Toon posts:

Probleem met bestandsdeling in Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben radeloos.
Ik heb dit probleem eigenlijk al lang, maar nu pas buig ik mij er serieus over.
Het zit zo:

Ik heb bestands- & printerdeling op mijn 2 PC's (gekoppeld aan router) geactiveerd bij het opstellen van mijn thuisnetwerk. Om een of andere reden zijn de bestanden van PC1 wel via PC2 toegankelijk, maar niet omgekeerd. Beide systemen draaien Windows XP SP2.
De foutmelding die ik dan krijg is in de aard van: "\\... is niet toegankelijk. ... mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. ...".
Na wat geprobeer aan de hand van guides en fora kreeg ik nu echter een kader om een wachtwoord in te voeren om te connecteren op de gast PC (waarvan ik de gedeelde mappen dus niet kan zien); ik heb echter nooit een wachtwoord voor bestandsdeling opgegeven en WEET ook niet waar dik dat moet doen!

Wat ik reeds heb gepoogd is het volgende:

*via regedit in HKLM/System/CurrentControlSet/Control/Lsa de waarde van restrictanonymous op 0 gezet (in een forum werd gezegd dat dit zou werken, niet bij mij dus :) )

*Het TCP/IP-protocol gereset naar Windows XP installatie standaard (dit geschiedde via cmd: netsh int ip reset c:\resetlog.txt) met logfile:
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\EnableLmhosts
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DontAddDefaultGatewayDefault
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableIcmpRedirect
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableSecurityFilters
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\SearchList
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\UseDomainNameDevolution
reset Linkage\UpperBind for PCI\VEN_10EC&DEV_8139&SUBSYS_813910EC&REV_10\4&1F7DBC9F&0&18F0. bad value was:
REG_MULTI_SZ =
PSched

reset Linkage\UpperBind for PCI\VEN_10EC&DEV_8139&SUBSYS_EC011113&REV_10\4&1F7DBC9F&0&18F0. bad value was:
REG_MULTI_SZ =
PSched

reset Linkage\UpperBind for PCI\VEN_8086&DEV_1050&SUBSYS_758C1462&REV_02\4&1F7DBC9F&0&40F0. bad value was:
REG_MULTI_SZ =
PSched

reset Linkage\UpperBind for ROOT\MS_NDISWANIP\0000. bad value was:
REG_MULTI_SZ =
PSched

<completed>

*bij TCP/IP => eigenschappen => algemeen => WINS => 'NetBios via TCP/IP inschakelen' aangevinkt i.p.v. 'standaard'

*LAN-verbinding verwijderd en weer ingesteld

*LAN meermaals opnieuw ingesteld met netwerk-wizard

Geen van deze acties losten het probleem op en nu weet ik niet meer wat NOG gedaan kan worden om het probleem te verhelpen.
Kan iemand mij a.u.b. van de hoogsgewenste raad voorzien?
Dank bij voorbaat ;).

mvg,
driesel

• wayne1984
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-03 20:54
Protocol ipx/spx/netbios al eens geinstalleerd?
Ook zorgen dat bij elke pc tenminste 1 map is gedeeld. anders wordt er inderdaad gevraagd naar een wachtwoord

[ Voor 55% gewijzigd door wayne1984 op 30-01-2006 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
OW-MY-F*CKING-GOD...

Ik heb net m'n download map van mIRC als zijnde 'gedeeld' ingesteld en wnu blijkt het plots wel te werken 8)7 ...

Dat het aan zoiets stom kan liggen :) .

Bedankt voor de tip, Wayne1984! Alleen stom dat ik er niet zelf aan heb gedacht (mss omdat in Windows XP standaard een gesharede map steekt? I dunno...)

mvg,
driesel