Apple aanschaffen alleen voor iLife

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41
Al enige tijd probeer ik wat te experimenteren met Apple op m'n gewone pc. Echter dit werkt niet lekker en daarbij schijnt het nog illegaal te zijn ook.

Ik zit er nu over te denken om een Apple (iMac met Intel proc) aan te schaffen. Maar ik schaf hem enkel aan om 'zo nu en dan' een filmpje of een reeks foto's te bewerken en op dvd te branden.
Apple heeft prachtige DVD theme's en effecten, die ik tot op heden, nog niet bij een andere fabrikant ben tegengekomen.

Echter rechtvaardigd iLife de aanschaf van een Apple, of is iLife een beetje 'overhyped'.
Hoeveel echt mooie effecten en menu's bevat iLife nu precies?

Heb al op internet gezocht, en iedereen roept met lof over iLife maar kan niks vinden over de verschillende effecten en menu's die het pakket in zich heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 30-01-2006 21:15 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
Hier zeg je dat je bekend bent met de effecten (althans, zo interpreteer ik het)
tm030614 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:14:
Apple heeft prachtige DVD theme's en effecten, die ik tot op heden, nog niet bij een andere fabrikant ben tegengekomen.
Hoeveel echt mooie effecten en menu's bevat iLife nu precies?
En hier niet meer :?

Maargoed, 'mooi' is een kwestie van smaak. Ik zou even langs een Appledealer gaan om het gewoon zelf eens te proberen. Dan weet je het.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Open iDVD en bekijk het lijstje eens
edit:
ik heb op http://home.parse.nl/~michiel/idvd-themes/Picture%201.png t/m http://home.parse.nl/~michiel/idvd-themes/Picture%2014.png de themes uit iDVD 6 ge screen-shot).
Vergeet niet dat je bij elke theme weer je eigen geluid, achtergronden en kleuren kan gebruiken

Als je echt serieus bent met DVDtjes maken dan is http://www.apple.com/finalcutstudio/dvdstudiopro/ je ding; maar het wordt dan wel moeilijker. Je kan veel en veel meer, maar je zult dan ook meer zelf moeten doen.

Of je een Mac moet kopen voor iLife, moet je zelf weten; zelf zou ik wat serieuzer kijken naar wat je allemaal zoekt in een PC en daarop je besluit vormen. Tenzij je geld teveel hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door chem op 30-01-2006 21:36 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• tm030614
Thanks! kijk daar heb ik wat aan. Zitten een paar zeer bruikbare menu's bij.

Zijn de effecten van hetzelfde niveau? Of zijn het van die effecten die je eigenlijk nooit gebruikt?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Spring is een willekeurige winkel binnen die Apple's verkopen, grote kans dat die iLife draaien en daar kan je er fijn eventjes mee expirimenteren zonder grote uitgaven te doen.

blup

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik doe er nooit zo heel veel mee, maar bij de dingen die ik gemaakt heb waren de effecten de moeite wel waard.
Niet van die hopeloos ouderwetse Powerpointachtige cheesy effecten maar gewoon nette dingen die ook bij (school/bedrijfs-) presentatie's niet misstaan.

iLife is gewoon een erg mooi pakket voor de thuisgebruiker, en wat mij betreft de moeite waard om te kopen bij een Mac.

Als je geld 'over' hebt is het zeker de moeite om er een te kopen hiervoor (en toch ook wel meer zaken), maar loop idd eens een winkel binnen en ouwehoer er eens een beetje mee.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Om gelijk zoveel geld uit te geven aan een iMac voor alleen iLife lijkt mij een beetje teveel van het goede. Als je het eerst wilt proberen, begin dan met een Mac Mini met Superdrive. Mocht het bevallen, kun je gewoon overstappen op een iMac.

PSN: djmurcielago

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je een beetje serieus met iLife aan de slag wilt is een Mac Mini natuurlijk niet echt een verstandige keuze... Ik zou gewoon eens aan het proberen gaan met iLife op een iMac, en voor je het weet heb je je Pc alleen nog maar voor gaming gerelateerde zaken, en doe je ook je office / email / internet / whatever op je iMac :)

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
Je kunt best een mac mini kopen om het uit te proberen maar als het mac platform je erg goed gaat bevallen wil je meer.
De computers van Apple houden sterk hun waarde, koop nu een iMac en als het niet bevalt kun je deze altijd nog voor een goede prijs verkopen.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

iLife is wel wat, maar als je echt wat wilt koop dan gewoon Final Cut...

http://www.apple.com/nl/finalcutexpress/ die is 300 euro

En... zit je op school dan:

Final Cut Express HD
Eur 189,21

[ Voor 21% gewijzigd door jopiek op 31-01-2006 08:55 ]

Cogito Ergo Credo

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

tm030614 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:14:
Maar ik schaf hem enkel aan om 'zo nu en dan' een filmpje of een reeks foto's te bewerken en op dvd te branden.
Waarom zou je hem niet kunnen gebruiken voor de dingen die je nu gewoon met je PC doet? Of ben je fanatiek gamert?

