Toon posts:

[Airport Extreme] En Chello op een Apple max. 40kb/s*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi you guys,

Wie kan mij in godesnaam helpen met Chello. Ik heb een modem, router en powerbook. Alles deed 't goed, maar sinds ik mijn apple extreme heb voor draadloos itunes en internet heb ik louter shit. Zoals gebruikelijk kan Chello mij niet helpen. Ik weet veel, maar ik moet hun louter raad geven...om gek van te worden...wie kan mij hiermee helpen.

Ik heb mijn ethernet adres (mac) doorgegeven alles tien duizend maal opnieuw ingelogd enzovoorts, maar geen succes. Ik heb 40Kb/sec internet en VOIP. Dus gebruik geen Chello account vrees ik...ze kunnen mij er niet mee helpen. Ook is nieuwe software naar mijn modem gestuurd en geaccepteerd door het kreng, maar nog blijf ik geknepen...om gek van te worden...wie kent dit probleem???

Dat is dus duidelijk niet de bedoeling van dit forum :).

[ Voor 7% gewijzigd door leon1e op 30-01-2006 23:25 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Werkt alles wel naar behoren op een pc met windows of linux? Daarnaast wat extra specs van bijvoorbeeld het modem zou ook geen kwaad kunnen.

Even terzijde:
De bedoeling van een forum is juist om de discussie daar te houden zodat (later) ook nog andere mensen van kunnen leren.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zoek even op Airport Extreme, ipv Apple Extreme, vind je wellicht wat meer info.

Daarnaast is dit forum o.a. bedoeld als hulp-database, dus je antwoord krijg je gewoon hier, en niet per mail.

Verder moet ik je helaas wel een oplossing schuldig blijven...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
De insteek van een forum, is het plaatsen van openbare reactie's waar me op in kan haken... Het is dus duidelijk niet de bedoeling om hier om e-mail reacties te vragen :).

Het verhaal in de topic start zou een stuk duidelijker zijn als je ons even verteld wat de huidige opstelling is, en welke hardware u precies gebruikt. Lees hiervoor ook nog even Algemene gedragsregels (Netiquette) na, dan is het iets duidelijker :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

chello ondersteunt Apple Macs wel, maar bedenk dat (net zoals bij PCs trouwens) een evt binnenhuisnetwerk (dus alles achter je Airport) en de software op de computers gewoon je eigen verantwoordelijkheid zijn.

Je verhaal in de topicstart is zo warrig dat het geen wonder is dat een helpdesk je zo ook niet kan helpen. Als ik lees dat alles goed werkte tot je een Airport kocht, lijkt me duidelijk dat er ofwel een configuratieprobleem op de Airport zit, danwel is de ontvangst van het draadloze signaal zo slecht dat je niet boven de 40kb(bedoel je bit of Byte, trouwens :? )/s uitkomt.

Een ding kun je uitsluiten:

Zonder chello account kun je helemaal niet internetten via chello (duh :z ), dus hoe traag het ook moge zijn, als je iets kunt doen, dan werk je met je chello account

Geef eens duidelijke informatie als je wilt dat wij je helpen:

- welk chello abonnement heb je? Dus hoe snel zou het moeten zijn?
- hoe meet je die snelheden van 40kb/s? Krijg je dezelfde waardes als je ergens anders (www.speedtest.nl , test.net.upc.nl) bencht? Wees expliciet of het om bits of Bytes gaat!
- hoe snel zijn interne transfers (dus tussen twee apparaten binnenhuis achter de Airport)?
- wat gebeurt er als je de Powerbook opnieuw direct met ethernetkabel op modem aansluit en opnieuw aanmeldt? Krijg je dan wel de volle snelheid?

Sowieso is het raar dat als je zelf bij een perfect werkende verbinding iets verandert en dan problemen krijgt je het probleem gelijk bij je provider zoekt en niet bij datgene wat je veranderd hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 02-02-2006 14:54 ]

Oslik blyat! Oslik!