Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

driving simulator?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bestaat er een game dat het rijden in het verkeer nabootst? incl schakelen/dashboard/regels etc?

zou wel erg mooi zijn.. ben er al een tijdje naar op zoek.. iemand?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Had er laatst wel een ja, een duitse dacht ik. Zal eens kijken. Was niks aan btw.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

ik zal je zeggen: niet doen, dit programma toetst alleen je theorie, en hoe je die in praktijk kan brengen, je steekt er écht niks van op :p

laats toevallig in een échte verkeerssimulator gezeten, vet strak, vibratie, alles écht, en racen met dat ding :D wel ff vermaakt toen moet ik zeggen :9

Zie ondertitel

• Imperium
  • Niet online
Die he'k al en die is me toch bagger!
das niks vergeleken met in het echt ;)

• Imperium
  • Niet online
Dentheman schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:56:
ik zal je zeggen: niet doen, dit programma toetst alleen je theorie, en hoe je die in praktijk kan brengen, je steekt er écht niks van op :p

laats toevallig in een échte verkeerssimulator gezeten, vet strak, vibratie, alles écht, en racen met dat ding :D wel ff vermaakt toen moet ik zeggen :9
Mja maar voor 10 lessen daarin betaal je €195,- :r

ik moet namelijk nog 6 maanden wachten tot ik mag lessen (ben nu nog 17)
ken mn theorie al. genoeg proefexamens gedaan en telkens geslaagd (veel geleerd).

klote 18 jaar grens |:(

• mjszwo
  • Niet online
Ik wil je een tip meegeven: Blijf voorlopig van racegames af tot je je rijbewijs hebt gehaald. Dat kan namelijk in je nadeel werken :X

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Caponi schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:06:
Ik wil je een tip meegeven: Blijf voorlopig van racegames af tot je je rijbewijs hebt gehaald. Dat kan namelijk in je nadeel werken :X
Spreek je uit ervaring :P ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Imperium
  • Niet online
Caponi schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:06:
leg uit? ik rijd af en toe in een Opel ( :X ) Kadett een paar rondjes om het parkeer terrein. gaat goed hoor :) alleen nog een beetje oefenen met de koppeling.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

mag ik een tip geven voor de koppeling, telkens optrekken, naar z'n twee, ietsjes door (tot 40 km/h ofzo) en dan afremmen, naar z'n één, en stoppen, en weer opnieuw, als je dat 10 keer doet heb je 't wel door :)

Zie ondertitel

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

offtopic:
Zelf "lessen" voordat je aan rijles begint is potentieel het domste wat je kan doen! Op het moment dat je jezelf de verkeerde dingen aanleert en het tot routine maakt (vooral de volgorde van waar je behoort te kijken voor bepaalde handelingen) dan ga je daar véél lastiger vanaf komen. Beter is het om het meteen de eerste keer goed te leren, met een rij-instructeur naast je dus...

De meest realistische virtuele autorij-ervaring op de PC is voor mij Richard Burns Rally, maar ja, dat is ook niet echt in het verkeer rondtoeren. Alles wat je in het echt met een rallywagen kan doen zit ook op een natuurgetrouwe manier in het spel. Overstuur door throttle lift-off, door handremmen, door left-foot breaking, door het slinger effect en door powersliden, alles klopt. En zonder ABS, want op de rem stampen betekent blokkerende wielen en dan is er maar één richting waarin je gaat, en dat is rechtuit.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Ach er is geen 3d stimulatie voor je je moet gewoon achter het stuur kruipen.
Het enige nadeel voor jou is dat je moeten wachten maar wie moest dat niet.

En of je snel je rijbewijs haald ligt aan jezelf. Voor mij is al paar jaar geleden maar in een lesje of 20 kan je hem al hebben.

• mjszwo
  • Niet online
Yep ;)
Ik heb zo'n stuurtje met pedalen, en je ontwikkeld toch een bepaald soort van "stuurgedrag" wanneer je veel racesims doet. Dat kon m'n instructrice goed merken, dat moest ik bijna elke les aanhoren ;)

Gelukkig vond m'n examinator het niet zo'n probleem omdat ik volgens hem ondanks het stevige rijden de auto prima onder controle had :)

