron 2600 en 4150 hebben beide een iets ander design. De 2600 heeft inderdaad een standaard slimline drive. De 4150 heeft dit ook wel alleen zit er een kompleet anders gevormd front op.

Front: http://www.cstmall.net/im...uct2267/product2267_2.jpg

Back: http://www.cstmall.net/im...uct2267/product2267_3.jpg

Zoals uit de tekst van de foto's mag blijken heb ik ze niet zelf gemaakt. :) Ik vraag mij dus af of die frontjes er gewoon afgeklikt kunnen worden, zover ik kan zien wel, past het dan eventueel weer op een NEC65xx?
Heb zelf een Dell Inspiron 8100 en heb daar een standaard Nec 65xx brander ingestopt.
Het enige wat niet lukte was het frontje overzetten: dus dit ziet er iets minder mooi uit.
Maar het belangrijkste is dat het werkt :)

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmmm Waarschijnlijk zit er inderdaad een converter voor, tenminste het lijkt er dat er een gewone slimline drive in een omhulsel is gestoken. Ik zal vanavond eens kijken of ik hem er uit kan krijgen.

Pagina: 1