Toon posts:

X800xl stuk na nieuwe install XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Na XP opnieuw geinstalleerd te hebben (schone install) werkt mijn Club Radeon X800xl PCI-express kaart niet meer. Al van alles geprobeerd wat ikzelf kon bedenken, hulp gevraagd van een pc-shop en kennissen met enige pc knowledge. Noppes, nada.
Voordat ik XP er af gooide was er niets aan de hand. De kaart liep als een zonnetje. Gedurende de XP installatie is de kast niet open geweest, laat staan de kaart verwijderd. Het frappante is dat de kaart het wel doet op de pc (een AMD) van een kennis. Zijn 9800 Pro kaart, ook PCI express, draaide normaal op mijn pc. Ook draait m'n vorige kaart (een X600) zonder problemen op mijn pc. Wat ik te zien kreeg/krijg na het opnieuw inzetten van de X800 kaart is een misvormd beeld op 800x600. In apparaatbeheer staat de kaart niet vermeld, en na de XP installatie komt er ook geen gevonden hardware melding. De kaart krijgt wel stroom, de lichtgevende fan werkt normaal.
Op internet kan ik niets vinden hierover, mede door mijn beperkte technische kennis.
Mijn pc:
P4, MSI 915P/G Neo2 moederbord, 3,4 Ghz, 1024 DDR2, Club 3d Radeon X800xl PCI-express, Win XP,

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klinkt alsof de drivers niet goed werken. Maar het werkt dus wel met een andere Ati kaart. Heb je al eens geprobeerd de drivers opnieuw te installeren of andere drivers te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:14:
Klinkt alsof de drivers niet goed werken. Maar het werkt dus wel met een andere Ati kaart. Heb je al eens geprobeerd de drivers opnieuw te installeren of andere drivers te proberen?
Al meerdere malen, geen resultaat. De 800 installeerde ook moeiteloos de 1ste maal met behulp van de driver op de bijgeleverde ATI cd

btw: Wat Nightwish betreft heb je gelijk :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn 9800 Pro kaart, ook PCI express, draaide normaal op mijn pc
Volgens mijn kopt er iets niet want er zijn geen 9800pro met PCIe. :? zou wel een x800pro zijn

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2006 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:36:
[...]

Volgens mijn kopt er iets niet want er zijn geen 9800pro met PCIe. :? zou wel een x800pro zijn
Geen X800, wel een 9000 serie, misschien zit ik er een honderdtal naast. Feit is dat een andere PCI kaart wel werkt. Moederbord lijkt dus ok.