• Imperium
  • Niet online
Ach heb ook al vaak genoeg met de Suzuki Alto ( :Y) ) van mn zus gereden gewoon op de weg. dus dat sturen is niks mis mee. moet alleen nog een beetje de koppeling onder de knie krijgen. daarna in rond 2.5 maand dan heeft als het goed is een maat van me zn rijbewijs. en dan gaan we kijken etc beoefenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 31-01-2006 12:16 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

scorpie

Supra Addict

Imperium schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:16:
Ach heb ook al vaak genoeg met de Suzuki Alto ( :Y) ) van mn zus gereden gewoon op de weg. dus dat sturen is niks mis mee. moet alleen nog een beetje de koppeling onder de knie krijgen. daarna in rond 2.5 maand dan heeft als het goed is een maat van me zn rijbewijs. en dan gaan we kijken etc beoefenen.
Je zegt nu wel dat lessen in zo'n simulator vet duur is, voor 10 lessen 195 euro, maar heb je wel eens gekeken naar de tarieven van "echt" lessen? 3,5 jaar geleden kostte het mij 35e per uur, doe je dat even x10, dan komt er heel iets anders uit dan maar 195e hoor, dat kan ik je garanderen...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Imperium
  • Niet online
Mja maar Simulator.. das toch niet het echte werk.. dus ik vind het daar voor veel te duur..
Ik ga gewoon lekker lessen met een echte auto. Veel beter. dan maar iets duurder.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Grappig. Je hebt het over 'dan heb ik de koppeling wel onder de knie'. Veel mensen die nog geen rijbewijs hebben, hebben het alleen maar over de daadwerkelijke besturing van de auto (schakelen, koppeling, sturen). Dat zijn de dingen die je in les 1 en 2 van je rijles er doorheen jast. Daarna begint pas het echte lessen. Kijken, kijken, opletten, spiegels en kijken.

Een sim op de computer lijkt me daarom ook volkomen nutteloos omdat je daar met maar een klein schermpje voor je neus zit. In het echt zul je minimaal voor 210o aan informatie op moeten kunnen nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Janoz op 31-01-2006 12:38 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Imperium
  • Niet online
Dat weet ik. maar ik wil graag al de basis onder de knie hebben. dat kijken komt wanneer die maat zn rijbewijs hebt. en mn vader gaat me ook binnenkort lessen geven. dus dat komt allemaal goed. want ik wil namelijk een snelcursus doen.

Verwijderd

Imperium schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:51:
Dat weet ik. maar ik wil graag al de basis onder de knie hebben. dat kijken komt wanneer die maat zn rijbewijs hebt. en mn vader gaat me ook binnenkort lessen geven. dus dat komt allemaal goed. want ik wil namelijk een snelcursus doen.
iemand zonder enige rijervaring (rijles is geen ervaring imho) gaat jou leren hoe je moet kijken, etc? ik neem aan dat je dat gewoon op de openbare weg gaat doet want op je oprit leer je dat toch niet...

mijn gokje: de eerste de beste auto die iets onverwachts doet plak jij tegenaan en je vriend is GIGANTISCH zwaar genaaid.

imho ben je levensgevaarlijk bezig dan, als het nu alleen je eigen leven, ok, #care als jij je tegen een boom rijd maarja, er lopen ook kinderen enzo rond op straat waar jij nog niet adequaat op kan reageren en je vriend niet/nauwelijks kan ingrijpen

trouwens, alleen die basis doen is echt niet de moeite waard hoor :/ ik heb rijtest gehad (kijken hoeveel lessen ik nodig had) en toen 1 les (van 2 uur) voor de basis (besturing van de auto zeg maar, schakelen, starten, gas, rem, bla bla) en toen kende ik dat perfect. dus ik denk niet echt dat het de moeite waard is om daarvoor gevaarlijke dingen te gaan doen :/

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:05
Er zijn toch rijscholen met een eigen parcours?
Hier in Zuid Holland was er eentje in Hellevoetsluis, maar volgens mij hebben ze de baan niet meer.
Ik zou als ik jou was, even gaan zoeken naar dit soort rijscholen.
Hier mag je meestal al lessen voordat je 18 bent.

