[Water] Samengesteld setje in orde?

Pagina: 1
Acties:

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 12:49
Hoi,

Ik heb nu een AMD 2600+ Barton proc, en wil em overclocken, en ben daarom al een beetje aan het proberen geweest.
Ik kan em met een zalman 92mm (weet het exacte nummer zow ff niet) op 3400+ krijgen maar wel met een voltage van 1.85 tot 1.9 volt(bios zegt 1,85, speedfan schommelt van 1.89-1.9)
daarmee word ie 64 graden, wat eigenlijk veel te warm is voor 24/7 gebruik.
Ik zit al een poosje te denken om een thermaltake Bigwater SE te kopen, mede omdat het er cool uitziet in de casemod waar ik mee bezig ben, en om de goede koeling, maar nu schijnt die niet zow heel erg goed te zijn(niet veel btr als luchtkoeling).
Toen kwam ik een 2e Hands waterkoel (samengesteld)setje tegen. wat er erg interresant uitzag.
dit zat erin:

asetek waterchill waterblokken voor de proc, NB en VGA kaart.
Black ice radiator 120x120mm met bijbehorende fan.
wat slangen van 1/2"
een Swifttech MCP600™™ Inline Pump
en Thermaltake groen/UV water
en een abnormaal groot reservoir zonder naam, is 2 cd-rom ruimtes groot(5.nogwat inch weet niet meer precies hoeveel, het is al laat)

Dit leek mij een heel leuk setje, en ik kan em krijgen voor 150 euro, maar ik ben nog maar een beginner in waterkoeling, en weet niet of dit wel geschikt is, en of dit een goede aankoop zou zijn.
Daarom wou ik graag wat meningen erover horen
Ik zal nog ff het systeem vertellen waar het op moet komen:

AMD Athlon 2600+ (overclocked natuurlijk)
DFI LANparty Ultra B, Nforce 2 (met soundstorm joepie!!)
Corsair XMS PC3200
Asus Nvidia 6800/TD
Huntkey 350wat voeding (niet erg best, maar doet het nog goed, en is redelijk stabiel volgens mij)
Hitachi 250GB Sata2 schijf
NEC DVD brander

Erg bedankt in ieder geval, ik vind dit persoonlijk een erg moeilijke keuze want 150 euro is voor mij erg veel geld (ben 17 jaar en zit nog op chool en heb nog geen bijbaan dus schiet niet erg op met de inkomsten...)
Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties.

Heb em al ff ge edit, was laat gisteren dus... :)

[ Voor 5% gewijzigd door LANnerd op 31-01-2006 14:25 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
asetek waterchill waterblokken voor de proc, NB en VGA kaart.
Misschien handig om te weten welke blokken? Het antartica blok koelt net iets beter als het standaard CPU blokje van asetek

asetek reservoir met bijbehorende fan.
Omdat ik nergens een radiator zie neem ik aan dat deze hier word bedoeld?
en omdat er 1 fan bijstaat, neem ik ook aan dat het een 120mm rad is? (single)

wat slangen van 1/2"

Die maat word best vaak gebruikt, dus is handig als je andere slangen/blokken gaat aanschaffen in de toekomst

een Swifttech MCP600™™ Inline Pump
Over de pomp weet ik je nix te vertellen, Swifttech maakt naar mijn weten geen slechte producten,
zou je zelf even moeten zoeken naar een revieuw van de pomp

en Thermaltake groen/UV water
en een abnormaal groot reservoir zonder naam, is 2 cd-rom ruimtes groot(5.nogwat inch weet niet meer precies hoeveel, het is al laat)

Lijkt mij alleen maar zonde van m'n drivebay's, heb zelf liever een kleiner reservoir, tis maar wat je zelf wilt

Ik zou zelf niet voor dit setje gaan, de rad is te klein (als je wilt overklokken) om 3 componenten goed koel te houden. Ik zou er een dual rad (120mm) bij zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 31-01-2006 08:30 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Het gaat om dit setje:
Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/1797/img03017lc.jpg

De Swiftech MCP600 schijnt de Eheim 1250 en de Hydor L30 te overstijgen qua prestaties, dus dat is zker geen slechte pomp.