Verwijderd

Voor je het weet koop je je Apple niet alleen voor iLife, maar ook voor alle andere Applicaties die je bij je Mac krijgt.

Programma's die je op Windows niet hebt, maar wel zou moeten hebben:
- 'Mail'
- Pages (supersimpel supermooie documenten maken)
- Voorvertoning (PDFjes, PSD, AI etc, alles moeiteloos voorvertonen)
- Lettertypencatalogus
- Dashboard (teletekst, tvgids, een paar klokken, rekenmachiine, radio luisteren etc. in 1 overzicht)

Het is zijn simpele kleine dingen, die het Macintosh OS zo cool maken..

en nog veel meer..

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:47:
Voor je het weet koop je je Apple niet alleen voor iLife, maar ook voor alle andere Applicaties die je bij je Mac krijgt.

Programma's die je op Windows niet hebt, maar wel zou moeten hebben:
- 'Mail'
- Pages (supersimpel supermooie documenten maken)
- Voorvertoning (PDFjes, PSD, AI etc, alles moeiteloos voorvertonen)
- Lettertypencatalogus
- Dashboard (teletekst, tvgids, een paar klokken, rekenmachiine, radio luisteren etc. in 1 overzicht)

Het is zijn simpele kleine dingen, die het Macintosh OS zo cool maken..

en nog veel meer..
Ik ben het volledig eens dat je na een tijdje niet alleen owv iLife nog op je Mac werkt maar ook owv alle andere applicaties die er bij zijn / ervoor bestaan.
Maar ieder heeft een verschillende smaak natuurlijk: ik vind Mail bvb niet zo goed als Thunderbird, Pages zit niet op alle Macs (enkel trial wat imo een echt gemis is voor de compleetheid van het os) en Dashboard gebruik ik niet.

Ik denk dat je een goede keuze zou maken met over te schakelen naar Mac. Niet alleen owv iDVD voor je DVD's te maken, maar owv de prachtige "bruikbaarheid" van het standaard geleverde systeem (met dank aan iLife inderdaad).

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik vind de transactions van iMovie zeer zeer beperkt, zeker niet wat ik gewend ben van Pinnacle op mijn Windows Machine.

Verder kon ik ook nog geen picture-in-picture functionaliteit vinden, maar dat kan ook aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed hoe ik daar op moet zoeken (picture-in-picture lijkt me een naamgeving van meneer pinnacle)

Of komt het dat ik zo weinig transactions heb omdat je er nog meerdere kan downloaden o.i.d? (heb op dit moment even geen internet.

20*350ZO45°

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Richard schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:22:
Ik vind de transactions van iMovie zeer zeer beperkt, zeker niet wat ik gewend ben van Pinnacle op mijn Windows Machine.

Verder kon ik ook nog geen picture-in-picture functionaliteit vinden, maar dat kan ook aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed hoe ik daar op moet zoeken (picture-in-picture lijkt me een naamgeving van meneer pinnacle)

Of komt het dat ik zo weinig transactions heb omdat je er nog meerdere kan downloaden o.i.d? (heb op dit moment even geen internet.
Ik ken zelf niet zoveel van Film-bewerk software, maar nu ben jij "gratis" (zal bij zijn nieuwe Mac zitten) software aan het vergelijken met een betaal-pakket. Het zou dan beter zijn om Pinnacle te vergelijken met Final Cut (Express/Pro hangt af van welk Pinnacle pakket), waar er zoals iedereen hier al aangaf toch wel meer opties zijn dan bij iMovie.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
1. Het heten "transitions" :) iMovie is geen bankiersoftware.

2. Wat Kiff zegt: je vergelijkt nu software van $80 met Pinnacle. Ik kan je bevestigen dat Final Cut Express ($300) de opties die jij zoekt wel heeft. En veel meer.

Liege, liege, liegebeest!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:49
Probeer het gewoon in een Apple Centre.