Ik ben het overigens geheel eens met J0ri.
Zodra je gepakt wordt op wat voor een manier dan ook, dan mag je volgens mij voorlopig/nooit je rijbewijs niet meer halen en je vriend mag z'n rijbewijs inleveren.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 31-01-2006 13:05 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In Almere zit er één met een eigen rijbaan. Daar mag je rijden als minderjarige. Heb dat gedaan toen ik 16 was. Echt lachen met zo'n 1.9 Mercedes diesel ;) :D

Geloof ik van de ANWB (weet het niet zeker).
NielsOveres schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:02:
Ik ben het overigens geheel eens met J0ri.
Zodra je gepakt wordt op wat voor een manier dan ook, dan mag je volgens mij voorlopig/nooit je rijbewijs niet meer halen en je vriend mag z'n rijbewijs inleveren.
Inderdaad, kan je een rijontzegging voor krijgen. Maar voor rijden op een leeg parkeerterrein zal dat niet zo snel gebeuren. En als je dat echt zo gevaarlijk vind dan spoor je niet helemaal :)

[ Voor 57% gewijzigd door Glashelder op 31-01-2006 13:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Inderdaad, kan je een rijontzegging voor krijgen. Maar voor rijden op een leeg parkeerterrein zal dat niet zo snel gebeuren. En als je dat echt zo gevaarlijk vind dan spoor je niet helemaal :)
zoals ik al zei: als hij alleen zichzelf in gevaar brengt: go ahead, leef je uit zou ik zeggen maar zodra je op de openbare weg gaat rijden breng je ook andere in gevaar en dan heb je een plank voor je kop imho niet zozeer omdat je een aardige uitdaging hebt zodra je iemand raakt (niet verzekerd enzo) maar vooral voor die andere waarvan je hun hele leven kunt verpesten omdat jij zo nodig 35 euro wou uitsparen en je basis al wou kennen.

trouwens, ik denk niet dat je op een parkeerplaats veel zult leren tenzij die echt groot is. van de 1 naar de 2 en terug schakelen kan iedere mafketel :/ het moeilijke (de eerste paar keer that is, daarna is het ook een eitje) is van 2 naar 3

• Imperium
  • Niet online
Het gaat gebeuren op een heel groot parkeer terrein bij het strand in de avond. we gaan de weg NIET op. het stelt niet zo veel voor. het is meer omdat ik niet zo lang meer kan wachten :)

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:11:
[...]

zoals ik al zei: als hij alleen zichzelf in gevaar brengt: go ahead, leef je uit zou ik zeggen maar zodra je op de openbare weg gaat rijden breng je ook andere in gevaar en dan heb je een plank voor je kop imho niet zozeer omdat je een aardige uitdaging hebt zodra je iemand raakt (niet verzekerd enzo) maar vooral voor die andere waarvan je hun hele leven kunt verpesten omdat jij zo nodig 35 euro wou uitsparen en je basis al wou kennen.

trouwens, ik denk niet dat je op een parkeerplaats veel zult leren tenzij die echt groot is. van de 1 naar de 2 en terug schakelen kan iedere mafketel :/ het moeilijke (de eerste paar keer that is, daarna is het ook een eitje) is van 2 naar 3
Met de Alto heb ik zelfs in zn 5 gereden. op eigen terrein van mn oom. (paar km lang) dus dat gaat allemaal prima. nog maals dit is niet om geld te besparen. maar puur omdat het gewoon leuk is (en leerzaam). en we gaan echt niet andere mensen in gevaar brengen. dat heb ik al tegen hem gezegd. dat ik niet van het parkeer terrein afga.

• Imperium
  • Niet online
Weet iemand trouwens een paar rijscholen met een eigen terrein waar je als 17 jarige op mag lessen?
liefst in omgeving Flevoland/Noord-Holland

• Fuelke
  • Laatst online: 19:56

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zie niet in wat dit nog met Spielerij te maken heeft, als het gaat over het halen van je rijbewijs. Vandaar dat ik dit topic maar even een tikje geef naar Nieuws, Sport, TV & Muziek

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

Sabbi

je denkt aan mij.

Imperium schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:12:
Het gaat gebeuren op een heel groot parkeer terrein bij het strand in de avond. we gaan de weg NIET op. het stelt niet zo veel voor. het is meer omdat ik niet zo lang meer kan wachten :)
Of het nou onveilig is of niet laat ik hier even buiten, maar besef je wel dat je als je jezelf gaat 'leren' rijden op een parkeerterrein de kans groot is dat je jezelf verkeerde dingen aanleert die het je later alleen maar moeilijker gaan maken om goed te leren rijden (waardoor je langer moet lessen om je 'foute' methodes af te leren)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Racegames/sims zijn wel leuk om je wagenbeheersing te oefenen, maar voor je rijbewijs heb je er niks aan. Rijles is alleen maar kijken kijken kijken kijken etc... en dat leer je alleen maar door veel door de drukke stad te rijden.

