Toon posts:

Probleem framedrop ingame.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In bv Age of Empires 3 heb ik een fps die oké is, maar op bepaalde momenten begint de harde schijf te ratelen en dropt de fps naar ongeveer 5 en dat duurt zo'n tien seconden en dan is het weer goed. Net installeerde ik de Timeshift demo en tijdens de intro en ook ingame schokt het spel doordat de harde schijf soms flink bezig is met.... geen idee eigenlijk.
Nou heb ik dit op twee verschillende installaties van windows waarvan 1 op een IDE schijf en de ander op een Samsung Spinpoint 250GB SATAII schijf dus aan de schijven ligt het niet.
Nou las ik dat het misschien aan de nforce mb drviers kon liggen en ik heb de IDE SW drivers eraf gegooit maar het probleem blijft nog steeds.
Toen heb ik de sounddrivers eraf gegooid (Creative audigy 2 laatste drivers) en de spellen zonder geluid gespeeld zonder resultaat. Dit heb ik gedaan om dingen uit te sluiten, want het ligt niet aan de hd's en de soundcard. Videokaart lijkt me ook sterk, want haal in 3d Mark 2006 een juiste score + het feit dat de fps normaliter gewoon oké is. Dan houden we de cpu, geheugen en het mb over, maar ik ben echt ten einde raad. Zou geen idee hebben waar de oorzaak kan liggen. Systeem is verder gewoon stabiel overigens, nooit problemen mee, alleen ingame zakt de fps soms enorm.
Mischien is het de temperatuur van de northbridge van mijn A8N-SLi waar ik een andere koeler heb opgezet, maar ook dit lijkt me sterk. Dus echt alle suggesties zijn welkom, want ik kom er zelf niet meer uit.

Overigens is mijn fps in bv TrackMania Nations gewoon goed en stabiel net als in Call of Duty 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 02:03 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat zijn de rest van je temperaturen? (check het met Speedfan of MBM5).
Daarnaast zou je even kunnen kijken op welke overdrachtsmodus je harde schijven staan (PIO / DMA).
Het zou kunnen zijn dat ook je kabels kapot zijn. Ook het geheugen kan een probleem zijn: dus check het na met Memtest.

Krijg je verder ook nog errormeldingen ?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 02:21:
Wat zijn de rest van je temperaturen? (check het met Speedfan of MBM5).
Daarnaast zou je even kunnen kijken op welke overdrachtsmodus je harde schijven staan (PIO / DMA).
Het zou kunnen zijn dat ook je kabels kapot zijn. Ook het geheugen kan een probleem zijn: dus check het na met Memtest.

Krijg je verder ook nog errormeldingen ?
nee geen error messages, temps zijn oke. kabels zijn het niet, twee hd's en nieuwe sata kabel.
als het geheugen de boosdoener is, zou het systeem dan niet gewoon rebooten ipv framedrop?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 02:32 ]

Verwijderd

Wat betreft de Timeshift demo: ook hier( amd64 3500, 2gig, 7800GTX ) schokt het beeld in het introfilmpje en in iets mindere mate in de demo zelf. Het verlagen van wat grafische instellingen bracht hier geen verandering in.

Dus kijkend puur naar deze DEMO, is het niet meer dan...... een demo idd. Waar nog het nodige aan gewerkt mag worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 02:36:
Wat betreft de Timeshift demo: ook hier( amd64 3500, 2gig, 7800GTX ) schokt het beeld in het introfilmpje en in iets mindere mate in de demo zelf. Het verlagen van wat grafische instellingen bracht hier geen verandering in.

Dus kijkend puur naar deze DEMO, is het niet meer dan...... een demo idd. Waar nog het nodige aan gewerkt mag worden :)
Oh ok, fijn om te weten. Ja tegenwoordig hoeft het idd niet eens aan je hardware te liggen :( en dat maakt het nog moeilijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 02:40 ]

Verwijderd

Idd, zeker gezien het feit dat games als COD2 ( wat tog niet bepaald misselijk is qua systeemeisen) het wel naar behoren doen op jouw pc, plus je 3dmark score die ok is, zou ik het eerlijk gezegd niet in je hardware zoeken.
Pagina: 1