Omdat je én je CPU, GPU en NB gaat koelen, kun je inderdaad een groter Reservoir nodig hebben, de bijgeleverde ziet er nogal ranzig uit, maar zolang hij waterdicht is is het een redelijk logische keuze IMO.

Ook heb ik mijn twijfels over de Radiator... je moet immers een proc van 100+ graden een een videokaart van ong. 80 graden zien te koelen, en dat ding ziet er verrekte klein uit. Wat voor temps haalde de eigenaar van het setje?

De prijs is goed, voor een kwaliteits pomp en zoveel koelblokken. Natuurlijk moet je, wanneer je kunt, het setje checken voordat je hem aanschaft, maar het setje is wel lekker :)

Succes

[ Voor 28% gewijzigd door Gamo op 31-01-2006 11:40 ]

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
die slang op het GPU blok klopt niet helemaal :+

Maar goed, het zal wel werken, je moet alleen goed controleren bij tweedehands-sets of je geen corrosie of aanslag schade hebt...

bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/GoT/IMG_2089_sm.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/9374/dsc010394st.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/8251/pb0700361zu.th.jpg

U vraagt, wij antwoorden.

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb hetzelfde reservoir, alleen in 1x 5,25" bay versie en dat werkt prima. Dus de jouwe zal dan ook prima gaan lijkt me. Ik heb overigens ook dezelfde pomp en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad (en hij draait intussen al meer dan 1,5 jaar :Y) ).

Lijkt mij een prima setje om mee te beginnen eigenlijk.

• Extera
TS heeft aangegeven te willen overklokken, dat gaat niet lukken met 1 enkele rad (80mm/120mm? lukt met geen van beide beter als met luchtkoeling)

Ik zie dat het koelblok de antartica is van asetek. daar zit je voorlopig wel goed mee :)
Ik zou zeggen, ga ervoor, en als je echt wilt overklokken, koop je er een 2e rad bij (een dual 120mm oid)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

1st_Ro schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:53:
Ik heb hetzelfde reservoir, alleen in 1x 5,25" bay versie en dat werkt prima. Dus de jouwe zal dan ook prima gaan lijkt me. Ik heb overigens ook dezelfde pomp en ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad (en hij draait intussen al meer dan 1,5 jaar :Y) ).

Lijkt mij een prima setje om mee te beginnen eigenlijk.
Wat voor merk is die Reservoir dan? Ik dacht eerst dat het handmade was :+ Misschien dat er nog een review of 2 over te vinden is.

Die Zalman ziet er echt wel opgefokked uit :|

Verwijderd

En dan zit je als cliche zalman neer die daar zeke nogal probleme mee heeft koper met alminium :X . Aangezien het doorzichte blokken zijn kan je het heelmakelijk zijn of het koper groen is uitgeslagen, zover ik op de foto kan zien is het niet het geval. Let er veder heel goed op of er geen scheurtjes in dr plexiglas zit wat bij deze blokken nogal eens voor probleme wilt zorgen.

• LANnerd
Heel erg bedankt voor de reacties,

Ik denk dat ik het setje wel koop, want hij kan mijn temps vast wel van 64 naar 55 krijgen, dat is eigenlijk op de korte termijn voldoende, en voor een start setje leek me dit niet zo gek zelfs voor deze prijs niet ( wist het niet helemaal zeker dus ik vroeg het maar even :) )

Waarschijnlijk dat ik dan later een 2e radiator bij koop, maar die zijn erg duur :(

Zolang ik met het mobo niet boven de 220mhz hoef, wat met een proc van standaard 166 niet erg snel gebeurd, kan ik de northbridge passief laten, dat scheelt ook weer een beetje warmte.
En als ie het dan nog niet red, dan kan ik ook gewoon mijn stille zalman op de graka laten zitten en alleen de proc gaan koelen met water, is wel jammer, maar dan koop ik er later wel een grotere radiator bij.

