Toon posts:

beeld shift

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen maar ik zal mijn best doen.
Ik heb net een 6800 GS (AGP) kaart aan een CRT monitor geinstalleerd. Het is alsof het beeld uit twee delen bestaat. Het achterste is een paar milimeter naar rechst verschoven (geshift) waardoor het lijkt alsof alles een schaduw heeft. Het is om gek van te worden,alsof de refresh rate van de monitor op 60 Hz staat.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Alvast bedankt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:48
Kun je een foto of screenshot maken?

Verwijderd

Topicstarter
Op een capture is het amper te zien.

Je moet het vergelijken met een 3d beeld dat wordt opgebouwd door een groen en rood beeld te combineren. Zonder het brilletje met het groene en rode glas zie je de twee beelden.

Zo'n effect heeft het op mijn monitor (LG 19'' F900B)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
klinkt misschien dom, maar al geprobeerd om er aan de zijkant een klap tegen te geven? (vrij hard)

als de monitor een tijdje niet gebruikt is of verkeerd opgeborgen is wil het wel eens gebeuren dat er wat dingen 'scheef' gaan zitten

ow ennueh semidom:
zitten alle stekkers goed vast? het gebeurd ook wel eens dat door slechte connectie van die data kabel bijv dit soort dingen ontstaan.
(trouwens tevens door breuken in de kabel, dus beetje bewegen van die kabel kan een goede test zijn)

[ Voor 38% gewijzigd door BasieP op 30-01-2006 21:11 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Dat heb ik ook, maar voornamelijk in de hoeken. (Belinea 10 60 75 19inch)

Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/zakraket01/belinea_foutbeeld.jpg

Dit was eerst in de bovenhoeken, sinds deze week doet ie het beneden (in de rechterbenedenhoek liggen van de cijfers van de klok de kleuren rood en blauw wel een spatie uit elkaar!! :( ) Kutding.

Letterlijk zo ziet het er nu uit
|||

Waarbij de linkse rood, de middelste groen en de rechtse blauw is. In de linkeronderhoek is het minder, bovenin gewoon scherp beeld.

Soms is het weg, en dan weer terug. Bewegen aan de kabels maakt bij mij niets uit (net geprobeerd)

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 30-01-2006 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad zo ziet het er ongeveer uit, maar bij mij is het grijs. Het lijkt net op een lichte schaduw.
Dus het ligt waarschijnlijk aan de monitor?!

Kabels bewegen haalt hier ook niets uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem gelocaliseerd.
Aangezien mijn toren en de monitor ver van elkaar afstonden heb ik een verlengkabel er tussen moeten plaatsen. Deze was de boosdoener.
Heb de boel nu wat verplaatst en die hinderlijke shift is weg.

• fraggie
  • Laatst online: 10-10-2022
stefijn schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:14:
Dat heb ik ook, maar voornamelijk in de hoeken. (Belinea 10 60 75 19inch)

Ziet er zo uit:

[afbeelding]

Dit was eerst in de bovenhoeken, sinds deze week doet ie het beneden (in de rechterbenedenhoek liggen van de cijfers van de klok de kleuren rood en blauw wel een spatie uit elkaar!! :( ) Kutding.

Letterlijk zo ziet het er nu uit
|||

Waarbij de linkse rood, de middelste groen en de rechtse blauw is. In de linkeronderhoek is het minder, bovenin gewoon scherp beeld.

Soms is het weg, en dan weer terug. Bewegen aan de kabels maakt bij mij niets uit (net geprobeerd)
Of het "juk" gaat defect (spoel achterop de beeldbuis) of zoals bij de TP verlengkabel ,en anders zitten je convergentie ringen los (achter het "juk")

• Stefke
  • Laatst online: 25-06 13:21
Sja...dat klinkt niet als iets dat je effe oplost. Die monitor is een jaar oud max, en er zit nog garantie op, maar ik heb helemaal geen zin om weken zonder monitor te zitten :(

Verwijderd

Topicstarter
stefijn schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:56:
Sja...dat klinkt niet als iets dat je effe oplost. Die monitor is een jaar oud max, en er zit nog garantie op, maar ik heb helemaal geen zin om weken zonder monitor te zitten :(
Voordat ik er achter kwam dat de verlengkabel de boosdoener was heb ik mezelf geinformeerd naar andere oorzaken. Misschien dat deze tips je kunnen helpen:

- Kijk of er niet te veel stof in de monitor zit (ter hoogte van de spoel)
- Check of je de RGB signalen afzonderlijk kunt afstellen. Niet echt eenvoudig, maar aangezien je verschillende kleuren ziet kan het zijn dat 1 van de drie hoofdkleuren verkeerd wordt afgebogen.

Pas op dat je monitor ontladen is als je de kap verwijdert, anders kun je een flinke schok krijgen!!!!
Pagina: 1