callerID isdn adaptor moet naar modem

Pagina: 1
Acties:

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Waarschijnlijk een wat vage topic titel, maar ik zal het proberen uit te leggen:
Ik heb thuis een isdn kaartje in mijn pc, waarmee ik op mijn pc met bepaalde software de caller id kan opvragen als ik gebeld word. (krijg ik popup met telefoonnummer van beller enzo)
Met een analoog modem schijnt dit een stuk lastiger te zijn, aangezien ik dan een modem moet hebben welke nederlandse callerid ondersteund (tornado's kunnen dit hoorde ik al).
Maar het probleem is nu, dat ik dit callerid gebeuren door wil linken naar mijn xbox met xbox media center. Hier is hele mooie software voor geschreven, maar dan zit ik wel vast aan bepaalde software. (oa. YAC, wat een heel leuk caller id tooltje is)
Maar het probleem met dit YAC enzo is, dat ik alleen inbel modems kan selecteren. Isdn adaptoren komen er niet bij te staan.
Nu is mijn vraag dus ook:
Is het mogeljik om door middel van een bepaalde software emulatie, mijn isdn adaptor bij het modems lijstje te krijgen. Als ik dit voor elkaar krijg, dan kan ik hem wel gewoon met YAC selecteren.

Ik heb zelf al even gezocht op google en GOT, maar ik kwam helaas niet heel ver. Ik kwam er alleen achter dat dit emuleren waarschijnlijk wel mogelijk is...

Hopelijk kunnen jullie me helpen...

• warcow
kleine topic kick, aangezien zoiets best wel handig zou kunnen zijn.... (en waarschijnlijk ook voor meer xbox media center users...)
lijkt me toch dat er echt wel mensen hier zitten met software kennis over (isdn) ,modempjes.... :)

Pc-bedrijfje waar ik wel eens gewerkt heb, kon me er niet verder bij helpen....

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Met rvs-com krijg je een modem emulator, maar hiermee heb ik nooit caller-id werkend kunnen krijgen.
tapirex met capi plugin werkt wel goed.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• warcow
Aangezien dit topic nu weer omhoog gekickt is, reageer ik er zelf ook maar weer even.
Momenteel is een vriend van mij bezig (ik had hem even gevraagt) om capi (isdn) even in te bouwen in yac. Als dit dus zover is (het is bijna klaar), dan kan ik gewoon isdn blijven gebruiken, en het geheel toch doorsturen naar andere pc's in het netwerk en mijn xbox.
Mocht het geheel klaar zijn, zal ik dit hier wel even posten, en ik denk dat het ook wel bij de xbox media center plugins komt te staan. (aangezien het de enige mogelijkheid eigenlijk is voor nederlanders om callerid werkend te krijgen)