Erg bedankt in ieder geval, en als iemand nog tips e.d heeft ofzo, graag even melden, stel ik erg op prijs.

Als ik em binnen heb en mijn case af is, dan post ik wel wat plaatjes, als dank voor de tips :)

[ Voor 6% gewijzigd door LANnerd op 31-01-2006 14:51 ]

• Extera
Hij zal het best wel redden om alle 3 de blokje's op een acceptable temp. te houden hoor :)
misschien zou je kunnen kijken op de sloop voor een kachelrad? ben je niet veel aan kwijt tewijl deze vaak erg goed koelen...

suc6 in ieder geval. Het is zeker geen slechte aankoop.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ja dat gaat vast goed komen ^^ Succes hoor

* slurp slurp *

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
die radiator heb ik ook, heerlijk ding, koelt goed (mits hij stofvrij is)((en er een goede fan op zit)

past wel rottig in sommige kasten, maar je bent geen tweaker als je geen hamer/dremel/zaag kan hanteren })

over de koelblokjes (behalve CPU) heb ik ook geen klachten.. behalve dan dat de antartica te laat uit kwam (ik kocht mijn Asetech setje een maand voordat de antartica blokken uitwaren..)

maar zoals al eerder is gezegd, cpu blok koelt net wat beter dan de standaard asetech h20blok

maar jou (toekomstige) setje ziet er netjes uit.

alvast veel plezier ermee >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Mamoritai op 31-01-2006 15:31 ]

Verwijderd

little geek schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:30:
Waarschijnlijk dat ik dan later een 2e radiator bij koop, maar die zijn erg duur :(
Bij bytes at work kan je ze wel goedkoop krijgen http://www.bytesatwork.be/shop/home.php?cat=408 . Tweedehands worden ze voor de zelfde prijs aangeboden :X , maar de service van alphacool is wel erg brak dus verwacht daar niet te veel van.

• LANnerd
Heb em inmiddels gekocht, kon nog wat van de prijs af krijgen, en heb em nu voor 135 euro kunnen krijgen.
Ben er wel blij mee, krijg em morgen of overmorgen onder rembours thuis, dus moet wel goedkomen denk ik.

Ik zal es ff met me vader overleggen of ik mischine een keer een radiator kan krijgen, hij heeft een eigen autoschade en auto afsleep bedrijf, dus moet vast wel wat kunnen regelen :), hij zou me case ook zwart spuiten, dus moet wel goed komen :)

Zit er alleen nog even mee hoe ik nu alles in de case ga plaatsen.
Ik moet er denk ik nog wel eens een andere reservoir bij kopen want met deze kan ik nieteens een fancontroller kwijt en zo gigantisch veel water zal toch wel niet nodig zijn?
Ik vond zelf die thermaltake Aquabay M3 wel leuk, maar moet nog maar eenszien of die past e.d.
Eerst moet ik maar de set laten draaien zoals ie is, dan kijk ik wel verder. 1 ding is zeker, PCI kaarten gaan niet meer passen :)(niet dat die nodig zijn met zown LANparty plankje)

Ik ga deze week ook maar even wat alluminium halen voor de vookant van de case. Ik moet de gaten namelijk daar in maken voor de 12cm fan met rad, zodat er verse lucht van buiten de case door het rad gaat. Zal denk ik wel btr zijn, als lekker de warme case lucht door je rad blazen, maar moet dus even kijken hoe ik dat dan met een dubbele rad ga oplossen, want dan kan ik me HD rack moeilijk meer kwijt.
Dan zal ik die ook zelf moeten maken zodat ie kleiner word(heb toch maar 1 250GB schijf).
Mischien van plexi of zow, dat zie ik nog wel.
Maak em dan wel gelijk groter zodat ik me HD ook in disk silencers kan hangen, maar dat zie ik nog wel.

Erg bedankt voor de tips ik laat het wel zien als het zover is :)
Pagina: 1