Mn broertje heeft een PC aangesloten op breedbeeld TV met een stuur, pedalen, koppeling, H-pook etc. dus echt alles wat je in echt ook hebt. Het meest realistich vind ik toch wel spellen (mag het van hem geen spellen noemen, maar Sims ;)) als GTR, GT Legends, Live for Speed en mods gebaseerd op F1 99-04 (oid, is van EA). Bij die sim-games reageert de auto bijna exact zo als in het echt. Dingen als grip verliezen, tegensturen, overstuur/onderstuur, terugschakelen met tussengas etc. kun je daar erg goed mee oefenen. Erg realistisch dus als je een normale auto kiest (4 cilinder FWD oid. Een V8 met RWD hou je veel moeilijker onder bedwang) en je hebt er ook nog wat aan als je in het echt met glad weer rijdt (vergelijk het een beetje met een slipcursus). Maar nogmaals, als je je rijbewijs moet halen heb je hier niks aan. Concentreer je dan eerst maar op het spiegelen en rondkijken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 31-01-2006 14:35 ]

• Imperium
  • Niet online
Wat voor stuur/pedalen/koppeling/H-pook heeft ie dan? ken je dat even navragen voor me?

lijkt me wel leuk om te hebben namelijk

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 31-01-2006 14:37 ]

• Palomar
  • Niet online
Imperium schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:36:
Wat voor stuur/pedalen/koppeling/H-pook heeft ie dan? ken je dat even navragen voor me?

lijkt me wel leuk om te hebben namelijk
Heb even gezocht, maar hier heeft ie wel een plaatje gepost: [rml]kNarf in "[ PC] Racesim Hardware Topic"[/rml]

Wat ie zo uit mn hoofd allemaal heeft:
- Logitech Driving Force Pro stuur (past zowel op PC als PS2)
- Shifter van Act Labs
- Pedalenset + clutch van Act Labs

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
Palomar schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:32:
Racegames/sims zijn wel leuk om je wagenbeheersing te oefenen, maar voor je rijbewijs heb je er niks aan. Rijles is alleen maar kijken kijken kijken kijken etc... en dat leer je alleen maar door veel door de drukke stad te rijden.
...

Concentreer je dan eerst maar op het spiegelen en rondkijken ;)
En daarom kun je bij een aantal rijscholen in nederland nu ook simulator lessen nemen. Niet omdat de auto daar zo realistisch reageerd, maar omdat je de procedures zoals het kijken, het schakelen en het nemen van kruisingen goed aangeleerd krijgt.

• Zucht388
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Als ze je pakken kost het je 200 euro ! Niet zo fijn, consequenties voor die vriend die jou laat rijden zijn er niet, zolang er niets misgaat dan :/

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Aan de TS : Als je zonder rijbewijs op de openbare weg rijd pleeg je een misdrijf!!

Een afgelegen parkeerterrein valt ook onder openbare weg, helaas maar waar. Dus niet doen.

Geduld is een schone zaak (insert hele dikke punt)

Verwijderd

Zucht schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:08:
Als ze je pakken kost het je 200 euro ! Niet zo fijn, consequenties voor die vriend die jou laat rijden zijn er niet, zolang er niets misgaat dan :/
Ik denk wel ietsje meer dan 200 hoor....

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

autorijden zul je pas leren als je echt gaat lessen...
je kunt iig wel alvast een 'voorsprong' hebben door geoefend te hebben... zo spaar je dure lessen uit..
heb zelf nu alweer 3,5 jaar m'n auto rijbewijs,

1e x dat ik auto reed was al redelijk vroeg,
maar op m'n 17e ging ik regelmatig op het industrie terrein oefenen met de auto.... om zeg maar je 'gevoel' in het auto rijden te krijgen...
verkeers ervaring had ik al een klein beetje door scooter te rijden..

1e les van mij was over de buitenwegen rijden,
2e door de stad en met 3e of 4e les al over de snelweg
na de 12e les ging ik afrijden....

waar ik wel snel achterkwam, is dat het 'echte' autorijden echt gaat over kijken-anticiperen van de verkeers situatie....

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

ben het eens met gangkast.

Zelf ook gereden voor ik 18 was. Gewoon beetje koppeling oefenen op eigen terrein en regelmatig over de openbare weg :$, boeren weggetjes though. Heel onverantwoordelijk, ja, maar wel leuk.

In 20 lesjes had ik mijn rijbewijs, het bespaart je geld al doe je het daar dus niet om. het is vooral leuk om te rijden, int begin:P.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Fuelke schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 13:42:
Ik zie niet in wat dit nog met SGpielerij te maken heeft, als het gaat over het halen van je rijbewijs. Vandaar dat ik dit topic maar even een tikje geef naar TFV
:)

• Imperium
  • Niet online
Mwoah geld besparen is altijd leuk. maar ik vind het heerlijk om een beetje aan te kloten op het parkeer terrein. :) het scheelt je inderdaad lessen ja

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bestla schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:37:
Aan de TS : Als je zonder rijbewijs op de openbare weg rijd pleeg je een misdrijf!!

