[TV] TV denkt dat uitzending pal+ signaal is.

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 15:01

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een 6 jaar oude Telefunken Cinevision 28+ breedbeeld TV.

Bij de uitzendingen van Discovery en Animal Planet 'denkt' de tv dat de uitzending in een PAL+ signaal is en schakelt over naar pal+ mode. Het gevolg is veel strepen in het beeld en een stuk onder en boven dat mist. Ook lijkt het alsof er een ander singnaal/kanaal doorheen zit.
Als de tv een breedbeeld signaal krijgt werken de zoomfuncties niet meer. Ik kan hier dus niks meer aan wijzigen.

Ik heb multikabel (de kabelaar hier in de omgeving) al gebeld met de vraag of er iets aan het signaal is gedaan wat dit zou kunnen veroorzaken. Zij weten van niets.

Ik heb een kabel getrokken (Hirschmann) van ca 10 meter rechtstreeks vanuit de meterkast naar de tv maar dit helpt niets. Hoewel...het singaal op de andere kanalen is er wel beter op geworden. :)

Enig idee wat dit kan zijn? Is de tv ontregeld, doet multikabel iets raars op de kabel of stoort er in huis iets op de 800 mhz. Het is namenlijk wel toeval dat deze kanalen zo dicht bij elkaar zitten.

Dit zijn de frequenties van de 2 kanalen:

36 Animal Planet* 62+ 800 MHz
37 Discovery Channel* 64+ 816 MHz

Quod licet lovi, non licet bovi