Toon posts:

Video's samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de faq en het regime te hebben bekeken en ook nog eens door het forum te hebben gezocht met termen zoals "videos mergen, videos samenvoegen" kreeg ik geen resultaat.

Mijn probleem is namelijk het volgende:

Ik moet twee videos gaan samenvoegen, hier komt nog eens bij dat ze overlapt moeten worden, in het tweede fragment zit namelijk nog een deel van het einde van het eerste fragment.

Google levert wel resultaten maar deze zijn freeware met watermarks en dergelijke limieten, ook kan ik met deze programma's het overlappen niet doen.

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen?

Bij voorbaat dank.

PS: Mischien handig om het antwoord ook in de FAQ te plaatsen?

Verwijderd

Virtual Dub is wel geschikt. Dat het niet in de FAQ staat in dit forum is denk ik omdat je een software vraag hebt, dus moet je ook bij software zoeken en niet bij de harde waren.

Verwijderd

Windows movie maker,
Best handig EN gratis :)
succes

Verwijderd

Topicstarter
O ja, nu zie ik het.

Ik lees altijd de titels van de forums en niet de categoriëen,
ik was dus op zoek naar het woord video.

Mijn fout.

Virtual Dub had ik al, maar ik zag niet dat je ze achter elkaar kon hangen.
Vervolgens wist ik niet dat je een stuk kon selecteren en verwijderen.

Bedankt dus!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 20:45 ]

Verwijderd

Op de Adobe site een 30 dagen trial versie van premiere downloaden? Die werkt volledig, moet het vast wel mee lukken.

Verwijderd

En Windows Movie Maker is NIET handig!! 8)7
Ken je niemand met iMovie? ?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-02 19:11
Virtualdub:

• File -> Open video file... "bestand 1"
• File -> Append AVI segment... "bestand 2"
• Ga met de searchbar naar het midden en haal met de delete knop de frames weg die overlappen.
• Video -> Direct stream copy
• Audio -> Direct stream copy
• Save as AVI... "bestand 3"

Ervan uitgaande dat het oorspronkelijk ook AVI conforme bestanden waren. Je hebt kans op desync van het geluid als dit niet volledig het geval was.

Ook kan het zijn dat als de twee bestanden verschillen van encoding op ook maar énig manier, je ze niet achter elkaar kunt plakken. Dat komt vanwege de manier waarop virtualdub ze achter elkaar zet, en er hierbij vanuit gaat dat het bestanden zijn die oorspronkelijk aan elkaar zaten. Maar als ze op verschillende manieren geëncodeerd zijn (ookal lijken ze volledig identiek qua resolutie en encoding) zal het niet werken.

[ Voor 36% gewijzigd door OnTracK op 31-01-2006 21:55 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1