Radeon 9800 pro geeft blauwe blokken

Pagina: 1
Acties:

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik zit met een probleem, mijn 3dkaart de radeon 9800 pro 256 mb geeft blauwe blokken. Dit gebeurt wanneer ik de pc opstart en wanneer ik een spel wil draaien. Als ik gewoon in windows xp zit zijn er geen problemen en geeft de kaart alles goed weer, maar zodra ik een spel start geeft het beeldscherm het spel weer met blauw blokken in rijen en éen kleine ruimte tussen de blokken.

Wat heb ik gedaan:
- Drivers geupdate
- Aansluiten op andere poort van de kaart

Iemand enig idee wat voor probleem ik hier mee te maken heb. Ligt het aan de kaart zelf of misschien toch ergens in de instellingen. Graag hulp

Johny Cash

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:19
is de kaart over geklokt? Wat heb je allemaal met de kaart gedaan? Wat voor specs is je comp? Misschien wat meer info is handig?

offtopic:
Wat is het de laatste tijd met de 9800? Problemen wemelen er opeens van !?

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gelieve wat meer info over je systeem.

Is de kaart overgeklokt?

Het klinkt als een artifact probleem veroorzaakt door hitte.

Edit: Net te laat :9

[ Voor 13% gewijzigd door Shotcaller777 op 30-01-2006 21:00 ]

• Johny Cash
Er zit een aparte koeler in voor de 3dkaart. En waarom werkt ie dan wel als ik windows zit.
Systeem:
Moederbord: Asus P4P800S
CPU: Intel 3.2 Ghz
512 mb geheugen

• Johny Cash
Cris89 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:59:
Gelieve wat meer info over je systeem.

Is de kaart overgeklokt?

Het klinkt als een artifact probleem veroorzaakt door hitte.

Edit: Net te laat :9
Een artifact probleem ?

• DaannO
Johny Cash schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:04:
Er zit een aparte koeler in voor de 3dkaart. En waarom werkt ie dan wel als ik windows zit.
Systeem:
512 mb geheugen
Coolpasta enz er goed op gedaan? En heb je hem nou wel of niet overgeklokt? Geef is anders een pic van atitool :)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Johny Cash schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:04:
Systeem:
512 mb geheugen
In windows wordt ie alleen in 2D modus gebruikt, wat lang niet zoveel vergt van de videokaart als in een spel (dan wordt ie ook niet zo warm als in een spel). Het lijkt idd op een hitteprobleem/brak geheugen dacht ik, even je kast open laten en kijken of je hetzelfde probleem hebt (en of je videokaart koeler draait ofzo :P , dat kan ook nog welles voorkomen, stof enz.)

• Johny Cash
DaannO schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:05:
[...]

Coolpasta enz er goed op gedaan? En heb je hem nou wel of niet overgeklokt? Geef is anders een pic van atitool :)
Niet overclocked en zoals ik zei zit er een extra koeler onder de kaart

Atitool geeft de volgende waarde:
Core 378.00
Memory 351.00

Als ik find max doe geeft ie de volgende error:
Subsequent images are different

[ Voor 30% gewijzigd door Johny Cash op 30-01-2006 21:10 ]

• Johny Cash
finsdefis schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:06:
[...]

In windows wordt ie alleen in 2D modus gebruikt, wat lang niet zoveel vergt van de videokaart als in een spel (dan wordt ie ook niet zo warm als in een spel). Het lijkt idd op een hitteprobleem/brak geheugen dacht ik, even je kast open laten en kijken of je hetzelfde probleem hebt (en of je videokaart koeler draait ofzo :P , dat kan ook nog welles voorkomen, stof enz.)
Kast staat constant open

• DaannO
Zo te horen is de core er aan. waarschijnlijk te heet geworden of de cooler is niet goed gemonteerd. Misschien als je de core open en bloot legt dat je meer kan zien.

• Johny Cash
DaannO schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:18:
[...]

Zo te horen is de core er aan. waarschijnlijk te heet geworden of de cooler is niet goed gemonteerd. Misschien als je de core open en bloot legt dat je meer kan zien.
Wat moet ik zien als ik de core openmaak en hoe doe ik dit en is het misschien geef idee om de kaart te 'underclocken' ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Johny Cash op 30-01-2006 21:20 ]

• DaannO
Johny Cash schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:19:
[...]

Wat moet ik zien als ik de core openmaak en hoe doe ik dit
De cooler afschroeven en kijken of hij ergens door gebrand is. In de Faq staat er meer over.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je een andere computer tot je beschikking waar je 'm in kunt proberen met evt. dezelfde spellen? Zo ja, dan zou ik dit even doen, als hij dan nog artifacts geeft weet je zeker dat het aan je videokaart hardwarematig ligt. Als je hem net pas hebt, kun je 'm natuurlijk altijd omruilen voor 'n andere, als er geen andere mogelijkheid is. Als je 'm wat langer hebt, kan het gewoon gebruiksschade zijn, brak geheugen of core bijv.

http://www.google.nl/sear...rent%22&btnG=Zoeken&meta=

misschien dat daar wat tussen staat over je error

volgensmij is de standaard clocksnelheid van een radeon 9800 pro iets van 325 Mhz? dus misschien dat ie overgeclockt staat per ongeluk door find max, je kunt m proberen terug te clocken.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Hmm. Mijn 9800pro met 128 mb draait op 378(core) / 338 Mhz(mem), jouw mem op 351. Ik zou als ik jou was ff proberen hem op mijn(default) waarde te zetten.

Klokken kan je toch gewoon met atitool? Kan je hem toch ook gewoon mee underclocken(zowel de core als mem)

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 30-01-2006 21:26 ]

• Johny Cash
Ik denk dat de kaart inderdaad gewoon zijn tijd heeft gehad en de core is doorgebrand ofzo maar ik ga de kaart nog proberen in een andere pc of het wil werken.

iig bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1