Een afgelegen parkeerterrein valt ook onder openbare weg, helaas maar waar. Dus niet doen.

Geduld is een schone zaak (insert hele dikke punt)
Als je geen grote bek opzet wordt je er echt niet op gepakt hoor op een parkeer terrein ;)

Sterker nog; waarschijnlijk mag je gewoon doorgaan als je aangeeft echt niet de echte weg op te gaan :) Daarnaast vallen lang niet alle parkeerterreinen onder de openbare weg.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Glashelder schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:52:
[...]

Als je geen grote bek opzet wordt je er echt niet op gepakt hoor op een parkeer terrein ;)

Sterker nog; waarschijnlijk mag je gewoon doorgaan als je aangeeft echt niet de echte weg op te gaan :) Daarnaast vallen lang niet alle parkeerterreinen onder de openbare weg.
Ik zou het niet graag hebben dat mijn auto op een dergelijk parkeerterrein staat.
Wat doe je in geval van schade?
Wanneer de politie hier bij moet komen ga je toch echt nat zonder rijbewijs.

computer voor alle werkzaamheden

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik bedoel parkeerterreinen van de grotere winkels (beetje onduidelijk). Een parkeerterrein van de Ikea is rond 23:00 meestal helemaal leeg ;)

Als er auto's staan is het een no-go inderdaad :) Maar een leeg parkeerterrein zullen ze niet zo moeilijk over doen.

• Palomar
  • Niet online
Ja, je moet niet botsen natuurlijk. Maarja risico is wel klein op een parkeerplaats en mocht je zo stom zijn dan kun je nog wel zeggen dat je pa ofzo achter het stuur zat (neem aan dat je niet alleen gaat rijden).

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Hmmz.. wel een grappige simulator, hoe nep hij ook (duidelijk) is. Ben ik nu de enige? :P

Het lukt me alleen nog niet echt, om ook maar 1 oefening af te rijden, zonder dat ik commentaar krijg van die instructeur.. Is dat slecht? :P Ik rijd niet tehard, geef richting aan, verleen voorrang, stop voor rood, rij weg bij groen.. en toch het advies om de oefening nog een keer over te doen... :/ En ik ben nu juist benieuwd naar die snelwegrit die erin zou zitten.. :P (en dan gaan we niet 120 rijden.. :P)

Het is over het algemeen ook niet echt slim om zonder rijbewijs met een auto te gaan rijden, kijk, ik deed het ook wel op mn 17'e, maar dan ging mn vader mee op zondag naar een industrie terrein. Da's hier zondags gewoon een oppervlakte van 5km aan wegen die volledig vrij zijn (al zal hier en daar nog een trailer of truck staan), ander verkeer kom je niet tegen. Het bedienen van de auto kun je dus redelijk oefenen. Verkeerssituaties ben ik verder niet aangegaan, mn vader had immers wel een rijbewijs, dus van- en naar reed hij :)

We zijn 1x staande gehouden toen ik op het industrieterrein reed. De agent vroeg wat de bedoeling was, wij alles uitgelegd en mijn vader zegt dat hij de risico's kent en mij de openbare weg niet op laat rijden.. Agent snapte de situatie wel en reed weer door, maar dat geluk kun je alleen hebben je als je ze vriendelijk tewoord staat. Hij had me daar namelijk weldegelijk kunnen pakken voor rijden zoder rijbewijs (= 180 euro, 5jaar rijontzegging).. Dat had dus betekend dat ik de volgende dag op de fiets naar school had gemoeten, en voordat ik op school was, was ik wel 20Km verder ongeveer.. Want dan mag je ook niet meer op een brommer rijden..

Ik kan het dus niet afkeuren dat je het doet, maar zorg dat er iemand bij je is met een rijbewijs en rijervaring, die weet waar een instructeur op let, en die NUTTIGE tips geeft. Meng jezelf NOOIT in verkeerssituaties met overig verkeer, je weet dat je niet verzekerd bent, 1 fout en je kan een evt. schade (of zelfs letsel?) volledig zelf ophoesten.. :) Dat wil je niet lijkt me :)

[ Voor 100% gewijzigd door Destruction op 01-02-2006 09:36 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1