Ik ben bezig een sudoku pagina te maken, waar je online sudoku kunt spelen.
Om het spelbord te tonen, gebruik ik een combinatie van floats en divs. Dit werkt allemaal prima in Firefox. Zodra ik echter een print preview doe, of de pagina in opera bekijk, gaat het fout.
Het lijkt wel of de stijlaanwijzigingen dan grotendeels genegeerd worden. De blokken passen dan niet meer precies in hun container en worden een regel lager neergezet.
Een stukje relevante code:
En de bijbehorende CSS-code:
De velden worden per regio gegroepeerd, en door de breedte van de container-div automatisch gewrapped. Gegeven velden zijn voor de duidelijkheid anders van kleur.
De regios worden door de breedte van het form op zichzelf ook weer automatisch gewrapped. Dit gaat altijd goed, ook bij de print preview en in opera.
Voor de complete pagina kun je kijken op http://sushisoftware.nl/sudoku/
Om het spelbord te tonen, gebruik ik een combinatie van floats en divs. Dit werkt allemaal prima in Firefox. Zodra ik echter een print preview doe, of de pagina in opera bekijk, gaat het fout.
Het lijkt wel of de stijlaanwijzigingen dan grotendeels genegeerd worden. De blokken passen dan niet meer precies in hun container en worden een regel lager neergezet.
Een stukje relevante code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div class="nummerblok"> <!-- regel 1 --> <input type="text" name="regel1_kolom1" id="regel1_kolom1" maxlength="1" value="7" readonly="readonly" /> <input type="text" name="regel1_kolom2" id="regel1_kolom2" maxlength="1" value="6" readonly="readonly" /> <input type="text" name="regel1_kolom3" id="regel1_kolom3" maxlength="1" value="4" readonly="readonly" /> <!-- regel 2 --> <input type="text" name="regel2_kolom1" id="regel2_kolom1" maxlength="1" value="" /> <input type="text" name="regel2_kolom2" id="regel2_kolom2" maxlength="1" value="" /> <input type="text" name="regel2_kolom3" id="regel2_kolom3" maxlength="1" value="2" readonly="readonly" /> <!-- regel 3 --> <input type="text" name="regel3_kolom1" id="regel3_kolom1" maxlength="1" value="" /> <input type="text" name="regel3_kolom2" id="regel3_kolom2" maxlength="1" value="" /> <input type="text" name="regel3_kolom3" id="regel3_kolom3" maxlength="1" value="3" readonly="readonly" /> </div> |
En de bijbehorende CSS-code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| .nummerblok { border: 2px solid #877d69; float: left; width: 113px; padding-left: 5px; margin-right: -3px; margin-top: -3px; } .nummerblok input { width: 18px; height: 18px; border: 1px solid #877d69; color: #877d69; background-color: white; margin-left: -5px; text-align: center; padding: 10px; font-size: 18px; } .nummerblok input[readonly="readonly"] { background-color: #e6f0f2; } |
De velden worden per regio gegroepeerd, en door de breedte van de container-div automatisch gewrapped. Gegeven velden zijn voor de duidelijkheid anders van kleur.
De regios worden door de breedte van het form op zichzelf ook weer automatisch gewrapped. Dit gaat altijd goed, ook bij de print preview en in opera.
Voor de complete pagina kun je kijken op http://sushisoftware.nl/sudoku/
Ik ontken het bestaan van IE.