Hoi,
Ik heb nu een AMD 2600+ Barton proc, en wil em overclocken, en ben daarom al een beetje aan het proberen geweest.
Ik kan em met een zalman 92mm (weet het exacte nummer zow ff niet) op 3400+ krijgen maar wel met een voltage van 1.85 tot 1.9 volt(bios zegt 1,85, speedfan schommelt van 1.89-1.9)
daarmee word ie 64 graden, wat eigenlijk veel te warm is voor 24/7 gebruik.
Ik zit al een poosje te denken om een thermaltake Bigwater SE te kopen, mede omdat het er cool uitziet in de casemod waar ik mee bezig ben, en om de goede koeling, maar nu schijnt die niet zow heel erg goed te zijn(niet veel btr als luchtkoeling).
Toen kwam ik een 2e Hands waterkoel (samengesteld)setje tegen. wat er erg interresant uitzag.
dit zat erin:
asetek waterchill waterblokken voor de proc, NB en VGA kaart.
Black ice radiator 120x120mm met bijbehorende fan.
wat slangen van 1/2"
een Swifttech MCP600™™ Inline Pump
en Thermaltake groen/UV water
en een abnormaal groot reservoir zonder naam, is 2 cd-rom ruimtes groot(5.nogwat inch weet niet meer precies hoeveel, het is al laat)
Dit leek mij een heel leuk setje, en ik kan em krijgen voor 150 euro, maar ik ben nog maar een beginner in waterkoeling, en weet niet of dit wel geschikt is, en of dit een goede aankoop zou zijn.
Daarom wou ik graag wat meningen erover horen
Ik zal nog ff het systeem vertellen waar het op moet komen:
AMD Athlon 2600+ (overclocked natuurlijk)
DFI LANparty Ultra B, Nforce 2 (met soundstorm joepie!!)
Corsair XMS PC3200
Asus Nvidia 6800/TD
Huntkey 350wat voeding (niet erg best, maar doet het nog goed, en is redelijk stabiel volgens mij)
Hitachi 250GB Sata2 schijf
NEC DVD brander
Erg bedankt in ieder geval, ik vind dit persoonlijk een erg moeilijke keuze want 150 euro is voor mij erg veel geld (ben 17 jaar en zit nog op chool en heb nog geen bijbaan dus schiet niet erg op met de inkomsten...)
Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties.
Heb em al ff ge edit, was laat gisteren dus...
Ik heb nu een AMD 2600+ Barton proc, en wil em overclocken, en ben daarom al een beetje aan het proberen geweest.
Ik kan em met een zalman 92mm (weet het exacte nummer zow ff niet) op 3400+ krijgen maar wel met een voltage van 1.85 tot 1.9 volt(bios zegt 1,85, speedfan schommelt van 1.89-1.9)
daarmee word ie 64 graden, wat eigenlijk veel te warm is voor 24/7 gebruik.
Ik zit al een poosje te denken om een thermaltake Bigwater SE te kopen, mede omdat het er cool uitziet in de casemod waar ik mee bezig ben, en om de goede koeling, maar nu schijnt die niet zow heel erg goed te zijn(niet veel btr als luchtkoeling).
Toen kwam ik een 2e Hands waterkoel (samengesteld)setje tegen. wat er erg interresant uitzag.
dit zat erin:
asetek waterchill waterblokken voor de proc, NB en VGA kaart.
Black ice radiator 120x120mm met bijbehorende fan.
wat slangen van 1/2"
een Swifttech MCP600™™ Inline Pump
en Thermaltake groen/UV water
en een abnormaal groot reservoir zonder naam, is 2 cd-rom ruimtes groot(5.nogwat inch weet niet meer precies hoeveel, het is al laat)
Dit leek mij een heel leuk setje, en ik kan em krijgen voor 150 euro, maar ik ben nog maar een beginner in waterkoeling, en weet niet of dit wel geschikt is, en of dit een goede aankoop zou zijn.
Daarom wou ik graag wat meningen erover horen
Ik zal nog ff het systeem vertellen waar het op moet komen:
AMD Athlon 2600+ (overclocked natuurlijk)
DFI LANparty Ultra B, Nforce 2 (met soundstorm joepie!!)
Corsair XMS PC3200
Asus Nvidia 6800/TD
Huntkey 350wat voeding (niet erg best, maar doet het nog goed, en is redelijk stabiel volgens mij)
Hitachi 250GB Sata2 schijf
NEC DVD brander
Erg bedankt in ieder geval, ik vind dit persoonlijk een erg moeilijke keuze want 150 euro is voor mij erg veel geld (ben 17 jaar en zit nog op chool en heb nog geen bijbaan dus schiet niet erg op met de inkomsten...)
Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties.
Heb em al ff ge edit, was laat gisteren dus...
[ Voor 5% gewijzigd door LANnerd op 31-01-2006 14:25 ]