ik wil voor een vriend een pentium II 450 mhz in elkaar zetten zodat ie een word/internet pc'tje heeft. PC is intact, maar HD vervangen: 8gb maxtor ipv een 20 gb (gebruikt hij toch niet en ik wilde m nog wel houden). Deed t meteen maar aangezien de windows-versie op de 8gb erg traag geworden was en er documenten van mezelf op stonden besloot ik de boot-cd van win2000 erin te doen, de 2 partities te wissen en er opnieuw 1 aan te maken en dan te formatteren. echter: sindsdien werkt de HD niet meer. Met een win98 bootdisk loopt fdisk vast, met een boot-cd van win2k ziet ie 2 niet-gepartitioneerde ruimtes van 60 en 80 GB (!). dit gebeurt ook als ik een bootdisk van seagate draai (seagate diagnostic tools), de HD wordt goed getest maar er worden dan 2 partities gezien van zelfs een paar honderd Gb. kan niet kloppen dus.
in het bios wordt de disk gewoon gevonden trouwens.
Ik weet niet enorm veel van harde schijven en hoe ze technisch opgebouwd zijn, maar zou dit een defecte master boot record of file alloc. table zijn?
en vooral: wat kan ik er verder nog aan doen?
ik heb via de search helaas geen soortgelijke problemen gevonden.
overigens, ik kan die HD van 80 Gb wel formatteren, beetje vreemd dus, en dan gaat win2k bestanden kopieren (het gedeelte dat in dos gebeurt.), maar bij herstart boot de HD helemaal niet en is via dosprompt ook niet benaderbaar.
anyone?
in het bios wordt de disk gewoon gevonden trouwens.
Ik weet niet enorm veel van harde schijven en hoe ze technisch opgebouwd zijn, maar zou dit een defecte master boot record of file alloc. table zijn?
en vooral: wat kan ik er verder nog aan doen?
ik heb via de search helaas geen soortgelijke problemen gevonden.
overigens, ik kan die HD van 80 Gb wel formatteren, beetje vreemd dus, en dan gaat win2k bestanden kopieren (het gedeelte dat in dos gebeurt.), maar bij herstart boot de HD helemaal niet en is via dosprompt ook niet benaderbaar.
anyone?