[TFT] LCD-Monitor geeft schaduw naast felle objecten

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 15:34
Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met mijn monitor. Het gaat om een Samsung SyncMaster 172v, die via een VGA-kabel is aangesloten op de VGA-uitgang van mijn 9800XT.

Ik heb deze monitor nu 2 jaar, en sinds 4 maanden heb ik daar een Samsung SyncMaster 930BF bijgekregen, die ik op de DVI-poort van mijn videokaart heb aangesloten.

Dit heeft 4 maanden lang goed gewerkt, maar nu heb ik sinds een paar dagen een vreemd probleem op mijn 'oude' monitor. Het probleem is dat ik bijvoorbeeld bij WinAmp in de Library een redelijk donkere achtergrond heb, en daarop witte tekst. Ik zie nu naast die tekst (ongeveer een halve centimeter) vaag een schaduw daarvan.

Ik heb hier ook een foto van gemaakt. Wel met de telefoon dus de kwaliteit kan wat minder zijn, maar het is wel duidelijk dat er naast de tekst de schaduw staat. (klik voor grotere/duidelijkere versie)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/DSC00439s.JPG

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Ik heb zelf namelijk al een andere videokaart geprobeerd, een andere monitorkabel, en zelfs de monitor in een ander stopcontact geduwd. De auto-reset functie van de monitor helpt ook niet.

Alvast bedankt...

[ Voor 4% gewijzigd door TranceSetter op 31-01-2006 01:48 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Dat probleem is bij mij opgelost als ik de monitor automatisch laat instellen. Maar ik weet niet of jij ook zo'n knopje op je monitor hebt.

Ik switch met een switchbox tussen twee verschillende pc's. Ze staan allebei op dezelfde beeldscherminstellingen, maar bij het wisselen krijg ik hetzelfe fenomeen als jij.

Even op AUTO drukken en hij is weer scherp.

• TranceSetter
Mickman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:40:
Dat probleem is bij mij opgelost als ik de monitor automatisch laat instellen. Maar ik weet niet of jij ook zo'n knopje op je monitor hebt.

Ik switch met een switchbox tussen twee verschillende pc's. Ze staan allebei op dezelfde beeldscherminstellingen, maar bij het wisselen krijg ik hetzelfe fenomeen als jij.

Even op AUTO drukken en hij is weer scherp.
Zoals ik aangeef in de startpost werkt de auo-reset (auto-instel-functie) helaas niet bij me om dit probleem op te lossen. Ik vind het erg raar dat dit nu ineens op mijn scherm te zien is...

Iemand misschien een andere mogelijke oplossing?

• TranceSetter
niemand?

Verwijderd

ik had het zelfde. bij mij kwam het omdat de stekker niet goed in me computer zat.
de stekker ff aan drukken was te oplossing..

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had ook hetzelfde probleem. In een lagere resolutie of refresh rate was het echter niet te zien. Toen ik vervolgens de kabels (BNC) aandrukte, verdween het. Aangezien jij een TFT hebt, hoeft dit het niet te zijn. Maar ik zou zeggen: probeer het eens.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Heb je toevallig een andere VGA kabel om mee te testen?
en/of een nadere computer om op te testen...

Dan kan je namelijk testen of het ligt aan de monitor, de videokaart, of de VGA-kabel.

• TranceSetter
Ik heb het probleem inmiddels opgelost. Ik had namelijk mijn vga-kabel verlengd, omdat de kabel te kort was. Echter toen ik de meegeleverde vga-kabel gebruikte zonder verlengkabel was het probleem opgelost. Ik heb nu maar een gat in mijn bureau gezaagd, zodat de standaard vga-kabel wel lang genoeg is.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1