Ik heb mijn iMac G5 20" gekocht zonder eigenlijk van te voren echt ervaring op te hebben gedaan met OS X, al heb ik natuurlijk wel goed rondgekeken op de webstie van Apple.

Een Mac alleen voor iLife kopen is natuurlijk wel over the top, maar je kan er in principe gewoon je PC mee vervangen (heb ik ook gedaan, en heb nog geen spijt gehad).

Om nog even terug te komen op Kiff: het mailprogramma wat je gebruikt is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind zelf Mail een stuk sneller/handiger werken dan Thunderbird (mede door de intregratie van Mail met de rest van het OS).

• tm030614
praseodymium schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:02:
Probeer het gewoon in een Apple Centre.

Ik heb mijn iMac G5 20" gekocht zonder eigenlijk van te voren echt ervaring op te hebben gedaan met OS X, al heb ik natuurlijk wel goed rondgekeken op de webstie van Apple.

Een Mac alleen voor iLife kopen is natuurlijk wel over the top, maar je kan er in principe gewoon je PC mee vervangen (heb ik ook gedaan, en heb nog geen spijt gehad).

Om nog even terug te komen op Kiff: het mailprogramma wat je gebruikt is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind zelf Mail een stuk sneller/handiger werken dan Thunderbird (mede door de intregratie van Mail met de rest van het OS).
Naja het probleem is dat ik nu al een goede pc heb staan (AMD FX-53, 1Gb ram, Raid-1 etc) en een leuke laptop (Asus W2V).
Het zou jammer zijn als ik deze niet meer ga gebruiken, omdat ik een Apple heb.

Maar zoals een aantal al aangaf ik zal eens opzoek gaan naar z'n Apple Center. Ik neem aan dat je daar direct kunt kopen en dat dit niks meer kost tegenover de Apple site?
En geheugenuitbreiding is allemaal mogelijk in z'n Apple Center? Want dat kan ik nergens terugvinden.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Controleer je mail 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door leon1e op 02-02-2006 19:11 ]

PSN: djmurcielago

• tm030614
Murcielago schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:16:
[minder legaal-modus]
[/minder lgeaal-modus]
Controleer je mail 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door leon1e op 02-02-2006 19:11 ]

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:52

Speedpete

was barman

TS moet eens een kijkje nemen bij Magix Video Deluxe...

Ben na versie 2004 voor een prikkie overgestapt (gewoon gemaild voor een upgrade-aanbieding) naar 2006 pro gegaan, en dat programma is gezien de kosten (euro of 60) geweldig.

Het programma heeft veel meer (geavanceerde) mogelijkheden dan iMovie, en is mijn inziens beter dan de concurrerende programma's van bijv. Ulead. En ja, ik heb er meerdere getest. Programma heeft flink wat montagelagen (dacht 16), blue-screen etc (ook groen, wit, zwart), veel effecten en overgangen, kan flink wat importeren en heeft een mpeg-encoder van Ligos, die iig mij goed bevalt

Het enige dat minder is aan het programma zijn de menu-mogelijkheden. Die zijn gewoon minder vergeleken met iDvd. Vaak komt het dus voor dat ik een film bewerk in Magix, daarna op m'n powerbook gooi en de dvd maak met iDvd.

Maar voor de kosten (nieuwe mac + iLife) of Magix, zou ik als ik de TS was even kijken naar een demo van het Magix gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedpete op 02-02-2006 14:38 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

ik zou ook niet een Mac kopen voor alleen iLife.
Maar wel gewoon doen hoor! Want je zult zien dat het zo veel meer heeft :)
iLife is beperkt, maar juist ook erg eenvoudig hierdoor. Grotere en duurdere pakketten zijn
er natuurlijk ook voor als je meer wilt. En geloof me, het werkt allemaal een stuk beter dan
de windows applicaties. Ieder zijn eigen sterke punt, de Mac is grafisch, pc dus niet....

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

[b]tm030614 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:39:[/b
Naja het probleem is dat ik nu al een goede pc heb staan (AMD FX-53, 1Gb ram, Raid-1 etc) en een leuke laptop (Asus W2V).
Het zou jammer zijn als ik deze niet meer ga gebruiken, omdat ik een Apple heb.
Dan verpats je ze toch?

Verwijderd

je kunt ze natuurlijk ook ruilen tegen apple hardware. Er zijn volgens mij heus wel mensen te vinden die van apple naar pc willen sitchen..

Verwijderd

daarbij schijnt het nog illegaal te zijn ook.
Zou je denken, als het niet in de winkel te koop is en je met cracks moet werken? :{
Pagina: 1